Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon
Beantwoord

cookies, maakt elke website daar automatisch gebruik van?

• 5 maart 2018
  • 5 reacties
  • 249 Bekeken

Hallo,
Ik maak websites voor kleine zelfstandigen (zoals ik zelf ook ben). Uiteraard heb ik zelf ook een website, maar ik weet niet of ik dan automatisch gebruik maak van cookies. Ik heb een contactformulier op de site en een pagina met een privacybeleid. Moet ik op mijn site een melding maken van cookiegebruik als ik niet eens zeker weet of ik uberhaupt van cookies gebruik maak?
icon

Beste antwoord door Fred B. 5 maart 2018, 18:54

Wordpress gebruikt cookies.
Bekijk origineel

5 reacties

Dat kun je zonder te zoeken waarschijnlijk wel zien als je je eigen site bezoekt en dan ineens een cookie er bij heeft. Dat kun je bijvoorbeeld in FireFox heel mooi zien. Waarschijnlijk maak je je websites in een CMS dat vaak ook wel instellingen heeft voor cookies. Maar het makkelijkste zie je het in opgeslagen cookies via de opties in je browser.

Dank voor jullie snelle reactie. Ik maak bij het maken van de websites gebruik van een CMS - WordPress, zoals jullie waarschijnlijk wel vermoedden. Ik ga even de voorgestelde methode uitproberen om te zien of mijn websites in de cookiegeschiedenis van de browser verschijnen.

Groet,

Joost Walter
**Commerciële links verwijderd door de Moderator**
Wordpress gebruikt cookies.
Dank, sorry voor de commerciële link. Was eigenlijk alleen bedoeld voor beantwoorder van de mail om te checken of deze websites cookies gebruiken. Maar het antwoord is duidelijk. Goed om te weten.

Groet
Reputatie 6
Badge +6
Hi @webuplease ,

Excuses niet nodig 👍🏻. Ik had wel zo'n idee dat het te maken had met jouw vraag (check cookies), maar we hebben inderdaad als regel dat er geen commerciële links geplaatst mogen worden. Gelukkig heeft @Fred B. je op weg kunnen helpen.

Mocht je vraag beantwoord zijn, zou je dan een reactie als ''Beste antwoord'' willen markeren? Zo komt er boven je topic te staan dat je vraag beantwoord is en kunnen andere gebruikers met dezelfde vraag op een makkelijke manier antwoord vinden.

Veel succes gewenst!

Reageer