Hallo,
Even een inleidend verhaal:
Ik ben sinds 2018 eigenaar van een Marantz NR1608, prima AVR (7.2) met héél veel mogelijkheden, waar ik veel plezier aan beleef. De reden van aanschaf was voor mij dat ik daarvoor een Home cinema set had, waar dan de dvd speler kapot ging / niet meer voldeed en je dan gedwongen was om ALLES opnieuw aan te schaffen, omdat speakers, subwoofer, speler, versterker allemaal propriëtair werkten en niet los te vervangen waren. Vandaar de keuze voor een AVR. Wil je nu Ultra HD draaien? Vervang je spelertje en je kunt weer vrolijk verder. Tot zover alles prima.
Daarnaast gebruik je app's op je Android en IOS om je systeem aan te sturen. (tegenwoordig wil je toch niet meer zonder?) Daar is dan de HEOS app om muziek van allerlei bronnen af te spelen op je AVR. Verleden tijd was het al eens een probleem om je AVR te vinden op je eigen netwerk, maar nu is het helemaal afgelopen. Nu krijg ik de melding “uw AVR wordt niet ondersteund, raadpleeg uw handleiding”
WAT?
Ik heb ook Spotify op mijn Android en die vindt mijn AVR via Spotify Connect in 9 van de 10 gevallen zonder probleem en speelt mijn muziek prima af. (en dus niet alleen via Google Cast.) Wat kan Spotify wel wat HEOS niet kan? Willen ze bij Marantz en Denon in dat geval ook, dat wij steeds hun laatste systemen kopen om nog ondersteund te worden?
Maar helaas is het niet alleen de HEOS app die je in de steek laat; ook de Remote app van Marantz is zo oubollig en niet intuïtief dat hij waarschijnlijk 20 jaar geleden al niet meer voldeed. Lees maar eens wat reviews over daar over na; het regent klachten en er wordt helemaal niks aan gedaan.
Benader je Marantz, HEOS of Denon; zij doen niets met je klachten. Ik snap werkelijk niet waarom zo'n gerenommeerd merk de boel laat verslonzen. Wat is jullie ervaring met HEOS?
Kan CB daar niet eens aandacht aan besteden?