Compensatie bij Ziggo storing gekregen?

• 11 September 2018
  • 8 reacties
  • 1306 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Ziggo heeft, begin september, te maken gehad met een grote storing. Als je daar ook last van hebt gehad, heb je misschien recht op compensatie. Lees hier of je recht op geld terug hebt.

Heb jij je aanvraag voor geld terug al ingediend bij Ziggo? Hoe verliep dat? Kreeg je compensatie of misschien iets anders (bv gratis films kijken)?

Is het niet gelukt om geld terug te krijgen terwijl je daar recht op hebt, laat het ons dan weten via het klachtenkompas van de Consumentenbond. Ziggo doet niet actief mee op ons klachtenplatform, maar wij zullen deze klachten extra onder de aandacht brengen bij Ziggo, en vragen om een oplossing.

UPDATE: Ziggo heeft een speciale pagina op zijn website om compensatie aan te vragen. Klanten met een Mediabox XL kunnen dit tot 15 september doen. Daarna kun je 'gewoon' de klantenservice benaderen.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Bij stom toeval op de site van De Telegraaf een artikel hierover gelezen waar ook gelinkt werd naar de betreffende Ziggo-pagina.
Kwestie van gegevens en Ziggo-klantnummer invullen en dan maar afwachten.

Normaal doe ik nooit mee aan dit soort kinderachtig gehengel naar geld, en het zal me jeuken of ik die paar Euri teruggestort krijg, maar ik was zo verontwaardigd over het feit dat Ziggo dit niet zelf rechtstreeks naar zijn eigen klanten communiceert, dat ik zoiets had van "En nu mag je lappen, Ziggo!!" 😈
Reputatie 7
Badge +7
En, @Aardvark, heb je al iets ontvangen?
Reputatie 5
Badge +5
En, @Aardvark, heb je al iets ontvangen?

Ja, mijn maandelijkse factuur van Ziggo... 😖
Reputatie 4
Badge +5
@Aardvark Dank voor de informatie! Ik heb de link in het artikel en in dit topic toegevoegd.
Reputatie 5
Badge +5
Tot op heden is het nog windstil uit de Ziggo-hoek. Als ze over de brug komen laat ik het weten.
Reputatie 7
Badge +5
*** Verkeerde info zelf verwijderd.***
Reputatie 5
Badge +5
Jeeej... 😋

Omdat u een paar dagen geen programma’s kon terugkijken of opnemen én geen films of series kon bestellen, vroeg u een compensatie aan. We vinden het echt vervelend dat de storing zo lang duurde. En natuurlijk krijgt u een compensatievergoeding.

De vergoeding is voor u: € 8,45
De compensatievergoeding is berekend volgens onze Algemene voorwaarden: Heeft u een maandabonnement en duurt de storing 12 tot 24 uur, dan compenseren we tenminste een dertigste deel van de maandkosten. Bij elke 24 uur die de storing voortduurt, loopt de vergoeding op met een dertigste.

Een rekenvoorbeeld:
Bij een maandabonnement van € 30,- loopt het bedrag na elke 24 uur dus op met € 1,-. De berekening begint vanaf het moment dat de storing al 12 uur duurt.
12 - 24 uur = 1 dag = 1/30 van maandelijkse kosten, in dit voorbeeld € 1,-
24 - 48 uur = 2 dagen = 2/30 van maandelijkse kosten, in dit voorbeeld € 2,-
48 - 72 uur = 3 dagen = 3/30, enzovoort

Wanneer u de vergoeding krijgt
De compensatievergoeding krijgt u op de factuur in oktober. De berekening is over het totaal van een maand abonnementskosten. Onder de kop Garantieregeling storing signaal ziet u dan € 8,45

Mijn reactie op Aardvark (gemakshalve hele tekst verwijderd, staat immers hierboven).

Het klopt. Pas na een maand storing krijg je je volledige maand abonnementbedrag (60-70 euro) terug. 

Een maand overlast, dat staat toch niet in verhouding met de vergoeding die je krijgt van Ziggo. Weet iemand of dit al eens aangekaart bij de Consumentenbond, Radar, Kassa of zelfs de ACM??

Reageer