Vraag

Chromebook: Family pas

Badge +2

Ik heb mijn kleindochter een chromebook cadeau gedaan. Ze mocht van haar ouders een eigen google account aanmaken. Wat was ze blij! Maar...na 14 dagen was het uit met de pret. Dat, omdat ze onder de 12 was, zo kwamen ze achter. Er zijn nu nog 28 dagen om iets te doen, een family pas of zoiets. Wie weet raad? Haar ouders wisten dit niet en hebben hier dus ook nooit rekening mee kunnen houden. Ook voor mij is dit nieuw.

Henk Prins

10 reacties

Het simpelste is een nieuw account maken en tien jaar optellen bij de leeftijd. 

Reputatie 7
Badge +6

@A. Deen wij zitten daar ook mee met onze kleinkinderen. Wil je dan dat ze al die adult-sites ook kunnen zien?

@A. Deen wij zitten daar ook mee met onze kleinkinderen. Wil je dan dat ze al die adult-sites ook kunnen zien?

Is dat afhankelijk van wat je google vertelt over je leeftijd? Het is in ieder geval wat ik heb gedaan toen ik een account moest maken voor de telefoon voor nummer 2, die geheel in traditie alles dus eerder kreeg dan nummer 1. Bij nummer 1 heb ik gek genoeg nooit een leeftijd op hoeven geven, dat bestond toen nog niet. 

Er bestaan wel familie opties met kinder accounts maar ik heb me er nooit in verdiept. Helpt dat niet bij de kleinkinderen?

Het slimste is natuurlijk geen chromebook, of wil je graag dat mensen al vanaf die leeftijd gewend zijn aan ‘surveillance kapitalisme’?

Reputatie 7
Badge +6

@A. Deen  er staat hier een hele draad van Monique over internet voor kinderen onder de 16 jaar. De wet is daarop veranderd en Google ijvert zich daaraan te voldoen. 

Er is ook een chromebook voor kinderen, maar ik weet niet of dat dan verschil uitmaakt wat je kan zien op iinternet vergeleken met een chromebook voor volwassenen. 

Het slimste is natuurlijk geen chromebook, of wil je graag dat mensen al vanaf die leeftijd gewend zijn aan ‘surveillance kapitalisme’?

Ik stel voor direct een eigen draadje te openen getiteld, "Er zijn heel goede redenen je kind geen telefoon of computer te geven want dan wennen ze aan 'surbeillance kapitalisme" en Ronald daar naartoe te verplaatsen. Dan kan het hier gaan over hoe je dat dan wel en eventueel verantwoord doet.

@A. Deen  er staat hier een hele draad van Monique over internet voor kinderen onder de 16 jaar. De wet is daarop veranderd en Google ijvert zich daaraan te voldoen

Dat is toch prima. Ik had daar jaren geleden geen boodschap aan, ook omdat toen nummer 1 een account nodig had die regels nog niet bestonden en ik voor nummer 2  gewoon de simpelste oplossing heb genomen die ik toen kon bedenken. Nogmaals check die familie opties eens of dat geen soelaas biedt.

@Jan 

Als ik zoek op “google children's account” kom ik hier:

Create a Google Account for your child

You can create a Google Account for your child under 13 (or the applicable age in your country), and manage it using Family Link. With Google Accounts, children get access to Google products like Search, Chrome, and Gmail, and you can set up basic digital ground rules to supervise them. 

Create an account

It takes about 15 minutes to create your child's Google Account.

Ik heb er even overheen gekeken maar dat lijkt mij doenbaar.

Reputatie 7
Badge +6

@A. Deen dat lijkt me een hele goede oplossing, dat Google ook meehelpt dat niet alle adult dingen op internet voor de jeugd zichtbaar zijn. Als je ziet wat er op Tik Tok voorbij komt, ik hoop dat ze daar ook zo'n voorziening hebben. Niet om preuts te willen zijn maar sommige dingen gaan wel echt ver voor hun.  

@A. Deen dat lijkt me een hele goede oplossing, dat Google ook meehelpt dat niet alle adult dingen op internet voor de jeugd zichtbaar is. Als je ziet wat er op Tik Tok voorbij komt, ik hoop dat ze daar ook zo'n voorziening hebben. Niet om preuts te willen zijn maar sommige dingen gaan wel echt ver voor hun.  

Mij maken ze de pis niet meer lauw, ik heb 2girsl1cup nog meegemaakt:nauseated_face: ,  ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wilt gaan uitleggen aan de kids. Maar het bestaat dus gewoon, een kinder account.

Reageer