Digitale ontvanger Ziggo : humax 5500

Sinds gisteren laat ziggo in het beeld bij bbc 1 en 2 constant weten dat mijn digitale ontvanger straks niet meer geschikt is voor bbc 1 en 2. Dit stopt per 12 juli. Volgens ziggo is daar niets aan te doen, behalve een duurder abonnement. Straks is het dus zo dst mijn pakket zenders kleiner wordt maar de prijs hetzelfde blijft. Kan de consumentenbond hier wat mee doen?

10 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Denk niet dat de bond hier veel aan kan/wil doen. Zal best in de kleine letters staan dat Ziggo dit mag. 
Die humax is al behoorlijk oud, heeft u Ziggo al gebeld, mijn ervaring is dat ze redelijk coulant zijn met versturen van andere decoder?

Reputatie 5
Badge +4

Lees dit topic even https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/BBC-1-amp-2-SD-HD/m-p/794724

Reputatie 4
Badge +3

Er is ook een andere oplossing als kijken de belangrijkste factor is: Met  Ziggo kastje kun je  kanaal 61 en 62 BBC1 en BBC2 in HD kijken als dat in het huidige abonnement zit.

Ze zijn via HDMI op de TV aan te sluiten (wat meestal kan), maar er zit ook een SCART aansluiting op. Er  hoort een afstandsbediening bij, ook voor teletekst, volume regeling, gids, etc.. .dus voor de meeste zaken is de TV afstandsbediening niet nodig, alleen aan/uit zetten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c

Die kastjes zijn nu voor een aantal tientjes 2e hands te koop.

https://www.marktplaats.nl/q/humax+5500/

Tevreden? Scheelt een hoop gedoe.

Toch je rechten ophalen via een lange weg kan, maar kijk de voorwaarden eerst goed na, of je moet een duurdere mediabox huren zijn andere opties.

CB-test van dit kastje wat dus inmiddels ook op MP te koop is:

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/ziggo-digitale-tv-ontvanger

Conclusie

Om van analoge tv over te stappen naar digitale tv biedt Ziggo een eenvoudige digitale tv-ontvanger aan als oplossing: de Humax iRHD-5500c. Deze tv-ontvanger is makkelijk in een paar stappen aan te sluiten. De meegeleverde installatiehandleiding helpt je daarbij prima. Verder heeft de afstandsbediening grote en duidelijke knoppen, wat de bediening makkelijk maakt.

Belangrijkste minpunt is dat je nog steeds de afstandsbediening van de tv nodig hebt om de tv zelf aan- en uit te zetten. Daarnaast start de tv-ontvanger erg langzaam op. 

Opnemen kan dus niet:

Opnemen

Je kan geen programma’s opnemen met deze tv-ontvanger. Wil je wel programma’s kunnen opnemen, dan heb je in principe twee mogelijkheden. Je kunt bij Ziggo kiezen voor een uitgebreider pakket, waarbij je dan een andere tv-ontvanger krijgt waarmee je wel kunt opnemen. Dat is het geval vanaf het TV Complete pakket.

Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1234567890 Lees de titel van het topic eens zou ik zeggen. Scheelt een hoop blabla.

Reputatie 4
Badge +3

@Mazzel Ik heb het over de humax 5500C… daar  staat humax 5500 en die ken ik niet. Een voorganger met andere specs?

En voor die 5500C is bij een juist Ziggo pakket dus kanaal 61 en 62 voor de BBC zenders.

Juiste apparaat nrs zijn wel erg handig in dit soort gevallen. Versie opvolging komt geregeld voor bij apparaten die verder op elkaar lijken.

De humax is een 5500c. Ik heb Ziggo gebeld. Zij kunnen niets doen, moet een ander abonnement nemen.

Vanavond, anders dan gisteravond staat in beeld dat er twee kanalen per bbc zender zijn. Beide nu opgenomen in mijn zenderlijst. Nu wel bbc te zien op de andere kanalen zonder de mededeling dat bbc niet meer tezien zou zijn met mijn humax. Wist persoon aan de telefoon niets van. Probleem lijkt mij nu over. Zien hoe dat op 12 juli uitpakt.

Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1234567890 Alle Humax decoders hebben een c achter de modelnaam.:wink: Een 5500 zonder c bestaat dus niet.

Reputatie 4
Badge +3

@D.T.H. van der Steen heeft nu heel netjes zijn complete / correcte model type wel vermeld en daar is het voor mij klaar/duidelijk  mee. Dus @Mazzel uw  mededeling voegt nu niets meer toe aan hoe het over een blijkbaar niet bestaand model “precies” zit. 

Badge +5

Hi @D.T.H. van der Steen en welkom op onze community. Interessant onderwerp.  Ik heb je melding als een  signaal doorgegeven! 

Reputatie 6
Badge +3

Ziggo is bezig om de SD zenders geleidelijk aan te vervangen door HD zenders. Dat is op zich een goede ontwikkeling die je niet tegen moet houden.

Voor zover ik kan overzien heb je daar geen duurder abonement voor nodig. Alleen een ontvanger die geschikt is voor MPEG4 (i.p.v. MPEG2).

Voor advies kun je het beste naar de hierboven genoemde Ziggo Community gaan; daar krijg je beter advies dan op de Ziggo helpdesk.

Reageer