Choozze Zero abonnement mobiele telefoon

• 5 February 2016
  • 5 reacties
  • 232 Bekeken

Half november 2015 het Zero abonnement bij Choozze afgesloten. Wegens behoud eigen nummer kon ik dit pas begin december gebruiken. Kosten voor dit abonnement eenmalig 25 euro. Hiervoor zou je 100 min bellen, 100 sms'jes en 100MB internet krijgen per maand. Per 1 februari j.l. werd per email plotseling medegedeeld dat dit werd beeindigd per 1 februari en dat men nog kon gebruiken tot 1 maart. Hierna moest men een ander abonnement van 35 euro per maand nemen of verdwijnen.Ik heb hier dus net 2 maanden gebruik van kunnen maken en teruggave van geld is er niet bij. Mijn vrouw heeft hetzelfde abonnement, echter half december, afgesloten en kon dit pas half januari gaan gebruiken dus in totaal nog geen maand. Ik vind dit geen nette manier van doen en vind dat men bij het afsluiten van het abonnement wel even de moeite had kunnen nemen om te vertellen dat het binnenkort zou kunnen worden beeindigd. Of een regeling treffen dat men een periode van een jaar of zo er nog gebruik van kan maken.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Goed bedoeld advies: zet dit verhaal (copy/paste) ook even op Klachtenkompas.nl > grotere kans dat er dan nog wat gebeurt!
Je vraagt je af of hier geen sprake is van oplichting. Mijn kinderen en ikzelf hebben nog niet zo lang geleden (paar maanden) allemaal een Choozze Zero abonnement afgesloten tegen betaling van elk €25,- aansluitkosten. Nog nauwelijks gebruikt en nu ineens trekt Choozze de stekker er uit en klopt hierbij zichzelf nog op de borst ook. Je gelooft het haast niet, maar dit staat er letterlijk in hun opzeggings-e-mail van 1 februari:

"Choozze heeft in augustus 2014 de mobiele telecommarkt in Nederland opengebroken met de abonnementen Choozze Zero en Choozze Bright. Door de introductie van de Bright roaming-component en het gratis Zero abonnement is de concurrentie onder de low-budget sim-only aanbieders sterk toegenomen. Lagere abonnementsprijzen, maandelijkse opzegtermijnen en flexibele bundels zijn het standaardrecept geworden voor mobiele providers. Daarom is besloten per 1 februari 2016 te stoppen met het aanbieden van het gratis Zero abonnement."

Dit kan toch zomaar niet? Alleen: wat kun je hier nou feitelijk aan doen?
Voor mij geldt hetzelfde verhaal: 25 euro betalen en drie weken later horen dat het abonnement wordt gestopt, zonder sorry en zonder geld terug. Grenst aan oplichting. Ik hoop dat de consumentenbond wat kan doen!
In mijn geval had ik het zero abonnement net aangevraagd en (netjes) de AANSLUITKOSTEN van 25 euro ruim op tijd betaald. 1 dag voor aansluiten abonnement kreeg ik het bericht dat zero zou komen te vervallen. Desgevraagd kreeg ik van choozze vervolgens te horen dat ik mijn aansluitkosten niet terug kreeg omdat ik volgens hun NET te laat was. Daarbij gooiden ze het herroepingsrecht. Dit terwijl ze mij NOOIT HEBBEN AANGESLOTEN en ZIJ de herroeping gepleegd hebben. Complete onzin dus. Ook volgens mijn rechtsbijstand. Opvallend was dat bleek dat choozze niet bij de geschillencommissie was aangemeld en je dus een civiele procedure tegen ze zou moeten gaan aanspannen.

Dit (OGENSCHIJNLIJKE) nette bedrijf houd er dus smerige OPLICHTINGSPRAKTIJKEN op na. Ik ga dit ook zeker aanmelden bij het klachtenkompas en ik vind dat ook de consumentenbond (zelf) hier werk van zou moeten maken. Dit omdat ik het product gekozen had naar aanleiding van hun advies (op hun vergelijkingssite abonnementen). Ik zou het vreemd vinden als zij dit bedrijf (choozze) niet voor een keuze zouden stellen. Of netjes afhandelen oude klanten of jullie diensten niet meer in de vergelijker meenemen.
Ik heb mijn abonnement ruim binnen 14 dagen herroepen maar heb ook geen restitutie ontvangen.

Heeft S de Kloe inmiddels verhaal kunnen halen, misschien via zijn rechtsbijstandverzekering?

Reageer