De meeste Android-tablets zijn verouderd. Is jouw tablet wel actueel?

• 14 February 2017
  • 60 reacties
  • 55442 Bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

Ja, in- en uitzoomen gaat trager. Verder merk ik geen verschil . Geen merkbare verbetering dus, helaas .
[quote=Elvin]Naast Android-smartphones draaien ook veel Android-tablets bij aankoop al op een verouderde Android-versie. Sommige krijgen later alsnog een update maar veel helaas niet. Twee derde draait op Android 5.1, 5.0 of zelfs nog op 4.4. Een recente versie van het besturingssysteem is van belang voor de veiligheid, de prestaties en de functionaliteit van de tablet.

Om in kaart te brengen welke tablets het goed en welke het juist slecht doen, houden we sinds deze week in een overzicht bij wat de meest recente Android-versie is op de door ons geteste tablets (vanaf 2015). Onder het overzicht staat daarnaast een vergelijking tussen de verschillende tabletmerken.

Zie jij een tablet waarvan we een update niet hebben meegenomen of krijgt jouw tablet nu pas een update? Dan willen we dat graag weten zodat we de lijst up-to-date kunnen houden. Meld het ons ook als je tablet er helemaal niet tussen staat. Geef hieronder
Naast Android-smartphones draaien ook veel Android-tablets bij aankoop al op een verouderde Android-versie. Sommige krijgen later alsnog een update maar veel helaas niet. Twee derde draait op Android 5.1, 5.0 of zelfs nog op 4.4. Een recente versie van het besturingssysteem is van belang voor de veiligheid, de prestaties en de functionaliteit van de tablet.

Om in kaart te brengen welke tablets het goed en welke het juist slecht doen, houden we sinds deze week in een overzicht bij wat de meest recente Android-versie is op de door ons geteste tablets (vanaf 2015). Onder het overzicht staat daarnaast een vergelijking tussen de verschillende tabletmerken.

Zie jij een tablet waarvan we een update niet hebben meegenomen of krijgt jouw tablet nu pas een update? Dan willen we dat graag weten zodat we de lijst up-to-date kunnen houden. Meld het ons ook als je tablet er helemaal niet tussen staat. Geef hieronder je reactie!

Ik was vandaag 13 september 2017 in stad Tholen bij de aldi en daar stond mog een wolfgang smartfoon te koop met Android 4.2 . Niet te geloven! Wolfgang is niet meer leverbaar. Ook wss het toestel afgeprijst van 399 naar 299. Maar dat is 299 te veel en jammer voor een onwetende die er in trapt.
Medion Lifetab X10302 [via Aldi], Android 7.0
Samsung P1000 met Android 2.2. Doet het nog goed. Heeft nooit een Android Update gekregen en veel Apps krijgen ook geen update meer. Ik gebruik hem o.a. als GPS op vakanties. Gewoon een fijn toestel met mooi beeld en goed geluid.
Reputatie 3
Badge +2
Het update-overzicht is weer bijgewerkt en de Medion LifeTab en Samsung P1000 staan er bij. Dank voor het doorgeven!
Ik heb er nog een paar voor het overzicht:
Asus Google Nexus 7 met SIM, begonnen met 4.4, bij mij niet verder gekomen dan 5.1.1
Samsung Google Nexus 10, begonnen met 4.4, niet verder gekomen dan 5.1.1
Samsung Galaxy Tab2 (P3100) met SIM, begonnen met 4.0, update tot 4.1.2. hij zou geupdate kunnen worden tot 4.2.2, maar dat is me niet gelukt.

Succes!
Nog even over de P1000, kon nog wel een update krijgen naar 2.3, dat kon niet via de tablet zelf maar met het programma KIES van Samsung. Het is me nooit gelukt de update te installeren omdat het iedere keer halverwege vastliep.
Samsung Tab S 10.5. Voorheen Android 5 nu Android 6.0. Bij sommige apps krijg ik de melding dat de tablet niet geoptimaliseerd is...
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb wederom het overzicht bijgewerkt, deze keer vooral met nieuwe tablets. Updates voor bestaande modellen ben ik de afgelopen maanden namelijk bijna niet tegengekomen. Alleen de eerste generatie Samsung Galaxy Tab A (en de 4g-versie) uit 2015 heeft een update van Android 6 naar 7.1 ontvangen.

Aan de nieuwe indeling op kleur zie je dat de bereidheid bij fabrikanten om updates uit te brengen nog altijd erg laag is. De nieuwste versie – Android 8(.1) – staat maar op 4 tablets, terwijl de volgende versie ook alweer voor de deur staat.

De Samsung Galaxy Tab 2, Tab S 10.5 en Google Nexus 10 heb ik ook toegevoegd. @M.P. Hollemans en @A. Gomes nog bedankt voor jullie bijdragen. Een van de nadelen van verouderde Android-versies is inderdaad dat sommige apps niet meer of niet meer goed werken. Daar doe je als gebruiker helaas niets aan.

Reageer