Consumentenbond.nl

camson camera via aliexpress

• 18 juli 2020
  • 13 reacties
  • 852 Bekeken

Ik heb half mei een camera besteld bij camson.nl 10-15 dagen levertijd,ik heb hem nog steeds niet en nu blijkt volgens post nl dat hij van ali express afkomt.kan dit zomaar en krijg mijn geld pas terug als ik de camera terugstuur die ik nog steeds niet heb

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

de website geeft aan dat ze met voorraden bij andere leveranciers werken om de prijs te drukken en dat kan dus elke willekeurige leverancier zijn, dus waarom zou dat ook niet Ali mogen zijn? 

Het blijkt in de praktijk te kunnen hoewel je er best vraagtekens bij kan zetten. Je merkt dat niemand je verboden heeft die bestelling te doen en er is waarschijnlijk ook niemand waar je verhaal kunt halen.

Terugsturen blijkt soms een optie maar meestal betekent dat, op eigen kosten retourneren naar China, en is het economisch onrendabel.

Als je nog een wilt nalezen wat de Consumentenbond hierover schrijft.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/internetaankopen-terugsturen

Wel staat er een retour formulier op hun website.
Gewoon binnen Nederland op eigen kosten.

Je zou het pakje kunnen weigeren, als het afzender adres de van webshop is.
Dan is retour zenden gratis.

Kijk voor dat je koopt bij een nieuwe winkel goed rond.
Zo zie je dat de trustpilot knop niet werkt.
De adresgegevens zijn verborgen in de alegemene voorwaarden.
En ik zie geen keurmerk.
Op zo'n moment heb ik geen trek meer in die webshop.

Dank u wel voor de reacties, ik zal me eens gaan bedenken wat ik er mee ga doen,vind als je iets beloofd moet je het nakomen.

Reputatie 2
Badge +4

Overigens: als ik zo'n camera zoek met deze lange lijst van specificaties dan kom ik bij elk ander merk op meer dan 3 á 400 euro uit.(Nest, Arlo, Logitech, Foscam)
Geeft me geen goed gevoel over de kwaliteit er van.

Reputatie 4
Badge +4

Als de camera veel goedkoper is dan is de kans groot dat het namaak is.
Afgezien dat de douane namaak artikelen kan confisqueren is de kwaliteit vaak ook minder.
Van familie in Zuid Amerika moest ik een Sony camera mee nemen, ze konden hem daar ook kopen en veel goedkoper dan wat wij hier betalen.
Ze weten echter dat het Chinese namaak is en de kwaliteit belabberd en betalden liever een origineel uit Europa.

Garantie en terug sturen is meestal een lastig verhaal.
Ik koop ook wel spullen bij Ali Express, maar geen dingen waar ik me een buil aan kan vallen.
Ik denk dat ook de webshop duidelijk moet zijn dat bestelde artikelen door Ali Express geleverd worden.
Nu je achteraf tot deze ontdekking bent gekomen kun je er niet meer vanaf zien.
@Wortelstamper  geeft al aan dat het niet helemaal sjofel is met die webshop, terug sturen kan, maar dan is het maar de vraag of en wanneer je je geld terug krijgt.

Reputatie 3
Badge +2

Dit is een Nederlandse webshop die dus aan het Nederlandse recht moet voldoen. Volgens hun eigen voorwaarden geldt: “Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.” Artikel 13.3

Kortom, je moet de koop zonder kosten kunnen ontbinden. Het retourformulier voldoet overigens ook niet aan de wettelijke voorwaarden. Zo staat er dat het formulier volledig moet zijn ingevuld, terwijl de consument niet verplicht is om een reden te geven.

Badge +8

Zijn er nog ontwikkelingen, @Gizzmo:relaxed:

Nou ik had nog een mail ontvangen of ik het afgelopen week nog af wilde wachten,aangezien het nu alweer vrijdag is en ik er niet vanuit ga dat het morgen nog aankomt,zou ik mijn geld terug gestort krijgen.

Ik ben benieuwd,of ik dan wel zo vriendelijk wilde zijn om de camera dan wel op te sturen mocht hij nog ooit bezorgd worden.

Reputatie 2
Badge +3

Als je nou je wachttijd goed wilt benutten is het wel leuk om wat te lezen over dropshipping.
Je begint je eigen webwinkel zonder voorraden, zonder verzendgedoe niets van dat alles.

https://geldgroeien.nl/geld-verdienen-met-aliexpres-alibaba/

Reputatie 4
Badge +4

Dropshipping staat niet in een goed daglicht, eerder in de rij van nieuwe semi criminele sfeer.
Of te wel: niet verboden maar wel smerig.

https://www.plusonline.nl/wetten-regelingen-en-rechtspraak/nieuwe-vorm-van-oplichting-dropshipping

Reputatie 2
Badge +3

Nou  @Gizmo , je leest het.
Je gewenste camera toch misschien ergens anders kopen...

Reputatie 4
Badge +4

Nog even voor de volledigheid de bron van het artikel:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5174415/aliexpress-dropshipping-lang-wachten-te-veel-betalen-drystyler

Volgens de KvK doen er al minimaal 1370 webshops (die het zelf aangeven) aan deze praktijken, maar omdat niet alle webshops er open over zijn ligt het aantal waarschijnlijk veel hoger.

Pas dus op voor dropshipping, kijk goed naar levertijden, dan weet je vaak al genoeg.

Reageer