Doolhof van Browsers

• 4 August 2018
  • 54 reacties
  • 2031 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8
Al lijkt het zo, het is niet mijn bedoeling zoveel mogelijk topics te maken. Maar in een discussie in een ander forum werd me gevraagd of beveiligingssoftware, zoals Norton Security ook ongevraagd en hinderlijke mails of websites tegen hield, men dacht van wel. Ik heb contact opgenomen met Norton. Is niet echt prettig verlopen. Een mail kon niet, telefoon werkte toen niet, dus alleen chatten. Ben ik niet zo'n fan van want bijvoorbeeld ook nu weer kreeg ik iemand aan de lijn die haast had. Goede uitleg kon ik niet geven dat duurde hem te lang. Hij vroeg naar mijn browsers, welnu ik ben begonnen met live mail, maar dat schijnt te stoppen en bij een update kreeg ik webmail. Ook heb ik op de computer nog internet explorer staan en google chroom. Alles is apart, niets gaat tegelijk, ze storen elkaar niet. Ik kan alleen vooraf kiezen. Maar volgens die meneer van Norton is dat nog niet genoeg. Ik moet outlook nemen, Norton werkt alleen met outlook, zegt hij tenminste. Mijn vraag moet ik er nu nog een browser bijnemen en waarom bestaat dat oerwoud van browsers, want je hebt er nog veel meer.

54 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Kijk even op de website van chello: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/ hier kun je zien hoe je Outlook instelt voor chello.
Reputatie 7
Badge +8
Jan, dank voor de verdere uitleg, het is me nu echt iets duidelijker. Aanvankelijk wist ik echt niet wat je bedoelde. Ik ben geen ICT-er, ik ben in feite maar een leek op IT gebied. Ik ben vele jaren journalist geweest en heb daar de intrede van de computer meegemaakt. Dat was een heel grote kast. En uiteraard was er nog geen windows, wel dos, maar de krant werkte met xy write en je moest nog allerhande commando's geven om iets te bereiken. Aldus is mijn interesse in computers gebleven en weet ik er wel wat van, maar moet het niet te technisch worden of voor mij ingewikkelde installaties bevatten. Maar er waren wat problemen bij mij, ik heb een topic gemaakt en aan andere topics deelgenomen en omdat discussies nogal eens uit wijden, ging het op een gegeven moment over dat ik veel spam, zoals dat heet, kreeg van een site of mag je ook crimineel zeggen, die telkens kwam met Leo je hebt bij AH 500 euro gewonnen, dan weer een reis gewonnen , vervolgens een BMW enz. Alle andere spam raakte ik wel kwijt, ging naar de spammap, maar deze bleef hardnekkig gewoon bij de mail zitten. Simpel dus gezegd ik wil daar af. Volgt een hele discussie dat Norton dat moet doen. Die geïnformeerd, moet je chatten, en als antwoord kwam moet u outlook nemen, Norton werkt alleen met outlook. Ik heb dat hier allemaal gemeld, dus wederom discussies en het merendeel was het eens dat IE en ED niet goed werkten en dat outlook, maar ook andere browsers een oplossing konden zijn. Tevens kwam het internet erbij, en ik had grote problemen met o.a. ING. Heel traag, telkens een ogenblik s.v.p enz. Als je ING daarover vraagt, ook als je inlogt met bepaalde browsers, delen ze simpel mee met IE werken we niet meer en Edge doet het ook niet goed, advies naar Chrome of Firefox. Weer hier een hele discussie, de meesten kennen het verhaal wel. Maar allemaal goed en nuttig. Uiteindelijk moet je kiezen en ik heb besloten meeste stemmen gelden, voor mail dan maar Outlook te nemen en voor het internet Chrome. Het is nog niet zover, want, zie de laatste discussiemail, ik weet niet precies hoe het moet. Tot slot uw laatste opmerking. Ik heb inderdaad student aan huis geraadpleegd, eerst via de mail later met ze gebeld in Utrecht. Maar een student komt niet naar ons dorp. Iedereen weet nu al bijna alles van mij, mag ook, behalve mijn pincode, maar het dorp is Zuid-Beijerland. Ik heb bij Student nog geruime tijd op een lijst gestaan, als er iemand wilde komen kon hij/zij zich opgeven. Maar uiteindelijk hebben ze mij gebeld, we komen niet in ZB. Omdat ik mijn spullen bij een computerzaak in Oud-Beijerland koopt, laat ik voortaan hen komen bij grote problemen, uiteraard kost dat meer dan bij student aan huis. Ze zijn wel zeer behulpzaam en werken ook op apparaten die zij niet geleverd hebben. Er zijn natuurlijk gradaties, om een andere browser te installeren is wel ver gezocht. Als je betaalt zullen ze best komen, maar het zal niet goedkoop zijn. Overigens heeft het computerbedrijf mijn PC's en Laptops geleverd en geïnstalleerd en ik vertrouw ze daarin alles gedaan wat nodig is de apparaten goed te laten lopen en te beveiligen. Maar je kan niet alles voorkomen. Dat is het verhaal, voor alle anderen, wederom excuses als u het voor de zoveelste keer leest, maar ik tracht iedereen te antwoorden en Jan zal, gezien zijn adviezen, niet alles over dit onderwerp weten. Maar het einde van mijn problemen, de topic bevatte uiteraard meer, is in zicht, ik moet een besluit nemen.
Leo, alle succes ermee. Je kan die studenten misschien voorstellen dat je een keer bij hun komt met je laptop? Ik kan me voorstellen dat zulke reiskosten voor hun niet haalbaar zijn. Rotterdam is dan dichtbij. In Delft zitten 14.000 technische studenten! In de bibliotheek van Delft achter de Aula zitten overdag een heleboel te studeren aan de computer. Daar is er misschien een die je wil helpen. Je hoeft voor mij ook niets te herhalen want ik lees van tevoren eerst alle posts vanaf het begin, en ook die draad aan de linkse kant en ook die draad aan de rechtse kant. Herhalen is dus alleen maar dubbelop of driedubbelop, dat mag je weglaten.
Reputatie 7
Badge +8
Dank voor je antwoord en het advies. Ik kon niet weten dat je alles al gelezen had, dus heb het voor de zekerheid nog eens uitgelegd. Ik ga nog eens achter student aan huis aan, maar zoals beschreven is echt gebeurd, en natuurlijk begrijp ik dat van die afstand.

Reageer