​De HEOS app ondersteund mijn Marantz AVR niet meer

• 14 September 2021
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

Badge

Hallo,

Even een inleidend verhaal:

Ik ben sinds 2018 eigenaar van een Marantz NR1608, prima AVR (7.2) met héél veel mogelijkheden, waar ik veel plezier aan beleef. De reden van aanschaf was voor mij dat ik daarvoor een Home cinema set had, waar dan de dvd speler kapot ging / niet meer voldeed en je dan gedwongen was om ALLES opnieuw aan te schaffen, omdat speakers, subwoofer, speler, versterker allemaal propriëtair werkten en niet los te vervangen waren. Vandaar de keuze voor een AVR. Wil je nu Ultra HD draaien? Vervang je spelertje en je kunt weer vrolijk verder. Tot zover alles prima.

Daarnaast gebruik je app's op je Android en IOS om je systeem aan te sturen. (tegenwoordig wil je toch niet meer zonder?) Daar is dan de HEOS app om muziek van allerlei bronnen af te spelen op je AVR. Verleden tijd was het al eens een probleem om je AVR te vinden op je eigen netwerk, maar nu is het helemaal afgelopen. Nu krijg ik de melding “uw AVR wordt niet ondersteund, raadpleeg uw handleiding”

WAT? :astonished:

Ik heb ook Spotify op mijn Android en die vindt mijn AVR via Spotify Connect in 9 van de 10 gevallen zonder probleem en speelt mijn muziek prima af. (en dus niet alleen via Google Cast.) Wat kan Spotify wel wat HEOS niet kan?  Willen ze bij Marantz en Denon in dat geval ook, dat wij steeds hun laatste systemen kopen om nog ondersteund te worden?

Maar helaas is het niet alleen de HEOS app die je in de steek laat; ook de Remote app van Marantz is zo oubollig en niet intuïtief dat hij waarschijnlijk 20 jaar geleden al niet meer voldeed. Lees maar eens wat reviews over daar over na; het regent klachten en er wordt helemaal niks aan gedaan.

Benader je Marantz, HEOS of Denon; zij doen niets met je klachten. Ik snap werkelijk niet waarom zo'n gerenommeerd merk de boel laat verslonzen. Wat is jullie ervaring met HEOS?

Kan CB daar niet eens aandacht aan besteden?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

praat ie geen airplay? dan kun je via iOS rechtstreeks

U kunt "gewoon" verhaal halen bij uw leverancier, de app is een essentieel onderdeel en moet het zeker langer dan twee jaar doen en uw leverancier, niet de fabrikant of de importeur, is verantwoordelijk voor de garantie.

Persoonlijk ben ik van mening dat dit een onwerkbare situatie is maar zolang de wet is als hij is moet u bij uw leverancier zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Als je op “heos compatible” zoekt vind je op de Denon support site een lijst met compatible apparaten. Daar staat de NR1608 gewoon bij. Het zou dus moeten werken. Ik zou contact opnemen met de leverancier.

Badge

Dank jullie wel voor de reacties,  Airplay weet ik niet, het gaat mij ook vooral om de Android app. A.Deen: je zegt, ga naar de leverancier, maar die verkoopt alleen het apparaat, de app is daar geen onderdeel van de verkoop en wordt ook niet door hem verschaft.

Ik zal het nog 'n keer proberen reactie te krijgen van Marantz… Maar ik kan je een waslijst aan mailtjes tonen waar er geen antwoord wordt gegeven op je vragen, dat het hen spijt dat ze niet op tijd kunnen antwoorden en vervolgens krijg je een aantal links naar handleidingen die geen oplossing bieden. Ook bied de app zelf een mogelijkheid om een supportvraag in te dienen, maar daar heb ik ook nooit antwoord op gehad.

Ik laat via deze topic nog horen hoe het verlopen is.

A.Deen: je zegt, ga naar de leverancier, maar die verkoopt alleen het apparaat, de app is daar geen onderdeel van de verkoop en wordt ook niet door hem verschaft.

Dat is dus het probleem met de huidige situatie voor software bij je apparaat. Marantz is de importeur en daar heeft u geen overeenkomst mee en uw leverancier gaat zich verschuilen achter, de software is niet van mij, en u heeft het nakijken. 

Reputatie 6
Badge +3

A.Deen: je zegt, ga naar de leverancier, maar die verkoopt alleen het apparaat, de app is daar geen onderdeel van de verkoop en wordt ook niet door hem verschaft.

.

Inderdaad moet je die APP downloaden maar in de Marantz handleiding wordt HEOS 108 keer genoemd. Dus wel erg kort door de bocht van die leverancier.

Reageer