Consumentenbond.nl

De beste browser voor je computer

• 22 augustus 2018
  • 110 reacties
  • 10370 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Online veiligheid en privacy is een veelbesproken onderwerp. Vaak komen Google en Facebook aan bod, maar ook antivirusscanners en phishingmails. Wist jij echter dat je browser ook een belangrijke rol kan spelen wanneer het op veiligheid en privacy aankomt? Om je op weg te helpen bij het kiezen van een browser hebben we 5 populaire browsers getest: Microsoft Edge, Firefox, Safari, Chrome en Opera. Benieuwd naar de conclusie? Je checkt hem hier.

Welke browser gebruik jij, en waarom?

110 reacties

SRWare Iron is de veiligste, Opera is de leukste.

Dus deze twee voor mij.
Reputatie 7
Badge +6
Bij Opera zou ik willen toevoegen dat het een ingebouwde VPN heeft die je met een vinkje aan kan zetten en die uitstekend werkt. Ik heb dat uit een publicatie van de Consumentenbond. Bij de andere browsers moet je een al dan niet betaalde add-on installeren waarvan de niet-betaalde traag is en video's laat haperen bij het afspelen. Bij de VPN van Opera is dat niet zo.

Chrome start sinds enige tijd een stuk sneller op. Firefox probeert dat sindsdien ook te realiseren, want die was eerst behoorlijk log door zijn omvang. Firefox is van de mensen die de webbrowser en website hebben uitgevonden, namelijk Netscape Navigator. Nadat die door Microsoft kapot werd geconcurreerd in het Windows 95 tijdperk zijn die mensen Firefox gaan ontwikkelen. Firefox is dus niet van de grote bedrijven maar van de gebruikers. Het zou dus wat liever voor de gebruikers zijn.

Ik gebruik Opera vaak, maar ik heb ook Chrome, Firefox, Edge en Internet Explorer geïnstalleerd en gebruik die naargelang het uitkomt. Er was een tijd dat live televisie van ZiggoGo alleen werkte op de oude Internet Explorer. Als ZiggoGo nu ook op de andere browsers werkt, ik ben sindsdien te lui om dat te veranderen, dus komt die omhoog met Internet Explorer op een tweede scherm en surf tegelijkertijd op het eerste scherm. Met Ziggo Go kan je programma's ook op een later tijdstip terugkijken. Dat is erg handig. Dan kan je ook scrollen om wat sneller door de aflevering te gaan.

Op mijn mobiel heb ik ook dezelfde browsers geïnstalleerd maar daar kan ik ook de AdBlock browser voor Android gebruiken.
Reputatie 7
Badge +7
Omdat er wat problemen zijn met mijn huidige browsers, d.w.z. de browsers zelf waarschijnlijk niet, maar de een werkt slecht bij de ING, de ander weer bij een andere website en zou zo diverse browsers 'moeten' hebben voor diverse websites. Nu lees ik de beste is Firefox. Heb ik gedownload vanaf deze site, bij check hem hier. Nu krijg ik heel wat andere schermen dan ik bij browsers gewend ben. Ik denk dat ik iets verkeerd gedaan heb. Ik krijg namelijk geïnstalleerd een Nei o-n Browser. Daarin shortcuts van 3 Browsers Chrome, Firefox en Opera. Ik wil alleen Firefox klik dus op Firefox, maar geen bekend browserscherm, kan geen website invullen, begrijp er niets van. Denk ik laat ik Manager Kit erbij nemen, hoort er wellicht bij. Daar kan ik helemaal geen wijs uit, deel is Nederlands en dan ook weer veel Engels. Moet ik iets van het clipboard invullen, wat en waar is het clipboard. Bij zoeken in de taakbalk is clipboard onbekend. Erg makkelijk en duidelijk vind ik het niet. Zal best aan mij liggen. Maar is er misschien een gebruiksaanwijzing of moet ik een heel boekwerk kopen.
Ik heb al vele jaren Icedragon van Firefox/Comodo, deze browser is snel en altijd up to date.
Kortom een heel betrouwbare browser. Gaat bij bij nooit meer weg!
Reputatie 7
Badge +7
Geachte Knuvelder, ik geloof u op uw woord. Ik heb wat problemen met vroegere en huidige browsers die standaard op de computer zaten, dus met windows werden meegeleverd. Dat is Internet Explorer en Edge. Nu is IE wat verouderd en windows beveelt hem zelf niet meer aan, dus oké kan me voorstellen dat er dan wat problemen verschijnen bij bepaalde websites. Maar met Edge heb ik dat ook, o.a. met de ING bank., ook met Symantec Norton. Zij adviseren een andere browser. En dat wil ik best, en omdat Firefox goed uit de bus komt heb ik die gedownload en geïnstalleerd. Ik verwacht op een gegeven moment Firefox op het scherm te krijgen, maar zonder enige uitleg komt er Neo-n Browser die heeft dan weer 3 shortcuts Chrome, Firefox en Opera. Druk of Klik ik op Firefox krijg ik App Reviews Net, eronder Firefox Review, allemaal in het Engels. Wat moet ik ermee, ik snap er niets van. Ik verwacht gewoon een pagina, startpagina, zoals bij andere browsers. Vandaar dat ik hier de vraag stel in de hoop dat de tester weet wat ik verkeerd doe, of iemand anders die ook aan een gebruiksaanwijzing kan helpen. Ik heb al gegoocheld en van de Firefox website, Firefox downloaden en installeren gehaald, ben het aan het proberen, maar is wel ingewikkeld.
Geachte heer de Ruiter,

Bedankt voor uw reactie.
Probeer eens: "(Firefox) https:/www.mozilla.org/nl firefox/news/"
Dat is een Firefox in het Nederlands.

Ik lees graag uw reactie.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte Knuvelder. Ik wil niets liever dan deze door de consumentenbond geadviseerde 'beste' browser. Eerlijk gezegd ben ik het hele gedoe een beetje zat, allemaal verschillende adviezen tot dat de bond met Firefox kwam. A. Deen maakte mij erop attent. Hij adviseerde net, neem maar Chrome, nu blijkt dat IE en ED toch wat problemen geven bij U, toen van de bond met de nieuwe browser test overkwam met als antwoord Firefox is de beste. Ik heb toen het artikel van de bond gelezen en op dezelfde site Firefox gedownload naar mijn PC. Normaliter komt de download binnen, de vraag wat wil je ermee. Welnu als eerste opgeslagen en vervolgens uitvoeren. Dan verwacht ik zoals altijd gaat dat Firefox wordt geïnstalleerd, een ikoon/pictogram op het scherm verschijnt en vervolgens erop geklikt dat een vergelijkbare browserpagina komt. Helaas bij mij niet. Waarom niet, ik voel me een vreselijke oen. Bij downloaden en installeren gaat er nooit iets fout. Maar nu komt er een pagina met Welcome to your new neo-n browser. Start your search here, google custom serach en dan daaronder 3 shortcuts van Chrome, Firefox en Opera. Klik je op de shortcut van Firefox, krijg je app reviews net, en verder voor mij onbegrijpelijk Engels met allerlei keuzes die je moet doen. Dit is ingewikkeld, totaal anbders dan bij Crome, Edge enz., wat moet ik hiermee. Dan uw pagina gedownload. In het begin wat anders, maar uiteindelijk krijg ik ook neo.n browser. Waarom gaat het niet gewoon zoals bij iedere download?
Geachte heer de Ruiter,

Die Neon.n is van Opera, is wellicht het conflict, het betreft hier een experimentele Browser.
Je kan hem beter niet gebruiken.
Als u deze browser opruimd en CC Cleaner gebruikt voor de schoonmaak, dan moet het beter gaan met de Nederlandse Firefox.
Er kan dus geen Engelse tekst op uw scherm staan.
Norton geeft zo ver ik weet ook geen adviezen welke browser je moet gebruiken.
En mocht het wel het geval zijn, schakel Norton even uit. En start dan de nieuwe Firefox op.
Norton gaat later weer verder met de beveiliging!
Succes, ik lees het graag hoe het nu verder gaat.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte Kuvelder. Dank weer voor het volgende advies. Ik hoop van harte dat het zo is, als u zegt. Want ik probeer gewoon Firefox te downloaden en te installeren. En dat gaat niet. En nota bene ik download hem op advies van het consumententeam André van Zwet. Niet van hem persoonlijk, maar via via omdat ik op deze community gedeponeerd heb dat ik merkwaardige problemen heb met de gebruikelijke browsers die veelal standaard op de PC staan, o.a. IE en ED. Ik heb de artikelen van André van Zwet gelezen en bedacht nou verder niet meer zeuren laat ik dan die beste browser, en dat was dus Firefox, maar nemen. En in zijn artikel staat zelfs de link naar Firefox. Ik vraag me af of hij zelf wel weet dat als je dat aanklikt je dus neo.n krijg, uw nieuwe browser, staat er nog bij. Op een verder scherm staat dan nog de shortcuts die je aan kan vinken, het is Chrome, Firefox en Opera. Maar tik je Firefox aan dan nog krijg je volgens mij niet de browserpagina van Firefox en veel is inderdaad in het Engels ook al klik je 'ergens' Nederlands aan. Er klopt dus iets niet. Of ik doe totaal iets verkeerd of al die linken naar Firefox brengen je bij neo.n. Als dat zo is, ook met Zwet's link, moet hij daar toch iets aan doen of in elk geval uitleggen wat ik fout doe. Maar vooralsnog ga ik uw advies weer opvolgen, de browser neo.n opruimen, CCleaner gebruiken, ik heb 524 5841, kan Revo ook? Eventueel Norton even uitschakelen. Ik ben ervan overtuigd dat Norton, de fabrikant geen browseradviezen geeft, maar ik heb met Norton gechat en die gaf bikkelhard advies Norton werkt alleen met Outlook!!!. Ik heb gereclameerd, maar krijg geen antwoord. Ik ga het in elk geval proberen zoals u opgeeft, zal vanavond niet meer worden.
Reputatie 4
Badge +5
Rondom 'Wat is de beste browser' is altijd een hoop gedoe. Meningen verschillen en soms hangt het er vanaf op welk platform je het gebruikt. Er zijn voors en tegens.
Chrome steekt qua gebruikersaantal met kop en schouders boven de andere browsers uit.
Neem je Google Maps, hun eigen product nota bene, dan werkt dat slechts binnen Chrome dan binnen Firefox.
Zoek maar eens op: site:productforums.google.com chrome google maps
Voor Google Maps gebruik ik dus Firefox.

Terwijl Firefox lekker snel is op je Windows PC moet je weer niet gebruiken op je Android tablet.
Tergend langzaam.
Zelf zou het liefst Firefox gebruiken, ook om andere redenen.

Maar helaas, omdat Firefox op Android zo langzaam is en ik browsergegevens synchroniseer met mijn tablet, ben ik genoodzaakt om 'dan maar' Chrome te gebruiken.

Overigens, het inloggen op ING via mijn passwordmanager werkt sinds de laatste update van Chrome ook niet meer. Via Firefox lukt dat nog prima.

Kan geen oordeel vellen over Opera. Voor mij telt of een browser door mijn password manager wordt ondersteund.

Als laatste geldt uiteraard hoe de support is op het forum van Chrome resp. Firefox.
Reputatie 7
Badge +4
Vanwege de testresultaten ben ik maar overgestapt van Edge naar Firefox.
Reputatie 4
Badge +5
Geachte heer de Ruiter, in uw geval zou ik Revo gebruik om neo.n te verwijderen.
Voor de juiste versie van Firefox kunt gaan naar:
https://

Hier staan alle versies van Firefox. U kunt kiezen, Engels of Nederlands, 64 bit of 32 bit.
Het bestand downloaden, dubbelklikken en installeren.

Uiteraard kunt u ook naar https:// gaan en daar vandaan de installatie starten. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de 1e optie, maar dat is een kwestie van smaak, meer niet.
Voor een WIndows PC is Firefox een prima browser! Als u de browser ook voor Android wilt gebruiken, dan adviseer ik eerder Chrome te gebruiken.

Als advertentie blokker zou ik niet meer voor AdBlock kiezen. Zoekt u maar eens op: "Adblock plus adverteerders betalen". Over het algemeen wordt uBlock Origin van Raymond Hill als beste blocker gezien. Let wel uBlock Origin.
Reputatie 7
Badge +7
cbw62 dank voor uw advies. U geeft aan naar een bepaalde site te gaan, helaas staat er alleen https:// en verder niets, weggevallen of door de moderator verwijderd. Ik heb besloten niet langer meer naar allerhande browsers e.d. te kijken, te hannesen werd gemeld. Terecht je moet een keer kiezen. Firefox kwam als beste uit de bus, maar u hebt wellicht gelezen ik kan hem niet downloaden en krijg steeds neo-n. daar moet ik uiteraard vanaf, welnu het kan dus met CCleaner en ook met Revo. Omdat Firefox niet lukte viel het balletje naar Google Chrome, door iedereen ook als prima browser gezien. Ik heb geen haast, moet wel gebeuren, maar moet dus eerst één en ander verwijderen. Google Chrome staat op mijn computer, ik heb er niet veel mee gewerkt, alleen voor de ING bank, dat ging goed, maar wil nog niet zeggen of ik de goede Chrome heb. Ik moet sowieso wennen, ben Edge gewend en Chrome heeft een heel andere beginpagina, dus raak ik in de war, heb ik wel de goede. Tot slot de advertentie blokker. Ik had echt veel last van junkmail e.d. Vanuit de digitaalgids werd geadviseerd AdBlock, maar dat werkte niet goed, bracht meen ik ook andere software mee. Er stond ook in de gids uBlock Origin, die heb ik toen genomen en werkt perfect. Dat is al weer een heel tijdje geleden, maar heb nergens meer last van. De mail is nog een probleem, vandaar de hele discussie over de browser. Vandaag kreeg ik weer een bericht van "leadloving" ?? Beste Leo dit is je geluksdag enz. Ik zend hem naar ongewenste mail, gezegd wordt dat die mail dan automatisch gestopt wordt, maar ik merk er niets van want ze gebruiken steeds een andere naam, nu weer leadloving.
Reputatie 3
Badge +3
Ik gebruikte eerst Chrome en was daar best tevreden mee, maar ben vanwege de privacy overgestapt naar Firefox. Ik ben heel tevreden met Firefox, maar heb wel de beveiligingsinstellingen aangepast om extra streng met mijn privacy om te gaan. Ik heb namelijk geen zin om overal te worden gevolgd door Facebook en andere websites. Ik maak daarbij ook gebruik van twee browserextensies: uBlock Origin en Ghostery. (Bedenk wel dat deze twee extensies ervoor zorgen dat sommige links niet meer werken, dit om je privacy te beschermen.)

Op mijn Android-telefoon maak ik gebruik van Firefox Focus. Dit is een extra beveiligde, minder uitgebreide versie van de standaard Firefox browser voor Android, die daardoor ook een stuk sneller is. Firefox Focus wordt gemaakt door dezelfde mensen die ook de standaard Firefox maken.
Reputatie 7
Badge +4
@Charlie_K
Ik heb het nog maar net gewijzigd naar Firefox.
Het blijkt Engelstalig te zijn.
Ik moet even kijken hoe ik de Nederlandse versie krijg.
Zou u, of iemand anders, mij misschien eenvoudig uit willen leggen hoe ik voor Firefox de privacy-instellingen moet wijzigen?
Reputatie 3
Badge +3
@Ekokok
Dat zijn allerlei verschillende instellingen, waarvan het veranderen ook consequenties heeft. Bijvoorbeeld dingen die niet meer of minder goed werken. Het is een beetje lastig omdat hier allemaal te gaan uitleggen.
Gelukkig heeft Firefox een prima ondersteuningswebsite waar alle opties, en nog veel meer, staan uitgelegd. De uitleg van het Opties-menu vindt u hier.
Kies hier de juiste Firefox. Zeker weten!

Overigens: wat veiligheid betreft was Opera toch de winnaar? (Voor Windows).
Reputatie 7
Badge +7
Beste discussiegenoten, het is een beetje laat en verwacht ook niet dat u nu reageert. We moesten zondagavond weg en toen we thuiskwamen had het bij ons gestormd. In de tuin lagen alle planten en bloempotten op de grond bezaaid, ze waren overal vanaf gevallen. We hebben ook nog lantaarns en andere tuinartikelen, die hebben we laat in het donker lopen opruimen. Inmiddels stormt het niet meer, maar vannacht wordt nog wel westenstorm verwacht, dus voor de zekerheid maar alles beschermd weggezet. Weer zo'n verhaal wat hier niets mee te maken heeft, behalve dat het nu laat is. Maar in een andere discussie ging het over een appartement wat qua luchten en/of airco nadelen had. Met een tussenwoning heb je dat niet, maar hij had het over voors en tegens, ik citeer een andere grootheid, ieder voordeel hebt zijn nadeel, alles tegen de vlakte in een tussenwoning in de tuin heb je met een appartement, flat of verdieping weer niet Maar alle gekheid op een stokje, ik heb alles weer gelezen en aan de slag gegaan met uw adviezen. ik wijkt daarmee weer een beetje van mijn eigen standpunt af, maar ik weet dat alles wat ik op de PC zet erf ook weer kan afhalen, met windows configuratiescherm zelf, met CCleaner kreeg ik door en ook met Revo, dus dat kan altijd en weer snel gebeuren. Al gezegd IE en ED zijn geen opties meer en ook de vele anderen niet Over blijft Googlew Chrome en Firefox. Laatste was al zowat afgevallen want downloaden ging niet, ik kreeg immers steeds neo-n. Dat zou André van Zwet toch ook moeten verfanderen. Wat ik ga ervan uit dat ieder van zijn link dat neo-n krijg, en dat is toch geen reclame voor de bond, neo-n met nog 3 browsers. Van cbw62 kreeg ik een nieuwe download site voor Firefox, maar de hele site-link was weggevallen, dus kon ik er niets mee. Leonz bracht me met de link hier wel de goede site, geen neo-n, niks meer, alleen Firefox. Hij is gedownload en staat erop, dat is positief. Maar er achteraan komen weer zoveel vragen, eerst wat ik allemaal met Norton wil, Firefox schijnt dat over te nemen, maar ik weet er niet van en ook niet wat dan gebeurt, dan weer een account maken, dan wachtwoorden die geactiveerd moeten worden via email. Die activatie komt wel maar wordt geweigerd, iets met cookies, heb ik opgevolgd maar hij gaat niet verder. Van Chrome heb ik al gezegd die staat er op, maar hoe weet ik dat het de echte is en dat ie goed is. De meeste van u zijn overgestapt naar Firefox, maar Chrome wordt toch ook goed bevonden, heeft weer goede kanten bij Android. Dus als ik alles goed krijg dan wordt de keuze tussen die twee. Al het andere gaat eraf, behalve IE en ED dat schijn je niet weg te krijgen, maar de rest dus wel, en mogelijk kan ik Firefox als standaard maken en Chrome apart laten staan en alleen laten werken als ik hem aanklikt, wellicht voor reserve als Firefox bepaalde websites niet pakt. Maar dat is nog even toekomst muziek. Nu kennelijk nog iets voor de mail, ik meen dat de genoemde browsers niet veel voor de mail doen, daar heb je volgens de meerderheid en de tijdschriften Outlook voor nodig. Op dit late uren, allen die mee gediscussieerd hebben en adviezen hebben gegeven alvast hartelijk bedankt.
Reputatie 4
Badge +5
Geachte heer de Ruiter,

Sorry dat de URL's weggevallen zijn.

Voor de zekerheid en mocht u ze (ooit) nog nodig hebben:

Firefox in alle talen, 64bit en 32bit, als bestand te downloaden staan op de onderstaande site.
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
Downloaden en het bestand dubbelklikken.

Direct installeren kunt u van deze site: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/

Sorry voor het ongemak, er ging kennelijk iets verkeerd met het copy-paste'n en ik heb achteraf niet gekeken of de URLs goed overgekomen waren.

Voor wat betreft spam het volgende.

Een programma dat ik zelf al meer dan 15 jaar gebruik, maar dat relatief weinig wordt besproken, is Mailwasher. Er is een gratis versie en een betaalde versie (de Pro).
Website: https://www.mailwasher.net/

U start het programma vóórdat u uw email programma opstart. Het toont de mail op de mailserver, inclusief een 'preview'. Simpel gezegd: U kunt aangeven of het 'spam' is, of 'good' of 'friend'.
Het programma onthoudt voor de toekomst wat spam is.
Het maakt ook gebruik van spam blockers, zodat spam automatisch als spam' wordt aangemerkt.
U klikt daarna op een knop, de spam wordt gewist, uw mailprogramma wordt gestart en u kunt de goede mails binnenhalen.
Op Cnet staat een review met een schermafdruk.
Cnet Review Mailwasher

Volgens de website van Mailwasher beschermt het programma tegen
"Spam, phishing emails, email viruses, unwanted newsletters, unwanted email."

En dat is ook mijn ervaring!

Dit programma en een goed anti-virus programma plús een dosis gezond verstand vormen een goede verdediging tegen virussen, phishing mail, etc.

Succes!
Firefox in alle talen, 64bit en 32bit, als bestand te downloaden staan op de onderstaande site.https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
De link naar "Firefox in uw taal" had ik ook al geplaatst (de Nederlandse pagina en niet de Engelstalige!) en de heer de Ruiter had Firefox daar al met succes vandaan gehaald.

Laten we het eenvoudig houden.
Wie niet begluurd en gevolgd wenst te worden door Google, kan ervoor kiezen om Slimjet te gebruiken. Dit is een betere versie van Chrome. Alle extensies van Chrome zijn te gebruiken en hij is supersnel.
Dit is het adres om te downloaden: https://www.slimjet.com/nl/
Reputatie 7
Badge +7
Beste cbw62 en Leonz, dank voor jullie adviezen, jullie hebben beiden enorm geholpen. In feite was het zo dat cbw62 een 9-tal discussies hiervoor met het advies kwam dat ik alle "rommel" van de schijf af kan halen met Revo, ook CCleaner is goed. Dt had Kuvelder al voorgesteld. Ik heb beide software, dus de vraag was simpel welke kan ik het beste nemen. Nou ik geloof dat het niet zoveel uitmaakt, ik kijk nog wel ben er door omstandigheden nog niet aan toegekomen. Vervolgens meldde cbw62 dat Firefox toch beter was, dan al het andere, en ietsje beter dan Chrome, hoewel die weer voordelen had bij tablets en smartphones. Maar dat hebt u allen kunnen lezen. Probleem was de websites waren bij cbw62 niet te zien. Maar daarvoor had Léonz al middels een "hier" (dat kan dus ook, ik ben maar een leek) de wbsite van Firefox doorgegeven en omdat bij cbw62 geen site te lezen was heb ik die van Lëonz geprobeerd, ook al stond er alleen hier. En het is de goede website, kennelijk dezelfde als van cbw62. Belangrijkste ik heb ze nu, en dubbel, en mij maakt dat niets uit, dus nergens kwaad over worden. Ik ben er in elk geval blij om, want ik herhaal dus, om Firefox te downloaden kreeg ik steeds neo-n, en welke link ik ook gebruikte ik raakte neo-n niet kwijt. Nu met CCleaner of Revo dus wel, alle rommel moet eraf. Ik ben helaas al een tijd bezig met Firefox, de startpagina is volgens mij wel goed, maar er komen geen mails op De gebruiksaanwijzing geeft aan dat ik de 'mail inkomenpagina'van de anderen gmail e.d. naar Firefox moet brengen, maar hoe staat er niet bij. Ik heb alles al geprobeerd, kwam bij cookies terecht, want die moeten aanstaan, is ook allemaal zo, maar geen mail. Ook moest ik, althans dat werd aangegeven één en ander met Norton doen, want Firefox nam dat over of zo iets. dat zijn dingen die verwacht ik als leek niet, en weet niet wat ik ermee aanmoet. Maar goed als het straks allemaal werkt heb ik dus Firefox, en Chrome staat er ook op, als het de goeie is, die kan als reserve dienen. Dat is momenteel de stand van zaken. Stapje voor stapje kom ik met al jullie hulp verder. En kom dan ook van die vervelende spam af, al gemeld gisteren weer een mail, mijn geluksdag ik had nu bij bol.com wat gewonnen en dat gaat echt elke week verder. Ook het advies van één jullie naar ongewenste map schuiven, die zorgen dat je het nooit meer krijgt. Zal best, maar de afzender verandert steeds van naam, dus niets gaat vanzelf naar de spam of ongewenste mail map.
Reputatie 7
Badge +7
Even apart voor Haringkop46. Dank ook voor je deelname en je advies. Sorry maar ik herhaal steeds ik ben geen ICT-er, ik ben een leek, weet wel wat maar technisch niet veel. Ik heb dus al moeite een "wereldberoemde" browser c.q. software gigant op mijn PC te krijgen. Dat Slimjet zal wellicht best beter zijn, maar denk dat het toch voor anderen op de community , echte ICT-ers, geschikt is, die weten hoe het moet, kunnen experimenteren. Ik heb in korte tijd al tig browsers de revue zien passeren, ik zie door de bomen het bos totaal niet meer.
Beste L.F.J., de installatie van Slimjet is simpel (echt waar), ik ben ook geen ICT-er. Mocht je belangstelling hebben dan heb ik ook een eenvoudige handleiding voor je om Slimjet naar je hand te zetten.
Reputatie 4
Badge +5
Ik ben helaas al een tijd bezig met Firefox, de startpagina is volgens mij wel goed, maar er komen geen mails op De gebruiksaanwijzing geeft aan dat ik de 'mail inkomenpagina'van de anderen gmail e.d. naar Firefox moet brengen, maar hoe staat er niet bij.

Voor zover ik weet moet men voor mail inderdaad gebruik maken van een mailprogramma.
In principe bestaan er 2 mogelijkheden:
mail lezen via een browser
mail lezen via een te installeren programma

In beide gevallen heeft u eerst... een mail account nodig, een mail adres zeg maar.

Vaak biedt uw eigen provider een mogelijkheid voor een mail account, b.v. KPN of Caiway, maar ook andere providers, denk aan Outlook, Gmail, Yahoo, etc.

Als u mail via een browser wenst te lezen, dan komen daarvoor Outlook, of Gmail in aanmerking.
Een gmail account kunt aanvragen via
Uw Google-account maken
Wanneer u Google Search als 'hoofdpagina' instelt verschijnt daar ook Gmail.
U kunt dan online email berichten lezen/versturen.

Een youtube video over het aanmaken van een Gmail account vindt u op

Gmail aanmaken: zo maak je een Google account! - Frankwatching

Succes!

-

Reageer