Beantwoord

Draadloze speaker bij soundbar

• 25 November 2021
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Ik heb een soundbar van het merk Bose.

Ik wil er graag 1 losse draadloze speaker (en misschien een sub woofer) op aansluiten.

Moet ik dan specifiek een speaker van Bose hebben of kan ik elk willekeurig ander merk erop aansluiten, bijv. van Sonos of Yamaha.

Alvast bedankt voor de hulp

icon

Beste antwoord door Elvin. 17 December 2021, 12:16

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +5

Hoi @J.G. Eilering ik zie dat hier nog geen reactie is achtergelaten. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en @J.G. Eilering kan helpen? 

Reputatie 3
Badge +2

@J.G. Eilering Je kunt soundbars van Bose in principe alleen combineren met speakers en subs van hetzelfde merk, zo lang ze de multiroom-functionaliteit van Bose ondersteunen.

Als je een iPhone of iPad hebt is het met Airplay 2 wel mogelijk om slimme speakers van verschillende merken met elkaar te combineren, mits die speakers ook Airplay 2 ondersteunen. Sommige Bose soundbars doen dat in ieder geval wel.

Waar ik alleen niet zeker van ben is of je dan ook je tv geluid als bron kan gebruiken in zo'n configuratie, of dat je alleen audio vanaf je Apple apparaat kan streamen. Ik denk eerlijk gezegd dat laatste. Je speakers werken dan waarschijnlijk alleen samen als je bijvoorbeeld cast met Airplay 2 of streamt via Apple TV, net als bijvoorbeeld met een Chromecast.

@Elvin, dank voor de reactie

Reageer