Consumentenbond.nl

Ecosia: alternatief voor Google zoekmachine

• 19 april 2020
  • 3 reacties
  • 353 Bekeken

Een alternatief voor Google als zoekmachine is Ecosia. Bij elke 50 zoekopdrachten zorgt ecosia er voor dat er één boom wordt geplant. Meer info op de Ecosia site.

3 reacties

Handig, dus als ik wat zoek plant ik ook bomen? Hoe krijgen ze het gedacht. Binnenkort bij een abo op Ziggo gratis sokken en bij de krant sparen voor een uitzet. Minstens net zo logisch.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, je kan hier natuurlijk niet zeggen dat je tegen bomen planten bent. gezien de klimaatperikelen e, de enorme kap van oerwouden, is opnieuw bomen planten natuurlijk een goed doel. Maar dit is toch ook een misbruik maken  voor eigen commerciële doelen. Dus geen probleem meer met lekker veel vliegen, of veel autorijden e.d. als ik maar een boompje plant. ik heb weliswaar een klein tuintje maar kan voorlopig weer een aardig stukje rijden.

Ecosia is nice. Als ik het goed het doneren ze 80% van de winst aan herbebossing initiatieven. De meeste mensen houden helaas niet van de zoekresultaten van Bing. Laatst kwam ik een alternatief tegen genaamd Zoekgroen, een Nederlandse partij die de techniek van Google gebruiken en 95% van de inkomsten doneert aan o.a. Justdiggit. Een mooi initiatief waar geen grote organisatie met groeidoelstelling achter zit. 

Reageer