E-books lenen bij de bieb, iets voor jou?

• 28 November 2016
  • 2 reacties
  • 533 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Bibliotheken krijgen meer vrijheid in het uitlenen van e-books, omdat digitale boeken nu net als papieren boeken onder het leenrecht vallen. Nu kunnen bibliotheken zelf e-books inkopen en uitlenen. Goed nieuws, want daardoor kunnen zij de consument meer keuze bieden (lees hier het nieuwsbericht).

Aan de andere kant kan een digitaal boek, net als een papieren boek, nog maar aan één lezer tegelijk worden uitgeleend. Dus ook e-books kunnen daardoor tijdelijk niet beschikbaar zijn, dat gebeurt niet als de bibliotheek afspraken maakt met de uitgever.

Heb je zelf ervaring met het lenen van digitale boeken bij de bibliotheek? Wat vind je van het huidige aanbod en uitleensysteem? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

2 reacties

Heb een aantal malen e-boeken geleend via de vakantie-app, maar eigenlijk heel weinig gelezen. Het is gewoon niet handig, de tablet is te zwaar om continue vast te houden, je kunt niet even doorbladeren of terugbladeren. Of je moet achter de computer gaan zitten om te lezen. Neen, voor mij wordt het e-lezen niets. Heb liever een gewoon boek....!!!!
zeker een goede oplossing, en neem dan een ereader ipv een tablet. Ideaal, met licht erop. rot niet heet en batterij gaat weken mee. Maar voor mij licht het aan de prijs wat ik zou moeten betalen.

Reageer