Consumentenbond.nl
Doe mee!

Doe mee met de providermonitor!

• 3 augustus 2020
  • 10 reacties
  • 1102 Bekeken
Doe mee met de providermonitor!
Badge +8
  • Moderator
  • 1584 reacties

De Consumentenbond onderzoekt de dienstverlening van aanbieders van internet, bellen en televisie door middel van de Providermonitor. We vragen hiervoor ruim 10.000 consumenten naar hun ervaringen en zetten die vervolgens om in een beoordeling van de verschillende providers.

Maar om een zo betrouwbaar mogelijk oordeel te geven, hebben we per provider wel voldoende mensen nodig die hun ervaringen willen delen. Zeker voor kleine of minder bekende providers. Door je aan te melden help je niet alleen ons, maar ook andere consumenten.

Ben jij tevreden over je provider? Praat mee & meld je aan!

10 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Wat is dit:

Sorry, Mijn Consumentenbond is tijdelijk gesloten

Je kunt t/m 10 augustus niet in Mijn Consumentenbond. We zien je graag vanaf 11 augustus weer terug. Excuses voor het ongemak.

Wat is dit:

Het ziet eruit als een foutmelding. Meer verbouwings issues?

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb ook even geprobeerd. Ik zie echter geen MijnConsumentenbond. Ik zie wel gewoon www.consumentenbond.nl en dan rechts bovenaan een groen poppetje voor inloggen. Dat gedaan, alles no problemo. 

Dan uitgelogd en de link hierboven van Imke gevolgd. Kom je in Meld je aan. Inloggen ook geen probleem. Kan niet vinden wat er loos is?

Badge +8

Wat is dit:

Sorry, Mijn Consumentenbond is tijdelijk gesloten

Je kunt t/m 10 augustus niet in Mijn Consumentenbond. We zien je graag vanaf 11 augustus weer terug. Excuses voor het ongemak.

@Chris L Er is onderhoud aan onze website waardoor de Mijn Omgeving tijdelijk niet toegankelijk is. Aanmelden voor de Providermonitor kan wel gewoon via deze pagina. Mocht je toch problemen ondervinden, dan hoor ik het graag!

@Imke 
Die pagina is een beetje raar.
Het wisselen van de foto's gaat nogal snel.
Net voordat de dame met de laptop en telefoon verschijnt, is er even een leeg vlak.
Dit is een irritante flits.
Bovendien zijn de foto's niet gelijk van afmeting, hierdoor schuift de tekst eronder omhoog en omlaag.

Badge +8

Dank voor de feedback, @Wortelstamper. Ik geef het door aan de verantwoordelijke collega's.

Badge

In het voorjaar overgestapt van Ziggo naar KPN. Ik had al internet en telefoon van KPN maar tv bij Ziggo. Het overstappen naar KPN is een heel gedoe geweest. Volgens KPN kan je interactieve tv toevoegen via Mijn KPN, maar dit bleek niet te werken. De winkels waren dicht i.v.m. Corona.

Nadat ik een reactie had achtergelaten op forum KPN Community werd mij geadviseerd te bellen. In enkele minuten had ik een contract in mijn mailbox. Op de vraag waar de Husselkorting in mindering is gebracht werd er gezegd dat deze korting bij de eerstvolgende factuur verrekend zou worden.

Niet dus, maar weer gebeld. Na een uur aan de lijn gehangen te hebben met een medewerker van de klantenservice van KPN werd mij wederom belooft dat de Husselkorting bij de eerstvolgende factuur in mindering zou worden gebracht. Ik wilde graag een schriftelijke bevestiging, of een mail, maar daar doet KPN niet aan. Mag niet volgens de medewerkers van KPN.

U raadt het misschien al, de tweede maand weer geen Husselkorting. Nadat ik een reactie had achtergelaten op de KPN Community kreeg ik een rechtstreeks telefoonnummer van KPN om het op te lossen. Nadat ik wederom een uur gebeld had met KPN is het uiteindelijk opgelost.

Het tv-beeld is goed, het internet werkt maar de service is waardeloos. KPN reageert niet op klachtenformulieren als je vraagt om een schriftelijke reactie Je krijgt sms berichten dat KPN je heeft proberen te bellen maar je niet kunnen bereiken met het verzoek terug te bellen naar de klantenservice van KPN. Het Blijft merkwaardig dat je bij de gemiste oproepen niets terugvindt.

Ron

Reputatie 7
Badge +6

Ik doe al lang mee met de providermonitor. Ik vind het heel leuk om te doen. Elke maand een enquete invullen. Je moet dan uit je hoofd onthouden wat er aan storingen waren die afgelopen maand voor internet, tv en vaste telefoon. Je hoeft dan niet elk dingetje precies in te vullen, maar meer storingen van een kwartier of langer per keer of zo.

Doe ook maar mee want anders zijn het meer mijn stoeingen die in beeld komen en niet die van jullie ☺️!

Reputatie 7
Badge +7

Fijn om te horen @Jan, dank je wel!

Badge +8

:point_right: Bekijk hier ook dit interessante filmpje over onze Providermonitor!

Reageer