Vraag

CPU is te heet: wat te doen?

• 5 May 2022
  • 7 reacties
  • 133 Bekeken

Zoals ik in de titel al zei, draait mijn CPU in Idle rond de 80 tot 100 graden Celsius. Dat is buiten de zaak. Ik kocht de Artic Freezer 34 Esport Duo om de temperatuur te verlagen, maar het veranderde niets. En mijn CPU is de i3-10105F op een Gigabyte B460M DS3H V2. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Tank je van tevoren.

PS.: Het probleem begon toen ik " Fan Control" installeerde

7 reacties

Is het een idee dat er dan weer af te halen?

Reputatie 5
Badge +4

Haal de koeler eraf en maak de processor goed schoon met 97% alcohol en neem de processor los uit het moederbord. maak onder en om de processor alles schoon. Plaats dan alles weer terug en doe er niet te veel koelpasta tussen

Reputatie 5
Badge +4

Almeens aan een waterkoker gedacht? Deze temperatuur is een temperatuur die een ongekoelde of zwaar overklockte processor bereikt

Eigenlijk belachelijk warm. Neem zeker de top van @H. Beukman tee harte maar denk erom een polsbandje te dragen voor de statische elektriciteit.

Reputatie 5
Badge +4

Almeens aan een waterkoker gedacht? Deze temperatuur is een temperatuur die een ongekoelde of zwaar overklockte processor bereikt

Eigenlijk belachelijk warm. Neem zeker de top van @H. Beukman tee harte maar denk erom een polsbandje te dragen voor de statische elektriciteit.

Ik doelde op een waterkoeler en niet een waterkoker.

Badge +2

Kijk eens in de BIOS instellingen. Mijn HP laptop geeft wel 3 instellingen voor koelingssnelheden.

Reputatie 5
Badge +3

Zoals ik in de titel al zei, draait mijn CPU in Idle rond de 80 tot 100 graden Celsius. Dat is buiten de zaak. Ik kocht de Artic Freezer 34 Esport Duo om de temperatuur te verlagen, maar het veranderde niets. En mijn CPU is de i3-10105F op een Gigabyte B460M DS3H V2. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Tank je van tevoren.

@meliodes Je moet natuurlijk wel een temp sensor instellen(eventueel installeren) Je kan de CPU temp vaak gebruiken maar ook een losse instellen. Nu is er waarschijnlijk los ingesteld en niet gemonteerd. een paar keer de handleiding lezen helpt. :-)

Klinkt warrig.
Als ik in mijn oude pc de CPU temperaturen uitlees.
Zie ik 6 waarden. De 4 kernen, de cpu behuizing en de koelvin.
Door de waarden te vergelijken, zie je toch waar het mis gaat.

Reageer