Dynafix - Telefoonreparatie


Badge +1

Afgelopen donderdag viel mijn telefoon stuk (Samsung s10+). 

Via  de Samsung site en kom uit bij Dynafix om mijn telefoon te laten repareren.  De telefoon werkt nog - alleen ‘t scherm is gebarsten.  Nu komt het Dynafix heeft de telefoon onderzocht en zegt dat het meer dan 600 kost om de telefoon te repareren. Alles moet vervangen worden schijnbaar, van het plaktape, schroeven, batterij, chip, scherm, enz. 

Drie keuzes: 1) 36 euro betalen, 2) mijn telefoon daar laten of 3) hem laten ‘repareren’ voor 600 euro.  (Nieuwe telefoon is 636,-). Mijn idee is dat ze hun machtspositie misbruiken om teveel voor de reparatie te rekenen. Ze hebben ook een hele lage rating op google review; het is dus echt een rot bedrijf.  Ik wil gewoon mijn telefoon terug; niks meer te maken hebben met dit bedrijf. Samsung zegt niets te kunnen doen voor mij en zich bij het oordeel van Dynafix neer te leggen.

 

Wat kan ik nu doen om hier relatief ongehavend uit te komen? Ik schat de restwaarde van de telefoon op 100,-


10 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Onderzoekskosten  a 36 euro betalen. 

Ik ben een beetje verbaasd over deze klacht. Er gebeurt helemaal niets dat u niet van tevoren had moeten weten. Uw telefoon is blijkbaar total loss en als u denkt dat hij nog €100 waard is betaalt u toch gewoon de €36? Net als bij auto's is er vast wel een beun die het zaakje voor minder zegt te kunnen repareren met garantie tot de deur. Mocht u daartoe besluiten dan hoor ik graag de ervaringen.

Reputatie 6
Badge +4

Als je de S10 terug wilt, zul je de € 36,- moeten betalen. Daarna kun je het bij 1 of andere beunhaas laten repareren. Kans dat daarna het scherm niet meer goed reageert is zeker aanwezig. Ook is je S10 daarna niet meer waterdicht. 

Badge +1

Ik heb de telefoon daar achtergelaten. Hij wordt ‘mileuvriendelijk’ opgeruimd. I.e. refurbished doorverkocht. Goede business dit. ;-) 

 

Topic mag gesloten worden.

Badge

Het probleem en de oplossing waren toch duidelijk? En ook het type telefoon! Zelfs met het serienummer kunnen ze exact bepalen wat het kost om het te repareren, dus onderzoekskosten van €36 zijn totaal overbodig.

Mij overkwam. exact het zelfde, alhoewel ik mijn telefoon nog niet had opgestuurd. Maar de discussie aan de telefoon gaf geen oplossing. Ik vroeg simpelweg het scherm van mijn Sony telefoon te vervangen omdat het touchscreen het niet meer goed deed (na 27 maanden, de problemen waren er eigenlijk al een jaar maar werden steeds erger)..

Maar Dynafix wilde geen reparatie tarief geven omdat ze "de prijs van de onderdelen niet weten"....????? Onbegrijpelijk!

Nou ja, ze willen in ieder geval €36 kunnen rekenen en een  de gok nemen dat ze de telefoon voor weinig kunnen refurbishen als je besluit hem niet terug te willen ontvangen (voor €36). Als ze dus, zoals in uw geval, na 'onderzoek' een belachelijk bedrag van €600 rekenen, en u hem daarom uiteraard niet terug wil, hebben zij een koopje en verdienen er een paar honderd € aan als ze hem (met gratis onderdelen  gratis van een andere telefoon gerepareerd doorverkopen.

Dit riekt naar een vooropgezet plan en is dan oplichting, flessentrekkerij of wanprestatie en is strafbaar in het Nederlands recht (het eerste in het strafrecht, het laaste civielrechtelijk) 

Badge +1

Op het moment dat je je telefoon opstuurt ben je compleet afhankelijk van Dynafix.  En ze hebben je tuk met die overbodige onderzoekskosten. Ze hebben een belang bij het feit dat ze gewoon die onderzoekskosten claimen en je telefoon doorverkopen met winst. Dit is een typisch belangenverstengeling probleem.

Badge

Slechte ervaringen met Dynafix was al een onderwerp in de AVRO/TROS Radar uitzending van 07-11-2016.

Het is een reparatie gigant voor vele providers en winkels voor vrijwel alle merken smartphones, tablets, notebooks, desktopcomputers, camera’s, LCD en koffiemachines. After Sales Services wordt dat ook wel genoemd.

Ik heb zelf eens in hun reparatiefuik gezeten nadat ik een bij Belsimpel gekocht Sony mobieltje op 5-10-2018 had teruggestuurd naar Mobielwerkt B.V.. Op  6 oktober om 12:39 uur bevestigde BelSimpel per e-mail dat mijn bestelling was GEANNULEERD …….. en 4 uur later kreeg ik een e-mail van Dynafix dat mijn verzoek voor de reparatie van mijn Sony in goede orde was ontvangen.

Een kennelijke blunder van Belsimpel maar de moeite die ik moest doen om Dynafix te laten inzien dat ze dat niet op mij mochten afwentelen om dat op te lossen en dat ze bij Belsimpel cq Mobielwerkt B.V. moesten zijn was erg onplezierig.

 

Reputatie 3
Badge +2

Bij een restwaarde van ca 100 euro, gewoon naar een lokaal telefoonwinkeltje brengen, soms horen ze wel bij een keten, maar is het een hardwerkende franchiser.  Maar dan nog wel even eerst uitzoeken of het wel loont en uw Samsung wellicht total loss is...…. zie onder...

 Een Samsung S10+ scherm is ook bij Doctor Phone duur….. 299 euro… maar dat kost dan toch de helft tov Dynafix…
De goedkoopste reparatiewinkel zo snel rondgekeken, zonder een review check, rekent  ~€259 .

Dus als u schrijft de restwaarde is maar 100 euro…. dan is uw telefoon total loss…… helaas.

Zelf vooronderzoek doen loont dus…. en dat had zelfs u die 36 euro kunnen besparen…

 

PS: Heb recent nog bij Docter Phone het scherm van mijn Iphone 5S laten vervangen, een alternatief scherm/niet origineel. Kosten €29….  eind van de dag na mijn werk ophalen. De 5S werkt weer prima (nu 5 dagen geleden). Bij Dynafix kan ik niet vooraf op hun website de kosten daar van inzien… een no-go gebied dus om daar heen te gaan. Opsturen al helemaal niet.

Google review van Dynafix: maar een 2.2 ………

Google review Docter Phone winkel waar ik die dag met mijn werk was: een 4.5 

Reputatie 2
Badge +1

Als ik wil vloeken zeg ikDynaflix, na een update Samsung S10+ was het splinternieuwe toestel schroot.

Nieuw moederbord er in  ,maar kreeg het met een kras op het scherm terug terug .

Terug gestuurd kreeg een reparatie rapport van dingen die ik niet had opgegeven.

Maar tot mijn verbazing was de kras nog aanwezig ,later bleek dat de kras in de protector  folie zat.

Ze lieten mij de S10+ terug sturen zonder  moeite te doen om de folie te verwijderen ,en te vervangen.

Ze weigerde de folie te herstellen,omdat het een transport beveiliging was.

Totaal idioot.

@J. Zuijderduijn je gaat me toch niet vertellen dat je een gerepareerde telefoon teruggestuurd hebt omdat de folie niet ok was? Folie is geen onderdeel van het toestel.

Reageer