DAB+ ontvangst in de woning

• 20 December 2017
  • 30 reacties
  • 48243 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Heb even wat tips gelezen en dan mijn plan getrokken. Had slechte ontvangst met de meegeleverde draadantenne (Teufel Musicstation). Kocht een uitschuifbare antenne die niet werkte en vond een artikel over zelf een antenne maken. Cruciaal hierin was een dubbele winding van 5 cm doorsnee, dus heb ik in de draadantenne die meegeleverd was, direct onder de splitsing 2 windingen gemaakt en warempel de ontvangst was ineens een stuk beter. Nog een derde winding eraan toegevoegd en de ontvangst was daarna nog beter. Ik vermoed dat meer windingen de ontvangst nog zouden verbeteren (hoe meer windingen des te sterker het manetische veld), maar daarvoor is de draad niet lang genoeg. Hopelijk een goeie tip voor de doe het zelvers onder ons.

FM Radio zenders kunnen de komende maanden wel eens minder goed te ontvangen zijn.
In verband met de energiekosten, gaan sommige met minder vermogen uitzenden.

U bent blijkbaar zeer goed op de hoogte, heer Wortelstamper.

Petje af! 🙂

Reputatie 6
Badge +4

FM Radio zenders kunnen de komende maanden wel eens minder goed te ontvangen zijn.
In verband met de energiekosten, gaan sommige met minder vermogen uitzenden.

Bron https://www.totaaltv.nl/nieuws/slechtere-ontvangst-radiozenders-voor-langere-tijd-mogelijk/

Het gaat blijkbaar om commerciële zenders.

Wat mij betreft mogen die nog heel veel meer besparen door geheel te verdwijnen.

Reageer