Consumentenbond.nl

Chromebook wordt niet langer ondersteund

• 2 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 922 Bekeken

Mijn Chromeboek is nu enkele jaren oud en geeft de melding, dat Chrome niet langer ondersteund wordt. Mogelijke oplossing die wordt aangedragen: klik hier en koop een nieuw Chromeboek.
Het zal toch niet zo zijn, dat ik nu mijn oude Chromeboek niet meer kan gebruiken, maar genoodzaakt wordt om een nieuwe te kopen.
Dat ben ik niet van plan. Ik bepaal zelf graag wanneer ik een apparaat vernieuw of niet en laat mij door Samsung, Chrome of wie dan ook niet voor schrijven wat ik moet doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben anderen dit zelfde ook al aan de hand? Wat kunnen wij hier aan doen?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4
is het niet zo dat je geen updates meer krijgt? En dus wel nog gewoon moet kunnen werken, wat op zichzelf weer niet aan te bevelen is vanwege het achterblijven van beveiligingsupdates ed.

Ik wist eigenlijk niet dat dat zo werkt bij chromebook, hier staat de achtergrond: https://webwereld.nl/hardware/111234-kijk-hiernaar-voordat-je-een-chromebook-koopt
Misschien ben ik (onterecht) geschrokken en vat het wel mee, of is het een gevolg van het feit dat er geen Samsung Chromebooks meer worden geleverd. Zie de foto's van de meldingen die Chromebook geeft.
Hopelijk valt het allemaal mee. Ik gebruik hem alleen op reis o mail te checken en hotels te boeken, dus ben niet echt benauwd voor beveiligingsupdates die zouden kunnen ontbreken.

Reputatie 7
Badge +6
Ik had dit ook met m'n TomTom navigator masr blijf hem gewoon gebruiken. Kon laatst toch nog de update krijgen voor het resetten van de weeknummering voor de satellieten. Hij is nu weer een stuk sneller.

Ik zou de chromebook gewoon blijven gebruiken.
Dit lijkt me vergelijkbaar met het niet meer ontvangen van updates / security patches voor een android telefoon of tablet. Dat je TomTom die updates niet meer ontvangt is minder ernstig, hooguit klopt je kaart niet meer helemaal. Voor een Chromebook is dat wel ernstig omdat je daar wel online allerlei sites bezoekt of apps gebruikt. Goedkoop blijkt in deze misschien wel duurkoop.

Het webwereld artikel schets hetzelfde beeld.
Reputatie 7
Badge +6
@Kattenkop ik had alleen hetzelfde dat ik een mail kreeg om een nieuwe TomTom te kopen want het geheugen (2,2 Gb) werd te klein voor nieuwr updates. Hij verbindt niet met internet als ik hem aan zet dus beveiliging en dito patches zijn niet aan de orde.
Reputatie 5
Badge +6
https://www.howtogeek.com/403164/what-to-do-when-your-chromebook-reaches-the-end-of-its-life/

Reageer