Beantwoord

Een total security kiezen

• 20 January 2019
  • 84 reacties
  • 3129 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8
Binnenkort moet ik mijn security verlengen. Ik ben al op zoek naar een andere c.q. goede total security. Ik heb nu Symantec Norton. Maar inmiddels is dit jaar Bulgard de beste ?, daarvoor Bitdefender, daarvoor Norton, dan GData enz. Nu kreeg ik op een andere topic advies Defender van Windows doet alles. Ik kan niet daarop ingaan in een ander topic, vandaar hier, weet iemand goede raad wat ik het beste doen kan.
icon

Beste antwoord door A. Deen 24 January 2019, 00:55

Bekijk origineel

84 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Zullen we de reacties weer on-topic houden, en @L.J.F. de Ruiter helpen met een advies in plaats van hackers en hun praktijken te bespreken?
Reputatie 7
Badge +8
Beste Monique,
Dank je voor je reactie en natuurlijk heb je gelijk. En adviezen krijg ik dus voldoende, zelfs zoveel dat ik dus door de bomen het bos niet meer zie, en ook enorm ben gaan twijfelen. Ik heb echter ook jullie eigen Consumententest gelezen. Daar komt Bitdefender heel goed uit, en de Windows Defender weer wat minder. Dat alles bij elkaar is moeilijk kiezen, maar ik zal toch de knoop doorhakken.
Bij dergelijke toch moeilijke onderwerpen (voor mij althans) kan je makkelijk uitwijken en van het topic afwijken, maar daar ben ik uiteraard ook schuldig aan, niet mijn adviserende forumleden. En hopelijk hebben toch ook anderen er wat aan.
Maar je hebt gelijk en ik denk dat de total security wel geheel behandeld is, verwacht dus geen reacties meer, en is het probleem off-topic ook opgelost. Dank en Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +3
Uiteindelijk maakt het niet veel uit wat je kiest. Voor elke keuze mogelijkheid zijn miljoenen gebruikers in de wereld en die komen echt niet allemaal in de problemen omdat ze niet de beste keuze hebben gemaakt. Goed is goed genoeg.
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad , Jan . Ik heb er meermalen testen van gezien door de jaren heen . Geen enkele geeft 100% zekerheid . Eentje die de ene keer bovenaan staat , kan in een volgende test zomaar weer gezakt zijn. Daarom houden wij het met 4 te beveiligen apparaten al jaren bij dezelfde . Allemaal hebben ze hun sterkere en zwakkere punten ten opzichte van elkaar waardoor het niet veel uitmaakt. Tenzij een bepaalde sterkere eigenschap voor iemand persoonlijk belangrijk is. Dan verdient die de voorkeur.
Beste @Monique,
Dank ook voor je reactie! Als ik dit nog als laatste mag zeggen, want mijn familie is een beetje boos en wil aan @E.B.F. Stroeve laten weten dat hij dan Ziggo klant moet worden want zoals ook @Bert hierboven aangeeft, als er veel verkeer van jou computer komt vanwege spammails verzenden of ddos-aanval van hackers, dat sluit Ziggo je af, neemt Ziggo helpdesk contact met je op en krijg je een tooltje en kan het binnen een dag opgelost worden. De denkfout ligt dus niet bij ons en @L.J.F. de Ruiter hoeft zich hierover dus geen zorgen te maken want het probleem is oplosbaar. Ook gaat je harde schijf erg veel pruttelen en dat merk je.

@FredW ik heb je wel netjes antwoord gegeven, het staat onderaan mijn eervorige bijdrage. Daar zeg ik ook installeer de nieuwe versie van AVG 2019 eens dan merk je het zelf ook dat het prima naast elkaar werkt. De link die je geeft over AVG en Defender, daar wordt AVG niet apart in genoemd maar de antivirus software in het algemeen. De vraag blijft dus staan waarom je je tot mij richt over AVG want dat is in oorsprong het bericht op het forum van Kassa Vara uit 2010. Leo kan dus met een gerust hart ook AVG antivirus software installeren als hij dat wil.

Ik gebruik dikwijls VPN. Als ik dan inlog op een account, Google, Yahoo, Dropbox, Ziggo, dan krijg ik elke keer op het reserve-emailadres dat ik eerder heb opgegeven een email dat er een ongebruikelijke inlogpoging was op mijn account en of ik dat wel zelf was. Ik zet hier screenprints van die berichten als voorbeeld. Ik krijg ze ook van Google, Ziggo, Dropbox en zo maar die had ik niet bewaard. Ook een stukje van de mail van Yahoo van die grote breach bij Yahoo van meer dan 700 miljoen inloggegevens in 2012 wat ze pas in 2016 ontdekten. Er is voortreffelijke nazorg geboden. Wijzig al je inloggegevens, gebruik dezelfde inloggegevens niet bij een ander account, volg de adviezen op van de Consumentenbond over wachtwoorden maken, druk niet zomaar op links. Als Leo dit allemaal opvolgt heeft hij dezelfde hoge graad van security als wij.

Dus hacken voor spammail verzenden en ddos aanvallen te doen is afgevangen door Ziggo.
Ongebruikelijke inlogpogingen in je accounts door hackers is afgevangen door notificatie via mail.
Volg de adviezen op over moeilijke wachtwoorden maken en regelmatig veranderen.
Blijft over grasduinen in je computer naar privegegevens. Windows Defender en anti-virus software kunnen je daarbij veel helpen. En wat is er nou zo important aan gegevens op je harde schijf voor al die moeite zoals ik mij heel in het begin hierboven al afvraag. Tienduizenden foto's van het type eendjes voeren met de kleinkids, dat zal ze afleren!

Ik stop hier nu.

Zelf gebruik ik al jaren Bitdefender Total Security (Of nu eigenlijk Bitdefender Family) naar volledige tevredenheid.
Werkt zowel op de laptop/pc als een tablet of mobiele telefoon.
Leuke functies (wat bijna alle beveiligings-programma's tegenwoordig wel hebben) en het maakt mijn apparaten niet trager.
Je kan duidelijk per applicatie bijvoorbeeld instellen of deze wel of geen netwerk/internet-toegang mag hebben.
Reputatie 7
Badge +8
Dank Keramische tegels voor je reactie en advies. Bitdefender alswel Bullguard en Symantec Norton staan bij de top 3 of beter gezegd zijn de top 3. Dus prima security's. Ik heb al enkele jaren ervaring met Norton en in feite ook nooit problemen gehad, en nu bij het verlengen kijk ik eens om me heen, maar ben er met alle adviezen achter dat Norton zo slecht nog niet is. En enkele 'gratis' security's zijn als goede alternatieve adviezen genoemd, maar hebben een aantal zaken niet die ik wel nodig heb, bijv. Windows Defender niet geschikt voor Android-IOS. Overigens, geheel out-off topic, maar ik zie je bent vrij nieuw op dit forum, welkom dus, alleen de naam doet me direct denken aan het opknappen van mijn tuin waar ik na jaren grindtegels andere tegels moest kiezen, en natuursteen is natuurlijk het topje, maar worden snel vies dus heb ik keramische tegels gekozen, grijs/wit. Je moet ergens een band met die tegels hebben, volgens mij, als je die naam kiest. Groeten Leo.
Badge +8
Ha @L.J.F. de Ruiter, heb je inmiddels al een keuze kunnen maken? Aan de hoeveelheid reacties zal het denk ik niet liggen 😉 Mocht er een reactie zijn die jou het meest geholpen heeft, zou je dit dan willen aanvinken als 'Beste antwoord'? Bedankt!
Reputatie 7
Badge +8
Hallo Imke, Monique en alle andere moderatoren en uiteraard alle forumleden die adviezen hebben gegeven en volop hebben mee gediscussieerd. Ik vind het discussiëren heel belangrijk en ook interessant en leerzaam. Ik leer er telkens van. Dus het aantal reacties en aantal adviezen maakt mij niet zoveel uit, als het maar leuk en gezellig blijft (hopelijk weet ieder wat ik bedoel). Waar is ook dat als het aantal reacties groeit ook de adviezen verschillend en vaak tegenstrijdig worden. Dan komt het punt dat je zelf moet kiezen. En alles overwegend heb ik dat ook gedaan, maar nogmaals dankzij het discussiëren. En als beste antwoord heb ik aangegeven dat van A. Deen een 12 dagen geleden, zijn reactie 3242, meen ik. Zijn stappen om te komen tot een besluit trekken mij aan, en noem ik boven min of meer ook zo. En dat vind ik het belangrijkste en dus beste antwoord. Niet om wat hij of iemand adviseert, dus Defender, Bullgard, Bitdefender, GData enz, maar hoe je als adviesvragende tot een besluit moet komen. En dan willen jullie het besluit weten, ik blijf nog maar even bij de security die ik gewend ben, dus Simantec Norton Security Premium, en voor 10 devices en voor 3 jaar. En ga verder niet alles weer herhalen, maar alle anderen hadden ergens wel iets niet. Groeten en dank allemaal Leo.

Reageer