Consumentenbond.nl
Uitnodiging

Consumentenbond Live! Thema: Online Privacy (19 april) - 5 plekken beschikbaar

Consumentenbond Live! Thema: Online Privacy (19 april) - 5 plekken beschikbaar
Reputatie 6
Badge +6
  • Community Manager
  • 603 reacties
Voor het eerst organiseren wij een avond vol informatie en tijd voor discussie over een onderwerp dat er toe doet, genaamd ‘Consumentenbond Live’.

Het onderwerp van deze eerste avond is online privacy 🕵🏻. We gaan met een groep actieve, betrokken consumenten in gesprek over dit belangrijke onderwerp.
Op deze avond ontvang je een hoop informatie over online privacy. En door met jullie in gesprek te gaan, hopen we nog beter inzicht te krijgen in hoe we consumenten op het gebied van online privacy kunnen helpen.

We zouden het erg leuk vinden als je erbij kan zijn. ‘Consumentenbond live’ vindt plaats in Den Haag op donderdag 19 april 2018.

Het programma:
•17.30 ontvangst met soep en broodjes
•18.30 start programma met presentaties en interactie met ‘privacy à la carte’ waarin persoonlijke privacyvragen beantwoord worden
•20.30 borrel
•21.00 einde avond

Je kunt je vóór 18 april inschrijven voor deze avond via een reactie onder dit topic of via een mail aan live@consumentenbond.nl . Mocht je alvast privacyvragen hebben, vermeld ze dan vooral bij je aanmelding zodat onze experts een goed antwoord kunnen voorbereiden.
Uiteraard zijn vragen/opmerkingen over de avond zelf of over je aanmelding ook welkom via een reactie hieronder⬇ of per mail !

Bij je aanmelding ontvangen wij graag de volgende gegevens:
• naam
• eventuele privacyvraag
• eventuele dieetwensen

Na je aanmelding ontvang je een bevestiging en een routebeschrijving. Deelname is gratis en reiskosten worden vergoed.

Meld je snel aan, wij kunnen op deze avond maximaal 70 personen ontvangen.

Wij zien je graag op 19 april!

17 reacties

Wij wachten op uw komst naar de regio. 😑
Dat gaat helaas niet lukken wegens andere verplichtingen. Ik meen ooit gezien te hebben dat dit
onderwerp door de consumentenbond reeds behandeld is. Niet bekend is hoe te zoeken.
Daar heb ik graag hulp bij.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @P.A.M. Dijs,

Jammer dat je niet kunt komen!
Wat betreft je vraag, online privacy is inderdaad een onderwerp dat veel door ons wordt behandeld, en ook nog behandeld zal worden.
Dit komt met name door het feit dat het een onderwerp is dat continue veranderd, en tevens iets is wat eigenlijk iedereen aan gaat. Zo schrijven we er regelmatig artikelen over, is er onlangs een boek uitgebracht met de titel ''Online privacy'', en zo zijn er nog velen.
Hieronder volgt een lijstje met activiteiten van de Consumentenbond die te maken hebben met dit onderwerp. Ik ben benieuwd of je hier terug kan vinden wat je zoekt. Zo niet, dan hoor ik het graag en zoek ik nog even door. 😉
Wanneer je op de laatste link klikt, zie je aan de rechterkant van het scherm nog veel meer interessante artikelen staan. Zoals je ziet hebben we er genoeg over geschreven.
Ik hoop dat ik je zo enigszins op weg heb geholpen!
Reputatie 6
Badge +4
@Monique
Waarom zie ik bij geen een artikel niks staan over, VPN addblocker en Cookie blocker en apps zoals CCleaner die je cookies onderandere verwijderen?
Reputatie 7
Badge +7
Ha @TijsZonderH, goed opgemerkt. Zulke programma's helpen natuurlijk ook mee aan je veiligheid online. Heb je toevallig punt 3 in mijn 5e linkje gezien: 5 gouden regels voor meer privacy?
Daar wordt namelijk wel gesproken over adblockers, en tevens staat er een linkje naar een andere pagina waar weer wordt uitgelegd wat dit is en welke er zijn. Voor het gemak stuur ik de link alvast even mee.
Ook testten we in de Digitaalgids van januari 2016 16 verschillende adblockers: deze test kun je hier gratis lezen.

Overigens was mijn opsomming hiervoor maar een kleine. Er zijn zoals je ziet heel veel andere artikelen te vinden over online privacy. Mocht je nog andere onderwerpen missen, laat het me vooral weten. Dan kan ik nog even verder zoeken. 😉
Reputatie 6
Badge +4
Gezien, zo te zien gebruik ik een goede adblocker. Zelf de best geteste! (uBlock Origin )
En ik zie ook dat jullie VPN's hebben getest. Dus ik heb niks meer nodig. 😀
Hartelijk dank aan degenen die terzake op mijn probleem hebben gereageerd.

Beschouw het maar aqls afgedaan.
Vriendelijke groet,
Patrick Dijs
Reputatie 7
Badge +7
Facebook kwam afgelopen weekend in opspraak vanwege een grove schending van de privacyrechten van Facebookgebruikers. Meer over dit onderwerp lees je in het topic Jouw privacyrechten geschonden door Facebook?. Hier vindt je tevens een stappenplan om na te gaan of Facebook ook jouw gegevens ongevraagd binnen heeft geharkt.

Dit is natuurlijk een typisch voorbeeld van jouw privacy online. Tijdens Consumentenbond Live komen ook dit soort onderwerpen aan bod. Wil je meer weten over je online privacy, en hierover met anderen in gesprek? Meld je dan snel aan voor Consumentenbond Live door een e-mail te sturen naar live@consumentenbond.nl. Vermeld in je aanmelding:
  • Je naam
  • Je eventuele privacyvragen
  • Je dieetwensen
Hopelijk tot 19 april!
Reputatie 6
Badge +6
Morgenavond is Consumentenbond live! We hebben op het moment nog vijf plekken beschikbaar (i.v.m. afmeldingen).

Lijkt het je interessant om meer te weten over Online Privacy, ontvang je graag praktische tips en lijkt het je leuk om in gesprek te gaan met de collega's van de Consumentenbond. Laat het mij weten via een privébericht of mail naar community@consumentenbond.nl . 👍🏻

Reputatie 7
Badge +4
Dit had mij erg leuk gevonden maar helaas kan ik niet en woon ook niet in de omgeving van Den Haag meer. Misschien komen er meer van dit soort avonden en kan ik er een volgende keer wel bij zijn.
Reputatie 6
Badge +6
@Ekokok : jammer dat je niet kan komen. Wellicht dat we het de volgende keer iets centraler organiseren 🙂
Reputatie 7
Badge +4
@Niels
Nou, Den Haag is best vrij centraal.
Maar ik zit dat niet. Na vele jaren in de drukke Randstad gewoond te hebben ben ik terug gekeerd naar de rust, ruimte en schoonheid van een plattelandsprovincie. ☺😎
Jammer,ik lees het nu pas
Ekokok schreef:

@Niels
Nou, Den Haag is best vrij centraal.
Maar ik zit dat niet. Na vele jaren in de drukke Randstad gewoond te hebben ben ik terug gekeerd naar de rust, ruimte en schoonheid van een plattelandsprovincie. ☺😎

Nou ik vind Den Haag echt niet centraal. Utr is centraal.
Reputatie 6
Badge +4
Voor de mensen die gaan, Veel plezier! hopelijk word het voor jullie een gezellige avond.
Reputatie 6
Badge +6
@TijsZonderH : Wat attent van je! We zullen straks wel een foto uploaden, dan heb je een idee hoe het is 😉

We zien je iig aanstaande woensdag. Ik bewaar wel een goodiebag voor je 😉
Reputatie 6
Badge +4
@Niels
Ik verheug me er al op! 😃

Reageer