Consumentenbond.nl

De beste browser voor je computer

Toon eerste bericht

110 reacties

Waarom adviseren mensen toch nog steeds cc cleaner te gebruiken rommel programma !
De CCleaner heeft diverse handige nevenfuncties!

En richt nooit schade aan.

Lang leve de CCleaner!
Reputatie 6
Badge +5

Geachte heer de Ruiter,

Die Neon.n is van Opera, is wellicht het conflict, het betreft hier een experimentele Browser.
Je kan hem beter niet gebruiken.
Als u deze browser opruimd en CC Cleaner gebruikt voor de schoonmaak, dan moet het beter gaan met de Nederlandse Firefox.
Er kan dus geen Engelse tekst op uw scherm staan.
Norton geeft zo ver ik weet ook geen adviezen welke browser je moet gebruiken.
En mocht het wel het geval zijn, schakel Norton even uit. En start dan de nieuwe Firefox op.
Norton gaat later weer verder met de beveiliging!
Succes, ik lees het graag hoe het nu verder gaat.

waarom adviseren mensen toch nog steeds cc cleaner te gebruiken rommel programma !

Wat is de reden dat je het een rommel progamma vindt?

Het ruimt heel makkelijk veel informatie op.
Reputatie 7
Badge +7
Beste Forumleden,

Van discussiëren leer je altijd wel wat en van deze discussie ontdek je ook hoe lang zoiets hangen blijft. De discussie is ontstaan door een topic van André van Zwet over browser-testen van de consumentenbond.

Ik heb daaraan ijverig meegedaan want mijn PC's hadden op dat vlak tal van problemen. En behalve browsers is in de discussie zowat alle software die leverbaar is de revue gepasseerd. Maar ik heb er zeker wat aan gehad en vele adviezen en tegenstrijdige adviezen alsook positieve en negatieve adviezen gekregen.

Uiteindelijk gingen de meeste adviezen toch de kant op van allerhande software tooltjes helpen niet of niet meer, of nooit, dus laat je PC's helemaal schoonmaken, alles opruimen, alles eraf en helemaal opnieuw, zonder poespas, installeren. En dat is ook gebeurd en ze draaien nu weer prima.

Aldus had ik niet verwacht dat deze hele discussie ineens weer de kop op stak. En ik bedoel ermee verrassend, want ieder mag uiteraard doorgaan met reageren op allerlei zaken, althans van mij, de moderatoren moeten hun mening er maar over geven. Voor mij is de zaak opgelost, de discussie heeft mij goed geholpen, maar voor mij mag het 'klaar' zijn.

Temeer daar ik word aangehaald over het onderwerp Neo.n van Opera. Uit een advies van André van Zwet kwam uit een download ineens het fenomeen Neo.n naar voren. Het is voor mij echt te lang geleden om nog te weten hoe dat ontstond, maar kennelijk geen lang leven beschoren, want ik hoor nooit meer wat van dat Neo.n. En destijds heb ik het na veel proberen van de computer afgekregen en na de grote schoonmaakbeurt zie ik er helemaal niets meer van.

Waarom het nu ineens een onderwerp is, is me een raadsel. En van mij mag CCleaner, Hitman Pro Alert, Privazer en alle software die men bedenken kan erbij gehaald worden. Maar het is al eens gedaan, voor mij is dit een oud onderwerp. En in 6 maanden is alles wel zowat geupdated. Dus dan hebben we het toch niet meer over die oude software en tooltjes? Groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +3
Praktisch gezien zijn er nog twee browsers over. Chrome gebaseerd of Firefox gebaseerd.
(Safari gebruikt al een tijdje dezelfde engine als Chrome, net als Opera, Vivaldi, Edge [ binnenkort ], ...)
https://www.theverge.com/2018/12/6/18128648/microsoft-edge-chrome-chromium-browser-changes )
Reputatie 7
Badge +7
Dank je Nico 2000, uiteraard een goed advies, zeker voor alle nieuwe leden die twijfelen over een browser. Tijdens deze hele discussie had ik Internet Explorer en Edge. Internet Explorer werd als óud afgeserveerd en Edge normaliter goed maar geeft problemen bij verschillende instanties o.a. toen en nu nog steeds meen ik, bij ING bank. Ik heb dus Explorer en Edge weggedaan, althans ze zitten bij windows, dus ook bij de installatie, maar ik gebruik ze niet. Op advies van de forumleden, het merendeel daarvan, ben ik overgestapt op Google Chrome, dat gebruik ik gewoon het meest, standaard browser, maar daarnaast heb ik als reserve nog Opera. Beiden kennen afzonderlijke voordelen en daarvan profiteer ik dus indien nodig (ook op advies geleerd). Ik ben er zeer tevreden over. Omtrent de security software waren er ook vele verschillende meningen en dus vele adviezen, het waart nog rond op het forum bij andere topics. Ik denk zoveel mensen zoveel zinnen en ze zullen allen wel (een beetje) gelijk hebben. Maar alle adviezen bekeken zal je toch moeten kiezen, en aldus het ik voor Symantec Norton all-security premium gekozen voor 10 apparaten en voor 3 jaar (ik heb er maanden over gediscussieerd en getwijfeld, maar de knoop doorgehakt en wel zo dat ik er voorlopig 3 jaar vanaf ben, en scheelt nog enorm in de prijs, moet je niet bij de fabrikant zelf zijn). Om dubbel of extra gedekt te zijn, of uitwassenen helemaal kwijt te raken, heb ik CCleaner en Hitman Pro Alert, het kan allemaal in Windows 10 zitten, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en toch alle tegenstanders en tegenwerpingen van dit soort tooltjes uitgebreid doorgenomen. Bij mij zijn alle adviezen welkom en ik lees ze allemaal, maar heb ook geleerd te kiezen, je kan niet alle adviezen opvolgen, dan heb ik in een mum van tijd weer een PC vol met rommel. Groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +5

Geachte heer de Ruiter,

Die Neon.n is van Opera, is wellicht het conflict, het betreft hier een experimentele Browser.
Je kan hem beter niet gebruiken.
Als u deze browser opruimd en CC Cleaner gebruikt voor de schoonmaak, dan moet het beter gaan met de Nederlandse Firefox.
Er kan dus geen Engelse tekst op uw scherm staan.
Norton geeft zo ver ik weet ook geen adviezen welke browser je moet gebruiken.
En mocht het wel het geval zijn, schakel Norton even uit. En start dan de nieuwe Firefox op.
Norton gaat later weer verder met de beveiliging!
Succes, ik lees het graag hoe het nu verder gaat.
waarom adviseren mensen toch nog steeds cc cleaner te gebruiken rommel programma !
Wat is de reden dat je het een rommel progamma vindt?

Het ruimt heel makkelijk veel informatie op.

Volledig mee eens.
Ik gebruik het al vele jaren.

Wanneer je meerdere browsers op je systeem hebt staan ruimt deze tool de cache, cookies, history van alle browsers in 1x op.
Maar onder 'Advanced' staan ook enkele andere handige zaken.

Wil je b.v. om privacy redenen de recent file list opruimen?
Onder "Options>Include" kan je de folder met .lnk files opnemen:
zoiets als:
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent\*.lnk
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Office\Recent\*.lnk
Dan worden ook die bestanden opgeruimd.

Click op Tools and dan op Software Updater om te zien of er nieuwe versies zijn
of
Tools > Uninstall om te zien wat er allemaal geïnstalleerd is (desgewenst op te slaan als .txt - rechts onder)
Kijk ook eens onder 'Startup' en 'Browser Plugins'..

Tuuurlijk, ik geef direct toe, het kan ook op andere manieren, maar dit via CCleaner is het heel handig en overzichtelijk. Vandaar dat het programma zo populair is.
Reputatie 7
Badge +7
Dank je, cbw62, alle advies is welkom. Maar het moge duidelijk zijn dat ik niets tegen de software CCleaner of Hitman Pro Alert hebt In combinatie met de Norton security werkt het best. En de genoemde tools staan niet constant aan, althans ik scan met zo'n tool als het nodig is. En verder heb ik er geen last van. Wel moet je goed opletten, maar dat is al een ellenlange ervaring, de tools willen nogal eens streng zijn tegen bepaalde (meest concurrerende) software. En wil ik die software niet kwijt dan zet ik die altijd op negeren. Ga dus altijd de scan na en bekijk wat zij weg willen gooien. En de adviezen over de tools updaters kijk ik nog verder na, dank daarvoor. Groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +5
Geen probleem uiteraard. Ik kwam alleen op voor CCleaner omdat het nut ervan (door anderen) enigszins in twijfel werd getrokken.

Ik vind dat iedereen zijn/haar programma's moet gebruiken die hij/zij het fijnst vindt werken.

Persoonlijk vind ik CCleaner erg handig, anderen zullen er geen behoefte aan hebben, omdat ze bijvoorbeeld op een andere manier oplossen, of andere tools gebruiken. Okay, totaal geen probleem.
Leve de vrijheid 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Eensgelijk @cbw62 , ik heb zelfde ervaringen met CCleaner, Hitman Pro Alert en zelfs Reimage dat verafschuwd echt iedereen. Maar ik heb er tot op heden geen problemen mee. Blijft wel mijn opmerking kijk alles steeds goed na, want de tools willen nog wel eens wat weggooien wat helemaal geen virus, malware, spyware of adware is. Groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +5
Recent is Firefox v68.0 uitgebracht. Ik hoop dat bij de volgende browser vergelijking ook aandacht geschonken zal worden aan zaken als
VPN (bij Opera ingebouwd, maar hoe betrouwbaar is dat) en
de veiligheid van password management (Firefox heeft Lockbox en Chrome heeft haar eigen password manager), dit in vergelijking met een al dan niet betaalde 'losse' password manager.

Reageer