Consumentenbond.nl
Vraag

cb-reader werkt niet op firefox

• 13 januari 2021
  • 8 reacties
  • 287 Bekeken

Ik probeer de gids te lezen in Firefox. Heb alle instellingen om een pdf te lezen al een keer geprobeerd, maar krijg alleen het overzicht van de pagina's te zien aan de linker kant en geen pagina om te lezen. Heeft iemand een oplossing of weet die de oorzaak?

vast bedankt voor de reacties,

Hans

8 reacties

Reputatie 1
Badge

Ja, als ik het met de nieuwe Edge probeer lukt het wel. Op zich geen probleem, maar wel makkelijker als het in mijn standaard browser FF ook zou werken.

Hier werkt de CB-Reader in Firefox onder Windows 10 met en zonder cookies acceptatie . Firefox met standaard instellingen.

Reputatie 3
Badge +2

Bij mij werkt het ook gewoon. Misschien een keer opnieuw installeren.

Badge +8

Hi @Hans Sodaar, je zou de versie van Firefox eventueel nog kunnen controleren en eventueel updaten. Daarnaast is het ook handig om te controleren of de Reader wel werkt in een incognito venster in Firefox. Als dit het geval is, heeft het mogelijk te maken met ingestelde Add-ons of plugins in Firefox.

Dag Imke,

bedankt voor de reactie. Het werkt niet in de incognito modus en ook het uitzetten van de ad-blocker geeft geen resultaat. Heb alle add-ons een-voor-een uitgezet, maar dat hielp ook niet. Heb wel de laatste versie van FF.

Als u Firefox start in de Veilige Modus zijn alle addons in één keer uitgeschakeld.

Menu>Help>Probleemoplosingsinformatie.

Daar vindt u ook de optie ‚Firefox opfrissen‘. Dat zet Firefox terug naar de standaardwaarden.

Vaak helpt dit, maar daarna moet Firefox wel opnieuw naar wens worden ingericht (inclusief de addons, woordenboeken en dergelijke).

Dit doet aldus ook een beroep op uw eigen frisheid.

Wat ook vaak helpt is het ledigen van de cache.

Optiewieltje>Privacy & Beveiliging>Cookies en websitegegevens>Gegevens beheren, dan wel Gegevens wissen.

En als u het even met een andere browser probeert, werkt het dan wel? 

Ja, als ik het met de nieuwe Edge probeer lukt het wel. Op zich geen probleem, maar wel makkelijker als het in mijn standaard browser FF ook zou werken.

Badge +8

Hi @Hans Sodaar, dank voor het melden! De Reader zou ook gewoon met Firefox moeten werken, dus mogelijk is er iets aan de hand. Ik ga het even voor je navragen bij mijn collega's.

Reageer