Consumentenbond.nl
Vraag

e-mail soms niet bereikbaar

• 13 mei 2020
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Badge

Ik gebruik Thunderbird en heb een e-mailadres met @tele2.nl. Ik ontvang dagelijks e-mails, soms met bijlagen. Soms hoor ik echter van mensen dat ze een mailtje niet bij mij afgeleverd kunnen krijgen, meestal met een bijlage.
Ligt dit aan mijn computer, aan Tele2 of is er bij de afzender iets niet goed?
Rien

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik zit niet bij Tele2, maar een mogelijkheid is dat de bestandsnaam van de bijlage iets heeft dat het spamfilter van de provider tegenhoudt voordat het bij jou komt. Daarna is je eigen spamfolder een mogelijkheid. Misschien is de bijlage groter dan het maximum aan Mb's dat de provider doorlaat, 10 Mb of zo? De afzender zou dan een bericht van onbestelbaarheid krijgen. In dat bericht staat meestal de reden.

Reputatie 6
Badge +5

Wat de laatste tijd ook steeds meer niet doorgelaten word is mail, dat via een andere provider gestuurd is. Als je meerdere email providers hebt, moet je de uitgaande SMTP server van de provider gebruiken dat bij het email adres hoort.

Mail filteren doet de provider met een spam score.
Te weinig tekst in de body geeft minpunten
Geen platte text aanwezig geeft minpunten.
Geen onderwerp geeft minpunten.
Retour adres anders dan afzender geeft minpunten.
‘noreply’ in een email adres mag helemaal niet meer.

Badge +1

[...] Soms hoor ik echter van mensen dat ze een mailtje niet bij mij afgeleverd kunnen krijgen.[...]

Niet afgeleverde mail kan érg veel redenen hebben, zoals hierboven al gesteld.

Krijgen die personen een bepaalde foutmelding terug van de mailserver? Daar is heel veel uit te halen.

Reageer