Deblokkeren geblokkeerde e-mails

• 21 July 2022
  • 19 reacties
  • 199 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Tot voor kort ging het gewoon goed, maar van de een op de andere dag worden er bepaalde emails - in dit geval van de DSB bank in ligfuidatie - niet meer door mij ontvangen. De verzender krijgt de melding “not delivering to a user who marked your message as spam". Maar ik heb die niet op de blokkerlijst gezet en ook verschijnen ze niet in mijn map spambox. Ook  het vermelden in de lijst van toe te stane emailafzenders haalt niets uit.

Ik heb Windows 10, zit bij Ziggo en gebruik Firexox als browser (daar hoort volgens mij standaard een ad blocker bij).

Via tips op het internet kom ik er niet uit, ik moet dan naar bepaalde links of omschrijvingen die ik niet in beeld heb of krijg.

Hoe los ik het probleem op, hoe hef ik die blokkade op? Moet ik bij Ziggo zijn, of bij Firefox?

M, van den Heuvel

19 reacties

Waar wordt uw mail gehost, bij Ziggo zelf of hebt u een Gmail, Outlook of ander adres want dit lijkt vanuit uw gebruikte mailserver te komen?

Reputatie 1
Badge +1

Ik gebruik geen Outlook, heb wel een Gmailadres maar gebruik dat heel weinig, Mijn "hoofdemailadres” is een ziggo emailadres, en wel ***

Ik neem aan dat "gehost” wil zeggen waar de mail binnenkomt, bij Ziggo dus (?)

Ik weet niet of het nou zo verstandig is dat adres daar zo neer te zetten, maar inderdaad de vraag was wie uw mail afhandelt en dat is Ziggo dus. Die je hebben een goed forum waar ze graag Ziggo problemen bekijken. Zelf zou ik nu deze foutmelding in combinatie met Ziggo gaan Googelen om te kijken of er wat boven komt maar ik denk dat hun forum effectiever is.

Reputatie 1
Badge +1

ga ik proberen, hoe krijg ik overigens mijn hiervoor genoemde emailadres in onze berichten verwijderd?

Druk op de drie puntjes onder het bericht en rapporteer het bericht met de melding dat het achteraf niet de bedoeling was je adres hier op die manier neer te zetten. 

Reputatie 7
Badge +7

Als je het binnen het uur doet kan je het met "Bewerk" in die drie puntjes nog zelf verwijderen. Je staat nu op 37 minuten.

Reputatie 1
Badge +1

hoe kom ik op of in bewerk en de 3 puntjes?

Beiden rechts onder het bericht.

Reputatie 3
Badge +4

@M. vd Heuvel : Ik heb je e-mail adres uit je topic gehaald. 

Groetjes Shana

Reputatie 1
Badge +1

Dank je wel Shana, ook dank aan de overige reageerders A. Deen en Jan.

Bij veel providers heb je een zogenaamde White List.
Daar kun je adressen of hele domeinen in zetten, die het spamfilter met rust laat.
Dat moet je in jouw geval bij Ziggo instellen.

Reputatie 1
Badge +1

Maar hoe stel ik dat dan eigenlijk in, hoe kom ik in of op die White List?

Maar hoe stel ik dat dan eigenlijk in, hoe kom ik in of op die White List?

Die optie heeft Ziggo niet, althans niet rechtstreeks, vraag het nou op dat Ziggo forum.

Reputatie 3
Badge +4

@M. vd Heuvel Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Reputatie 1
Badge +1

Het heeft, ook via het Ziggo community forum eigenlijk niet tot een oplossing van het blokkade  probleem geleid. Het probleem is wel op een andere (simpele) manier tot een oplossing gekomen: door mijn gmailadres te laten gebruiken i.p.v. mijn ziggo mailadres ! Op het gmailadres komen ze wel binnen!

Groetjes,

1. van den Heuvel

@M. vd Heuvel Daar zit wel een les, het is vaak veel simpeler een probleem te omzeilen dan het op te lossen maar dan moet je de benodigde flexibiliteit wel op kunnen brengen.

Reputatie 1
Badge +1

Bijkomend probleem was aanvankelijk nog om het gmailadres er bij de verzender (DSB bank) door te krijgen. Die stelde min of meer “Ziggo is jouw emailadres voor deze aangelegenheid” , en dat was daarom pas na veel aandringen aan te passen in mijn gmailadres. 

Bijkomend probleem was aanvankelijk nog om het gmailadres er bij de verzender (DSB bank) door te krijgen. Die stelde min of meer “Ziggo is jouw emailadres voor deze aangelegenheid” , en dat was daarom pas na veel aandringen aan te passen in mijn gmailadres. 

Dus zo simpel was het dan ook weer niet😀

Reputatie 1
Badge +1

Tis maar net hoe je het bekijkt, DSB deed moeilijk over een simpele oplossing.

Reageer