Boete bij Opzeggen Adobe software

  • 21 December 2016
  • 61 reacties
  • 17695 Bekeken

Ik word geconfronteerd met een boete bij het opzeggen van een softwareabonnement wat ik al langer dan een jaar heb. Wie kan me helpen aan advies? Het is toch wettelijk zo dat dit na een jaar altijd per maand moet kunnen? Wat kan ik doen als ze vasthouden aan hun eigen regels? Bijkomend probleem. Ze communiceren alleen in het engels...

61 reacties

Zelfde probleem hier. Na 6 jaar lidmaatschap 50 euro moeten betalen. Vraag me ook af of Adobe niet kan worden aangesproken hierover. Schandalig!

Ik zoek nu  naar de manier om contact met ze op te nemen. Dat is blijkbaar goed verstopt op hun website. Ik heb nu een dm via Twitter gestuurd, maar of ze daar op reageren?

Dus: iemand die het emailadres of chatfunctie kan aanwijzen?

Ronde knop met tekstwolkje rechtsonderin op https://helpx.adobe.com/support.html

Bedankt voor de tips allemaal om via de chat contact op te nemen. Ik heb wat van de berichten hier gebruikt in mijn gesprek. Het kwartje viel bij mij halverwege pas dat het volgens de wet pas na 1 jaar ingaat om het per maand te kunnen annuleren. Dus de eerste helft van mijn gesprek sloeg nergens op, omdat ik dit abbo nog maar 2 maanden had. De eerste aanbiedingen sloeg ik af. En bij de laatste overwoog ik bijna om gewoon de boete maar te betalen, omdat dat goedkoper zou zijn dan een aanbieding aan te gaan. Toch nog maar een poging voor ik afsloot met: Can't you just cancel it without the fee? Terwijl ik eigenlijk geen poot had om op te staan, en de beste agent antwoordde met: I feel you were not aware about the cancellation terms and conditions, and may I go ahead, to stop the further billing on account and waive the cancellation fees for you.
Please check the cancellation email, which you will be receiving shortly for confirmation.

Hah, ik blij. Volgende keer let ik dubbel op met trail-abbo's die vervolgens niet maandelijks opzegbaar zijn.

Dank voor de gegevens. Via Twitter/Adobe Care is het nog redelijk snel gelukt! Natuurlijk kwam eerst nog een ‘offer’ voorbij. Maar gelukkig daarna meteen geregeld. Met mijn afsluitende opmerking dat ik zou willen dat ze stoppen met deze praktijken, werd natuurlijk niet gereageerd...

Reputatie 4
Badge +4

 

Hier misschien? 

Adobe systems Benelux BV

Nederland

Europlaza

Hoogoorddreef 54a

Amsterdam, 1101 BE

Nederland

Tel: +020- 65 11 200

Zelfde probleem hier. Na 6 jaar lidmaatschap 50 euro moeten betalen. Vraag me ook af of Adobe niet kan worden aangesproken hierover. Schandalig!

Ik zoek nu  naar de manier om contact met ze op te nemen. Dat is blijkbaar goed verstopt op hun website. Ik heb nu een dm via Twitter gestuurd, maar of ze daar op reageren?

Dus: iemand die het emailadres of chatfunctie kan aanwijzen?

Ze hebben wel geprobeerd boete af te schrijven, wat nu?

Ik heb ook hetzelfde probleem, net zoals de rest hier. Echter moet ik opeens 169,38 betalen als boete (wat ook helemaal niet klopt, maar goed) Na ook 40 minuten aan de telefoon te hebben gehangen en na veel ‘verleidelijke’ aanbiedingen, toch gezegt dat ik van mij abbo af wil en alles leek in orde. Vetrouwde ik het toch niet en mijn Papal betalingen gecancelled en jawel vanochtend hadden ze het geprobeerd…

Wat moet ik nu doen? Gewoon even wachten omdat het overduidelijk tegen de wet is? Of weer contact opnemen met de boeven van de Adobe chat?

Super thanks voor de gedeelde ervaringen, zonder was ik niet zover gekomen!

Ook ik schrok toen ik zag dat ik ruim € 260 moest betalen om mijn CC abonnement op te kunnen zeggen. Met de informatie op deze pagina ernaast ben ik het gesprek met de klantenservice van Adobe aangegaan. De werknemer gaf niet zomaar prijs, ik ben 40 minuten in gesprek geweest en heb meerdere keren te horen gekregen dat de Voorwaarden van Adobe niet beïnvloed worden door de regio vanuit waar je het abonnement hebt afgesloten. Ook kreeg ik meerdere aanbiedingen voorgeschoteld. Omdat ik in een van de reacties las dat je gewoon moet volhouden, heb ik meerdere keren uitgelegd dat de wetgeving in Nederland een boete als deze niet toestaat. Ook heb ik dit forum  meerdere keren genoemd. Na 40 minuten gaf de medewerker aan dat ze vanuit “good will” (ja daar is ie weer) het contract kon beëindigen zonder de boete in rekening te brengen. 

Dus ook ik zeg, volhouden en laat je niet afwimpelen!

Badge +5

@User16 Fijn te lezen dat de ervaringen je hebben geholpen! En natuurlijk dank voor het delen van jouw ervaring :wink:

Badge

Hoi iedereen! Ik heb ook even account gemaakt - wat ik normaliter ook nooit doe -  om iedereen hier te bedanken voor het delen van de ervaringen! Ik heb met succes ook mijn adobe subscription kunnen annuleren. 

Bij mij duurde het maar 15minuten, dus ik dacht ik deel even mijn gesprek met de customer service. Mogelijk dat iemand anders het ook op een snelle manier kan afhandelen. Ik denk dat ze op een positieve/dankbare manier benaderen + aangeven dat je écht geen manier ziet om hun producten verder te gebruiken de manier is om er snel doorheen te komen

Ik heb de naam van de customer service agent geanonimiseerd en mijn eigen naam weggehaald. 

 


Hi. I am the Adobe Customer Care Virtual Assistant. Tell me what you need help with. I'll do my best to understand and find the right person to assist you.

-- I would like to cancel my subscription

Adobe Customer Care Virtual Assistant

You want to cancel your plan. Is that right?

Yes

No

12:27 PM

-- Yes

Adobe Customer Care Virtual Assistant

Ok. I can help you with that.

To cancel your plan, click the link: [link]

We'll send a confirmation email if you complete the process.

12:27 PM

Adobe Customer Care Virtual Assistant

Were you successful?

Yes

No

-- No

Adobe Customer Care Virtual Assistant

Would you like to chat with an agent?

Yes, chat with an agent

No

-- Yes, chat with an agent

Adobe Customer Care Virtual Assistant

Ok. Connecting you to an agent who can help.

Your estimated wait time is currently less than one minute

Your estimated wait time is currently less than one minute

 

Hello. A is your support representative today, and is reviewing the chat conversation so far. If you need to share sensitive information, such as credit card number, please wait for them to give you steps to share it securely.

 

A: Hello, I will be happy to assist you. let me pull up your account information and access your details.

-- Hello A!

A: As I can see you have an active subscription of Creative Cloud All Applications under your account. May I know why you wish to cancel your subscription?

-- I needed the Adobe applications for school projects and since I graduated I have no use for them any longer.

A: Sure, I can help you with that. May I know did you attempted to cancel the plan Online today?

-- Yes, but I saw that I would have to pay a fee for cancelling. Additional cancellation fees are illegal under Dutch law therefore I want to cancel my subscription immediately without fees.

A: [naam], I am here to help you. let me check what best I can assist you with.

-- thank you :)

A: I would like to share that you have subscribed for Annual Commitment / Monthly Billing plan and hence its asking for an early cancellation fee because you have the Student/Teacher discounted plan which we offer for 1 year.

07 Feb 2022 is the next renewal date and if you would like to continue to use it after that for another year I can apply 3 free months today which will help you in completing the tenure of current plan.

As a valued customer, I would like to offer you free 3 months which means that for the next 3 months, you will not have to pay.

With 3 free months you do not pay any fee and monthly fee as well because your plan will be free of cost from 07 Dec till 07 March 2022.

How does that sound to you?

12:36 PM

-- Thank you for the offer, but unfortunately I have to say reject it. I cannot find any reason to use any of the programs anymore.

A: Sure, I can help you with that. If you're a Photoshop and Lightroom app user on Mobile and Desktop I can change the plan to Photography Plan 20GB at – EUR 9.99/month with 3 free months.

The Creative Cloud Photography plan includes the following apps: Adobe Photoshop Adobe Photoshop Lightroom on desktop, mobile, and the web Adobe Photoshop Lightroom Classic Adobe Portfolio Adobe Spark with premium features Adobe Bridge 20 GB cloud storage

With this offer your current plan gets canceled without the fee and with partial refund as well and you will get access to best Photography plan in the world.

Would you like me to go ahead with the switch?

12:40 PM

-- Thank you once more for an offer, but those are of no use for me either so no

A: Adobe values you as a customer, so I’m going to cancel the subscription and waive your cancellation fee. We hope you'll use Adobe products again in the future.

-- Thank you very much, A. Will I be getting a confirmation e-mail of the cancellation as well?

A: Yes, I can confirm that I have canceled the subscription and the cancellation email have been sent as well you will not be charged for this plan, I assure you that.
Happy to help. You may receive an email with a survey link. Please take a moment to rate your experience and help us improve. Thanks!

-- I have received the e-mail. Thank you very much, A! It was a pleasure talking with you :)

Have a great day and stay safe and healthy!

A: You're Welcome, Stay Safe & Healthy!

12:44 PM

Conversation ended

 

Gelukt! Nogal klantonvriendelijk hoe Adobe probeert hiermee weg te komen. Pas na doordrammen kon ik uiteindelijk mijn abonnement zonder boete beëindigen. Bedankt voor de inspiratie in alle posts hierboven. 

Badge

Hallo allen! Even een account aangemaakt om iedereen te bedanken en te bevestigen dat dit werkt. Het was echt tanden op elkaar en stug blijven herhalen. Het duurde bij mij ongeveer een 45 minuten. Zet een podcast op, ruim je kamer op of doe iets anders terwijl je als een kapotte platenspeler hetzelfde riedeltje blijft zeggen. Ik heb het gehele chat gesprek hier even geplaatst zodat je een indruk krijgt van hoe het te werk gaat. Het is echt bizar.


-Adobe Customer Care Virtual Assistant
Hi. I am the Adobe Customer Care Virtual Assistant. Tell me what you need help with. I'll do my best to understand and find the right person to assist you.
Cancelling
Adobe Customer Care Virtual Assistant
You want to cancel your plan. Is that right?

-Adobe Customer Care Virtual Assistant
Ok. Connecting you to an agent who can help.
Connecting you with a specialist as soon as possible.
Your estimated wait time is currently less than one minute


Hello. * is your support representative today, and is reviewing the chat conversation so far.  If you need to share sensitive information, such as credit card number, please wait for them to give you steps to share it securely.


-*
Hello, I'd be happy to help you today, let me first pull up your account information and access your details.


Ik: Hello *. My adobe subscription was automatically renewed and I want to cancel it. Autorenewal and the accompanying cancelling fees are illegal under Dutch law therefore I want to cancel my subscription immediately without fees.

-*
I understand. You have subscribed Creative Cloud All Apps with EUR 30.24 per month under Annual Commitment / Monthly Billing contract. May I know the reason of cancellation?


Ik: The subscription is too expensive

 

-*
Hello, I'd be happy to help you today, let me first pull up your account information and access your details.


Ik: Hello *. My adobe subscription was automatically renewed and I want to cancel it. Autorenewal and the accompanying cancelling fees are illegal under Dutch law therefore I want to cancel my subscription immediately without fees.


-*
I understand. You have subscribed Creative Cloud All Apps with EUR 30.24 per month under Annual Commitment / Monthly Billing contract. May I know the reason of cancellation?


Ik: The subscription is too expensive


-*
I understand. May I know if you are a student or teacher?


Ik: I´m not a student anymore, I graduated this year.
I want to stress that I want to cancel my subscription without cancellation fees, as these are illegal in the Netherlands.


-*
I understand. However, I would just like to inform you that still you are getting the student 40% of discounted price which is EUR 30.24 per month which is valid till 02 Sep 2022. The regular plan price is EUR 60.49 per month. Means you are still doing savings of EUR 30.25 per month.


Give me a few more minutes to find the right solution for you.
Thanks for your patience. I totally understand your reason of cancellation. However, I have an exclusive one time offer which is valid for you now only wherein I can offer a free credit of 90 days (03 months) on the Creative Cloud All Apps subscription allowing you time to explore our Creative Cloud All Apps products FREE for OCT, NOV and DEC months. Your billing will resume at same student amount after free months on 02 Jan 2022. Adobe will never charge you for these free months. These free months includes in your annual contract and will help you continue and completing the contract as well with savings of EUR 90.72 additionally. I will also share an email with learning links to help you use our products better. How does that sound to you?

Ik: No I do not want this offer. Please cancel my subscription immediately without the 50% fees.

-Basi Santosh
I understand. Instead cancel you can switch to single app which you use mostly as per your needs will be cheaper and helpful to continue. 


Like, Photoshop, Lightroom, Illustrator, After Effects, Acrobat Pro DC, Premiere Pro, InDesign etc.


If so, I could switch your plan to single app and I could get that product in the least available price for you + coming 3 months will be free.


May I know you are interested / wish to use which single app subscription / product?
Like, switch to Photography plan with only EUR 12.09 per month with coming 3 months will be FREE. It includes Photoshop, Lightroom and Lightroom Classic so you can easily edit, organize, store, share and transform your images. This package also includes 20GB of Cloud storage.

Ik: No I do not want to swith or any other kind of offer. I would like to cancel immediately without cancellation fees. These terms are illegal in the Netherlands.

-*
I totally understand that. However, Our cancellation policy remains the same; please review it here: https://www.adobe.com/legal/subscription-terms.html. Per your plan, a cancellation fee of 50% of your remaining months applies.


The early cancellation fee would be 50% of Remaining 11 Month(s) which is EUR 166.33 if you wish to cancel it now. May I proceed with cancellation?

Ik: These terms are illegal under dutch law. As adobe is also a company operating in the Netherlands it should act according to the law. I´d like to cancel my subscription immediately without cancellation fees.

-*
I could understand but the subscription was purchased online and at the time of purchase the Terms and Conditions was accepted which states the cancellation policy which was agreed upon and hence the subscription activated.

Ik: In The Netherlands we have the right for monthly cancellation. So can you cancel it direct, without cancellation fee, as the law is.

-*
Adobe do respect that and that is why all over the world adobe has 3 kind of payment plan wherein you could decide which subscription payment plan you wish to take and will be good for you.


Like, 1) Annual Plan Paid Monthly.

2) Annual Plan Prepaid,

3) Monthly Plan.


Monthly subscription —  €90.74/month  including VAT. No cancellation fee at all for Creative Cloud All Apps Monthly plan which you could see on website https://www.adobe.com/nl/creativecloud/plans.html


Instead subscribing the Monthly subscription you have subscribed for Annual Plan Paid Monthly subscription which is under annual contract and cancellation fee applies if cancel before the contract ends.

Ik: The terms of auto renewal is illegal in The Netherlands. You can find this information here: https://business.gov.nl/regulation/automatic-renewal-subscription. It being online does not change this. Please cancel my subscription immediately without the cancellation fees.

-*
Let me share you the terms which you have agreed while subscribing the subscription and for which the subscription has been activated and auto-renewed.


Subscription Terms

Your subscription begins as soon as your initial payment is processed. Your subscription will automatically renew annually without notice until you cancel. You authorize us to store your payment method(s) and to automatically charge your payment method(s) every month until you cancel. We will automatically charge you the then-current rate for your plan, plus applicable taxes (such as VAT or GST if the rate does not include it), every month of your annual contract until you cancel.


We may change your plan’s rate each annual renewal term, and we will notify you of any rate change with the option to cancel. If the applicable VAT or GST rate (or other included tax or duty) changes during your one-year term, we will accordingly adjust the tax-inclusive price for your plan mid-term on your next billing date.If your primary payment method fails, you authorize us to charge any other payment method in your account. If you have not provided us a backup payment method(s) and you fail to provide payment, or if all payment methods in your account fail, we may suspend your subscription. You can edit your payment information anytime in your Adobe Account page.


For European Economic Area customers, your bank may require you to authenticate your initial purchase using a password, a one-time code sent to your mobile number, or biometric recognition. When you authenticate, you also authorize us to charge your payment method for your additional purchases without providing us further payment information or other instructions (i.e., we will initiate future payments independently). Such additional purchases may occur when we automatically charge your payment method in connection with a recurring subscription or when you add or change licenses or products.


Cancellation Terms

You can cancel your subscription anytime via your Adobe Account page or by contacting Customer Support*. If you cancel within 14 days of your initial order, you’ll be fully refunded. Should you cancel after 14 days, you’ll be charged a lump sum amount of 50% of your remaining contract obligation and your service will continue until the end of that month’s billing period.

Ik: Thanks for sharing the terms but these terms are not legal in the Netherlands. In The Netherlands we have the right for monthly cancellation. So can you cancel it direct, without cancellation fee, as the law is.

-*
Above terms it is clearly been mentioned " Your subscription will automatically renew annually without notice until you cancel. " Hence, it is auto-renwed.
Our terms and conditions haven't changed; it is same for all regions. Please review them here: https://www.adobe.com/legal/subscription-terms.html.

Ik: Like I said, this autorenewal is not legal in the Netherlands and I have a right for a monthly cancellation without fees. I'd like to cancel my subscription now without fees.

-*
Sorry, you might missed the above shared terms and conditions wherein it is clearly been mentioned " Your subscription will automatically renew annually without notice until you cancel. " Hence, it is auto-renewed as per your subscription terms which you have agreed and activated your paln from your end.

 

 

Ik: Like I said, these terms are not legal in the netherlands (https://business.gov.nl/regulation/automatic-renewal-subscription/) therefore I wish to cancel my subscription immediately without cancel fees, as per law

-*
I would like to inform you that our cancellation policy remains the same. However, I’m going to cancel the subscription and waive your cancellation fee this time as an one time exception only. Please review the adobe subscription terms and conditions for your future references.

Ik: Thank you, is the cancellation effective immediately?

-*
I have successfully cancelled your Creative Cloud All Apps subscription and waived your cancellation fee this time as an one time exception only. You'll be receiving the same confirmation by email. You won't be charged further for it.
Happy to help. You may receive an email with a survey link. Please take a moment to rate your experience and help us improve. Thanks!

Conversation ended

Heb ook hetzelfde gedoe gehad. Ik moet er niet aan denken hoeveel mensen dit niet kunnen en maar blijven betalen. Heb zelf 3 keer online opgezegd en ze blijven maar afschrijven. Verwacht je gewoon niet bij Adobe Dit.moet toch stoppen? Ik ga hier eens naar kijken

Update:

Na 25 minuten chatten, inderdaad 3 keer nog extra aanbiedingen, 3 keer herhalen dat je gewoon wilt stoppen en iets extra's nodig werd ook.mijn maandelijks abb. stopgezet.

Ik had verder ook aangegeven dat ik al 3 keer had opgezegd en dat ik een refund op zn plaats vond. Ze storten 150 euro terug. 

heb tevens aangegeven hoe ze de processen kunnen aanpassen en ze zouden dit meenemen.

gewoon jammer als een goed product op deze.manier een hele nare bijsmaak krijgt.

Ik hou jullie op de hoogte

 

Dag beste mensen,

Toch ook na veel gezeur en gedoe wordt mijn jaarabonnement stop gezet zonder boete. Een kwestie van héééél lang zeuren denk ik.

 

Hier ook een zeer ontevreden en verbolgen consument. Adobe geeft aan dat ik een mailtje heb ontvangen over mijn trial period, maar die kan ik nergens terugvinden. En nu zit ik aan een jaarabonnement vast die voor mijn zinloos is. Inderdaad ook met een aanbod komen voor 3 gratis maanden, maar dan wordt de periode van een jaar wel verschoven van 17 juni naar vandaag.

En dan geven ze ook aan op de website dat het niet mogelijk was om de proefperiode automatisch te beeindigen, maar dat je hierover geinformeerd wordt middels een mailtje. Ook niet ontvangen want ik had aangegeven dat ik geen mailtjes van Adobe wens te ontvangen over product updates etc. Lijkt me toch wat anders dan een mailtje over een automatische verlening met een betalingsverplicht van 12 x 18,14 EURO.

Ook hier een pittige afkoopsom van 90 EURO.

 

Ik kom er niet uit via de chat, dus wie alsnog goede tips heeft….. Ik hou me aanbevolen.

 

 

Ik heb exact dezelfde ervaringen als hierboven. Het is inderdaad een kwestie van tanden op elkaar en doorzetten. Bij mij kwam de doorslag (weet niet of het relevant is geweest, maar deel het voor de zekerheid) na het delen van deze link, waarin duidelijk & in het Engels staat dat wat Adobe doet, in NL niet legaal is: https://business.gov.nl/regulation/automatic-renewal-subscription

Succes!

Hoi Suus,

Na lang zoeken had ik de chat uiteindelijk toch zelf gevonden. Ze maken het je niet makkelijk bij Adobe…

Het gaat als volgt:

  • Als je ingelogd bent bij Adobe en bij je profiel bent, scroll dan naar onderen tot de zwarte balk ‘Hulp vragen’ in beeld komt.
  • Rechts in deze balk zit onder het kopje Help Center zie je de optie ‘Ondersteuningsgeschiedenis weergeven’. Klik daarop.
  • Je moet opnieuw je wachtwoord invullen en komt dan op de pagina van je ondersteuningsgeschiedenis.
  • Klik nu op de link ‘Neem contact met ons op’ en er opent een venster voor de chat.

Je krijgt in eerste instantie met een chatbot te maken, maar er komt vanzelf een echte medewerker op de lijn (die je ook een heel aantal standaard vragen en opties gaat geven). Ga niet in op de gegeven opties, zoals iedereen hierboven ook beschrijft en blijf gewoon steeds je vraag/wens herhalen. Ze gaan vanzelf overstag. Bij mij was het binnen een kwartiertje gepiept.

Misschien is er wel een makkelijkere manier om bij de chat te komen, maar ik heb 'm niet gevonden. Dus ik hoop dat je hier mee geholpen bent.

Succes!

Groetjes, Leonie

Net als Leonie (bericht hierboven) ben ik ook benieuwd waar ik de chatfunctie kan vinden op de site van Adobe.

Dank je alvast en groetjes, Suus

 

Ik ben even benieuwd waar jullie de chatfunctie op de website van Adobe hebben gevonden. Ik kan 'm nergens ontdekken. Heeft iemand misschien een linkje of beschrijving voor mij?

Dank je wel en groetjes,

Leonie

Badge

Hoi, ik heb 3 maand geleden een account aangemaakt bij Adobe Stock, een jaarcontract met maandelijkse betaling, met de bedoeling om dit binnen de eerste gratis  maand weer op te zeggen. Ik heb het 1 dag geprobeerd. Het was niet iets voor mij dus gelijk weer opgezegd. Tenminste dat dacht ik. 
 

Er is een afschrijving gedaan via Paypal waarvan ik de eerste keer niet wist waarom. Bij de tweede aankondiging om af te schrijven, kwam ik erachter dat het om Abode ging. Gelijk toen mijn Adobe abonnement wel opgezegd.  Bij het opzeggen kwam de mededeling dat ik €160 euro moest betalen als annuleringsfee.
Ik heb de eerste Paypal betaling teruggetrokken en verdere Paypalbetalingen stopgezet. 
 

Uit de voorgaande berichten begreep ik dat je alleen maandelijks op kunt zeggen bij Adobe ná een jaar. Ik wilde daarom mijn stopgezette Paypal betalingen maar omzetten in creditcard betaling om niet allerlei boetes te krijgen. Ik dacht dat ik eraan vast zat. De omzetting viel echter nergens te regelen bij mijn account. Er wordt wel beschreven hoe dit kan maar in mijn account werd dat niet weergeven/lukt met geen mogelijkheid. 
 

Toen er toch een chatpoging aan gewaagd.

Ik: I’ve tried a free trail. By my acknowledgment I’ve cancelled right away. You can see there are no active sessions  The first payment I’ve missed but yesterday I saw that I was billed for a month fee.I’ve cancelled my Adobe Stock now but I was never aware that I started for a year. I really cancelled but I can’t find a confirmation about it .

Adobe: Daarna over en weer met chatbot en aangeven dat je een agent wilt spreken.

Hij kon zien dat ik mijn contact beëindig had.

Ik: Yes, but I’ve withdrawal my paypal payment. Because I was unaware that I had a year contract because I cancelled it from the very first day. I didn’t use the program at all the last months.

So you’re not getting the money because I’ve stopped the PayPal payment. If you want to change it in creditcard that’s nowhere possible.

Adobe: wat ik wilde....

Ik: To get rid of everything!

Toen werd er gelijk gezegd dat ze de cancellation fee zou kwijtschelden.  
 

Ik: can I get a confirmation of this?

Adobe: the subscription is cancelled you will not be charged further from Adobe.

Nu nog niet helemaal zeker wat er gebeurd met de 2 maand die ik al betaald zou moeten hebben, maar in ieder geval geen annuleringskosten, dus ook  niet als je nog geen jaar betaald hebt. Het proberen dus zeker waard!!

Erg blij dat iemand ooit deze topic begonnen is anders moest ik een dikke rekening betalen dus bedankt!

Groetjes Elvera

 

 


 

Badge

Het had heel wat voeten in aarde, maar dankzij al jullie tips hierboven is het mij ook uiteindelijk gelukt om zonder boete mijn abonnement op te zeggen. Na een abonnement van 1 jaar en 3 maanden te hebben gehad, maakte ik er veel te weinig gebruik van dus wilde opzeggen. Ik werd ook geconfronteerd met een boete van ruim € 50 Door te Googlen kwam ik hier terecht en heb jullie advies opgevolgd. Indien interesse wil ik het hele chat gesprek wel hierin kopiëren, maar het zijn kopie zinnen van hierboven en het is echt, de aanhouder wint. Duurde mij echter wel een half uur.

Dus dank aan jullie allen :slight_smile:

Laatste stukje uit de chat:

 

As a goodwill gesture, I have successfully stopped the billing for the subscription(without cancellation fee) under EMAIL account.
You will have access to the subscription until your next billing date (02 Apr 2021 ) and the plan will be automatically terminated after that.

Thank you very much. Can you please send me an email for confirmation?

Adobechat:

 

Sure, You will receive an email confirmation for the cancellation in a short while.

So i do not have to pay anymore and my subscription is ended?

Adobechat:

 

Yes, Astrid. That is correct.

Happy to help. You may receive an email with a survey link. Please take a moment to rate your experience and help us improve. Thanks!

Het is jammer dat de software zo geweldig is voor fotowerk. Ze kunnen rustig misbruik maken van hun monopolypositie. En alles gaat nu niet op aankoop, maar op abonnement. Alles online, alles in een cloud. Dus ook de updates blijven maar komen. Dat is mooi, aan de ene kant, want je krijgt zo automatisch de meest moderne versie van alles. Maar tegelijkertijd wordt je apparatuur er weer niet sneller op, met al die updates. Het is een beetje een duur en moeilijk verhaal als je veel met fotografie en vormgeving werkt. Want dan is Adobe helaas bijna onmisbaar.

Reputatie 7
Badge +6

Als het zo moet gaan maakt het mij ook angstig om een abonnement aan te gaan met Adobe. Ik zoek dan ook naar alternatieven. Zij gaan uit van de Amerikaanse wetgeving, maar als u zegt dat u onder de Nederlandse wet valt, moeten ze buigen, want hier geldt: maximaal 1 jaar vast, daarna per maand opzegbaar.

Ik kom net uit een conversatie met hetzelfde probleem. Wat een intens onbeschofte, klantonvriendelijke ervaring biedt Adobe.

Opzeggen kan niet zomaar, ook al staat in de voorwaarden dat dat wel zo is. Ze blijven volhouden en laten je wachten tot je een ons weegt. Intussen proberen ze je nog meer rommel aan te smeren, zonder in te gaan op je vraag. Het is net alsof je met een computer aan het chatten bent. Er is geen enkel mailadres te krijgen en de conversatie gaat maar door. Telkens weer met een andere medewerker, die zogenaamd ‘je dossier aan het bekijken is' en dan weer met dezelfde kletsverhalen komt, waarop je uiteraard weer moet wachten.

Stug volhouden wat mijn rechten zijn en net zo stoïcijns als zij telkens maar hetzelfde zinnetje herhalen wat mijn bedoeling is en dat ik in mijn recht sta hielp uiteindelijk (ik had uiteindelijk mijn vraag gecopypasted en telkens opnieuw als antwoord teruggeplakt). Toen nog wisten ze te melden dat in de ‘terms and conditions’ stond dat ik niet zo maar op kon zeggen. Op mijn aangeven dat ik heel goed weet hoe de wet in elkaar zat verbraken ze pardoes de chat. Gelukkig hebben ze wel mijn gevraagde abonnement geannuleerd, zonder kosten. Zoals in de voorwaarden stond.

Ik wilde dat er eindelijk eens wat gedaan werd aan de behandeling van dit soort bedrijven aan hun klanten. 

Badge

Ook ik heb zojuist een jaarabonnement stop kunnen zetten dankzij de informatie hierboven. Ik heb bepaalde delen letterelijk gekopieerd, bedankt!

 

Ze proberen het weer. Waardeloze praktijken van Adobe.

May I know if you attempted to cancel online?
No, i did'nt because then i have to pay. I will end it this month without paying any further periods.
I am having this license now more than one year and as I said, I don't need it anymore. As the law in holland says, we are allowed to cancel it every moth so can you cancel it for me.
Evelyn
Sure, I will help you with that. May I know are you still in a student/Teacher?
That's not relevant anymore, i just will cancel my plan.
Evelyn
I can see that your plan is Annual Plan/Monthly Billing and as per the policy, if you cancel now, a cancellation fee would be there. If you are still in a student/Teacher I will help you downgrade the plan to a discounted price so that you will save money as well as explore more.
I would like to cancel it right away without cancellation fee, I am allowed to do that. I am having this license now more than one year and as I said, I don't need it anymore. As the law in holland says, we are allowed to cancel it every moth so can you cancel it for me. Thank you
Evelyn
We abide by the laws of every nations only then we do business with a country and this is already stated in the terms of the agreement when you sign up with Adobe. 

What best I can do for you, as a one time exception, I will cancel without fee.
Oke thank you. Can you send me an email with the confirmation that it is cancelled without the cancellation fee?
Evelyn
I’ve canceled subscription, and you will receive an email confirmation.
Thanks

Net gebruik gemaakt van deze tips! Het werkt nog steeds, wel behoorlijk volhouden, maar uiteindelijk gelukt! :-)

Reageer