Consumentenbond.nl

Chaos bij Tele2 verhuizing van de e-mail

• 16 juli 2014
  • 8 reacties
  • 282 Bekeken

Sinds woensdag 9 juli j.l. ondervindt een groot deel van de Tele2-consumenten ernstige hinder n.a.v. een aantal “technische wijzigingen”. Technische wizigingen / migratie die niet ruim tevoren was aangekondigd. In een ter elfder ure gestuurd berichtje werd gesuggereerd dat de echte hinder binnen uren tot een dag over zou zijn. Van de problemen dienzich nu hebben voor gedaan werd niet eens gesproken. Het betreft, lijkt het, vooral consumenten die hun oude Versatel of Zonnet-adres hebben aangehouden (onderdeel van Tele2). In het ernstigste geval wordt al bijna een week geen enkele email meer ontvangen en/of kan men niet meer inloggen, maar ook andere ellenden doet zich voor. Consumenten klagen over het niet ontvangen van zakelijke opdrachten, niet ontvangen van vliegtickets, reacties op sollicitaties, boze reacties i.v.m. niet beantwoorden van mail (die tenslotte niet is ontvangen) etc…. Veel gedupeerden. Zij die een doorstuuradres hebben geregeld ontvangen ook maar mondjesmaat mail. Naar deze adressen verstuurde mail wordt niet met een foutmelding beantwoord. Tele2 heeft ondanks vele klachten bij klantenservice (worden al sinds 9-7 plat gebeld) en op het Tele2 forum (zie: https://forum.tele2.nl/internet-188/ontvang-geen-mail-meer-mijn-zonnet-mailbox-30999 ) pas maandag op hun website vaag en niet volledig toegegeven dat mensen geen email ontvangen. Tot die tijd werd alleen van andere minder ernstige problemen gesproken. Een officiËle reactie van de directie en een prognose t.a.v. oplossing bleef uit, waarop consumenten maandag de media hebben benaderd. Diverse kranten en sites hebben al hierover bericht. Woordvoerder van Tele2 ontkent dan nog steeds deel problemen, zwakt af, vertelt niet hele waarheid, bagatelliseert etc. Uiteindelijk heeft directie beloofd dat het op 18-7 opgelost zal zijn, dus dat betekent o.a. In mijn geval dan ws. ruim een week geen email! En dan nog maar hopen dat je de email van afgelopen week alsnog ontvangt. Het probleem en de wijze waarop Tele2 hiermee om gaat en klanten badinerend afscheept, zegt genoeg. Je gaat zo eens googelen en forums af en dan schrik je wat je tegen komt over Tele2

8 reacties

Ik zat te wachten op factuur van BOL totdat ik vanmorgen een betalingsherinnering van BOL ontving waarin ik las dat ze de eerste factuur op 10 juli gemaild hadden...tja die is dus nooit bij me binnengekomen. Maar nu mag ik wel drie euro extra betalen....dat zijn hun regels. Heb ze gebeld en uitgelegd dat jullie de mail aan het renoveren waren en ik rond de tijd van 10 juli geen enkele mail binnengekregen heb. Ik kon praten als brugman maar de bolmedewerkster bleef vasthouden aan het BOLregelement: na de eerste factuur moet klant drie euro extra betalen. Dus: tele2 bedankt! Of kan ik de rekening naar jullie toesturen?

Dus maar niet weer op een bevestiging vragen van Tele2, anders kan dit ook weer tot Sint Juttemis duren.

Dank voor je reactie G. Kelder. Ik heb je bericht opgedeeld in enkele alinea's, omdat het voor de andere bezoekers anders wat onoverzichtelijk was en niet echt aanmoedigde om te lezen.

Om even de focus aan te geven: dit onderwerp gaat in op de onduidelijkheden en rommelige communicatie bij Tele2 door de verhuizing van verschillende e-maildiensten. Heb je daar zelf ook problemen mee? Of zijn er algemene verbeterpunten van Tele2 die je hier graag zou willen bespreken? Anders raad ik je namelijk aan je specifieke klacht te melden op Klachtenkompas.
Omstreeks half 2013 besloot ik om bij Tele2 het pakket internet en vast bellen te nemen. Voor dit pakket betaalde ik een vastgesteld maandbedrag en werd dit door het bellen soms overtroffen en had ik soms rekeningen van bijna 100 euro. Half december 2013 wilde ik een alles in een pakket en besprak tijdens deze abo uitbreiding de vraag "als ik op korte termijn ga verhuizen, kan alles dan probleemloos mee verhuizen?. Op deze vraag werd door de afdeling klantenservice met een vriendelijke toon bevestigend beantwoord "geen probleem meneer!". Op het moment van abo wijziging verliep alle spoedig en kreeg de betreffende hardware om alles te kunnen voor bereiden. Na dat alles werkende was, bleek ik het HD zenderpakket niet te kunnen ontvangen en lag het probleem bij de trage ADSL verbinding. Na enkele minuten bedenktijd nam ik dit maar aan en hoopte gewoon gebruik te kunnen maken van hetgeen ik aangeboden kreeg.

Omstreeks 5 decenber 2013 kreeg ik een aangetekend schrijven van de huurbaas met het vriendelijke verzoek het pand te gaan verlaten en een ander ondekomen te gaan zoeken. Binnen een week had ik een ander adres en maakte gebruik van de formele weg om de verhuizing door te geven op "mijn Tele2". Na alles te hebben ingevuld, kreeg ik op "status verhuizing" te zien dat mijn verhuisbericht was ingevoerd en de procedure werd opgestart en zou ik 9 januari 2014 een werkende aansluiting krijgen op het nieuwe adres. Bij een postcode check bleken dezelfde diensten op het nieuwe adres beschikbaar te zijn. Na 9 januari 2014 echter geen taal of teken van een werkende Tele2 aansluiting, bleek de procedure te zijn afgewerkt en later geanuleerd. Heb vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van Tele2 en legde het probleem voor. Men wist niet precies wat het probleem was, ja iets van we hebben geen verhuizingsopdracht binnen gekregen. Ik dacht kom het is allemaal digitaal, er kan wat mis zijn gegaan, dus nogmaals via de online de verhuizing nogmaals doorgegeven.

Lang verhaal kort, na diverse pogingen (6 maal) bleek ik op het adres geen diensten te kunnen ontvangen van Tele2. Weer een gesprek met de klantenservice, jammer bla bla bla, even een bevestiging (uit het gemeentelijk basis archief) van de verhuizing en wij gaan het abonnement kosteloos opzeggen, dit was omstreeks eind april 2014. Wat wel een probleemloos feit was, dat abo- kosten januari, februari, maart, april en op de valreep mei en juni moest worden betaald, dit voor "niet" geleverde diensten. Ik heb vervolgens de benodigde docmenten aan Tele2 opgestuurd en werd mij nadien een coulance aangeboden van € 24,00. Ik stond versteld, mij alles laten betalen vanaf januari 2014 en een bedrag van € 24,00 coulance. Ik kon hiermee geen vrede vinden en heb een bezwaarbrief gestuurd met een volledige terugbetaling van periode waarover Tele2 mij geen diensten meer kon leveren, dus in gebreke stelling. Het werd een lang en irritante weg met heen en weer geschrijf en werd de discussie elke keer afgerond met de woorden: "jammer dat u het niet eens bent de door ons aangeboden oplossing en als wij u verder nog van dienst kunnen zijn, horen wij dit graag".

Na dat vele instanties op de hoogte waren, kreeg ik op 10 juli 2014 een vaag SMS bericht van Tele2 met "geachte klant binnenkort zullen wij binnen vier weken het bedrag op uw rekening storten". Ik wist niet waar het nu om gaat, omdat dit een copy was van hetzelde SMSje waarin ik het enorme coulancebedrag van € 24,00 op mijn rekening kreeg gestort. Ik maar weer even kontakt gezocht met de klantenservice van Tele2. Ja ze hadden mijn bezwaarbrief in juni ontvangen en hadden besloten om alsnog een 'nog een onbekend resterend bedrag' aan mij over te maken. Ik maakte duidelijk dat ik een sumier SMSje had ontvangen op 10 juli en ik ook graag een wat gespecificeerde email wenste te ontvangen en ja, dit gebeurde op 17 juli 2014, met hierin dezelde inhoud als het SMSje "binnen nu en vier weken storten wij het bedrag op uw rekening. Omdat ik wachtende was en weet, dat de 24 euro binnen iets meer dan een week op mijn rekening stond, toch maar weer even reclameren "wanneer wordt de zaak financieel afgerond"?. Het antwoord van Tele2 was nu, dat ik van het laatste emailtje uit moest gaan van 17 juli, dus een week na 10 juli toen is ook een toezegging is gedaan "binnen nu en vier weken". Dus maar niet weer op een bevestiging vragen van Tele2, anders kan dit ook weer tot Sint Juttemis duren.
Je kunt ook gewoon een online account aanmaken bij bv hotmail of gmail. Dan kun je in iedergeval altijd op een andere plek bij je mail!
Reputatie 3
Badge +4
Waardeloos als je geen e-mail hebt. Tele2 heeft (gisteren) geschreven dat ze veel problemen hebben opgelost: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/nieuwe-update-problemen-versatel-zonnet-mailadressen-31390 Maar is dat toch nog niet het geval? Heeft iemand overigens al bij Tele2 om compensatie gevraagd voor de problemen?
Een week verder,

En veel ijdele toezeggingen en loze beloftes van Tele2 verder.

Naar de media speelden ze mooi weer en probeerden ze met leugens weg te komen.

EÉn blik op het forum zegt genoeg:

Veel consumenten kampen nog steeds met problemen.

Ontvangen geen mail, kunnen niet goed versturen of zijn veel mail uit verleden kwijt en sowieso de mail vanaf "de migratie".

Met een badinerend toontje probeert Tele2 ze met een verhuis-metafoor aan het lijntje te houden terwijl zonnet-klaar is dat e.e.a. heel anders verloopt dan ze in hun te late aankondigingsmail hadden gezegd.

Hopen dat deze keer het ware verhaal in de kranten komt en men zich niet door woordvoerders om de tuin laat leiden.

voor wie nog bij Tele2 zit. Tijd om over te stappen want als je nog geen problemen hebt, is alleen maar kwestie van tijd.
Ik zit ook bij Tele2, Áls het werkt werkt het goed, als het niet werkt zijn het prutsers, onprofessioneel als maar kan.
https://forum.tele2.nl/internet-188/ontvang-geen-mail-meer-mijn-zonnet-mailbox-30999

Reageer