Consumentenbond.nl

Epson blokkeert printen bij goedkope cartridges

Sinds vandaag blokkeert bij mij mijn Epson Workforce 3520 het printen omdat ineens de niet originele cartridges die eerst wel geaccepteerd werden nu ineens niet meer geaccepteerd worden. Hebben meer mensen dit?

58 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Dat is vreemd! Vertel er eens wat meer over: heb je net een nieuwe cartridge geprobeerd te plaatsen en/of heb je de software bijgewerkt? Of eigenlijk niets gedaan en opeens weigerde hij te printen?

Benieuwd of andere mensen hetzelfde ervaren, inderdaad.
Jazeker, ik heb dezelfde ervaring. Zo word je gedwongen de dure Epson inkt te kopen.
Jazeker, ik heb dezelfde ervaring. Zo word je gedwongen de dure Epson inkt te kopen.
Ik heb vandaag een cartdridge van 123inkt.nl met succes geplaatst in mijn Epson XP-205.
Badge
heb een Epson expression x225 geen problemen met huis merk 123 inkt.Groetjes karel
Enige tijd ook 123inkt met succes gebruikt op mijn SX130 totdat de ellende begon. Ik gebruik het nu alleen nog als scanner.

😠

😠

😠
Heb een nieuwe Epson aangeschaft. Na de printer te hebben willen voorzien van nieuwe inktpatronen ging dat de eerste keer prima. Bij de tweede keer, vergeet het ongeacht welke inktpatronen. Buiten de garantie inmiddels. Ook geen steekhoudende adviezen, heb hem na de zoveelste ergernis de vuilnisbak ingegooid en weer terug gestapt op mijn oude vetrouwde Canon, nooit problemen. Epson komt er niet meer in.
Hoewel het vroeger kon, werkten goedkopere inktcartridges niet bij mijn laatste aankoop. Ik heb het merk van Epson moeten kopen tegen een veel hoger prijs.
Hoewel het vroeger kon, werkten goedkopere inktcartridges niet bij mijn laatste aankoop. Ik heb het merk van Epson moeten kopen tegen een veel hoger prijs.
Heb sinds anderhalf jaar de Epson Eco ET-4500, heb in die periode nog nooit een misdruk gehad, zitten 4 Eco tankjes bij die langer dan 'n jaar meegaan, originele inkt, heb pas maand geleden zwart moeten vervangen, kleur zit nog steeds voor meer dan de helft vol, tankjes, origineel kosten ongeveer € 9,00 per stuk, heb voor deze aankoop meerdere andere printers gebruikt waaronder behoorlijk prijzige, diverse merken, gingen na korte tijd kapot, voor mij is er geen betere dan de Epson die ik nu gebruik. Cees Tol uit Volendam
Heb al tientallen jaren de Epson Stylus Photo Ex.

Bestel de patronen in Duitsland, waar ze met 5 kleuren en een losse zarte patroon dan tussen 2,50 en 3,50 kosten. Ik koop er enkele 10-tallen van en kan dan jaren vooruit. Is misschien niet de snelste printer, Maar wel een waar je in 10 jaar geen probleem mee hebt. Snelheid is wel eens handig, maar meestal net zo zinloos als hardrijden met een auto in een klein landje. Ik koop overigens vaak in Duitsland. Veel Betrouwbaarder prijsgunstiger, en betere informatie en veel ruimere keus.
de Epson 810 deed het voortreffelijke, maar is recentelijk opgehouden na plaatsing van goedkopere catridges.

Het zou kunnen zijn dat Epson dit middels automatische software aanpassingen veroorzaakt heeft. Valt niet te bewijzen.

Heb inmiddels een Canon gekocht

Ik deel het gesignaleerde problee
Hier dezelfde problemen met goedkopere cartridges. Heb je een site in Duitsland waar je kan bestellen?
Ik heb Epson twee maal hierover gemaild maar geen antwoord gekregen.Bij de derde mail heb ik beloofd nooit meer een Epson printer te kopen.Ook hierop geen antwoord gekregen.
In mijn nieuwe XP-342 heb ik probleemloos cartridges van Secondlife geplaatst. Afdrukkwaliteit is goed.
Mijn hp printerinkt was op.had al 123 eigen merk inkt in huis.

Mijn printer weigerde en gaf aan verkeerde inkt.Geen hp printerinkt.

Dat was echt balen
Heb al jaren de goedkope Epson Stylus SX430W en gebruik ook al jaren goedkope intpatronen (met chip) die ik bij een Nederlandse internetaanbieder aanschaf. Nooit problemen gehad.
Ter aanvulling van mijn eerdere reactie: gekocht bij Alleeninkt.nl
Als de printer weigert te accepteren, is het wellicht mogelijk die mededeling te negeren en gewoon door te gaan.
dank voor je reactie; heb het bericht van de printer inderdaad genegeerd. Het printresultaat blijft helaas zero.

Ook nadat ik vervolgens de zwarte cartridges heb vervangen.

Printer geeft aan: vrijwel lege cartridges. ??????????
Een paar jaar geleden heb ik een goedkope Epson printer/scanner gekocht en cartridges geschikt voor Epson printers (dit stond op de verpakking), aanbevolen door Media Markt waar ik alles heb aangeschaft.

Na verloop van tijd was de zwarte originele cartridge leeg en de nieuwe erin gedaan, maar hij weigert nog te printen en nu ook niet meer te scannen. Het apparaat geeft niets aan, geen foutmelding of dat niet de goede cartridge is gebruikt; niets.

Gauw een ander merk printer/scanner gekocht.
heb een expression 422 die sinds de meegekochte (halflege) cartridges alleen nog draait op de nog-geen-tientje-pakketjes van de action, en zeer tot mijn tevredenheid.

en da's maar goed ook, want qua scannen wil ik geen andere dan epson!
Met mijn Epson xp625 tot dusverre geen problemen met cartridges van 123 inkt. Maar het is soms wel een gedoe om ze aan de gang te krijgen. Er in, er uit, er in, er weer uit, er weer in etc. maar dan werkt het nog steeds.Gelukkig maar, want originele cartridges zijn schreeuwend duur.
Hallo, Ik gebruik al vanaf de introductie de Epson L355 met 4 inkttanks en heb na de eerste tanks van Epson (€ 19,95 per stuk), vervangende inkt (€7,25 per stuk) gekocht werkt prima. Wel kun je bij niet acceptatie het stroomsnoer van de printer ± 1 á 2 minuten van de printer afhalen zodat deze zich reset, werkt heel goed. (Ook bij CANON) Wel bij deze inkttank series erop letten dat je altijd alle tanks opvult tot het hoogste niveau, anders geeft hij een error aan, die na opvullen verdwijnt. Ik heb ook een CANON MG5350 waarbij ik een set van 5 cartridges koop bij de 'Action" voor € 10,00, ook deze op dezelfde manier inzetten bij storingen als de Epson, werkt perfect. Ook kun je in de software de meldingen uitschakelen.
Voor mijn Epson XP-422 printer gebruik ik al langere tijd de cartridge IP-E18XL probleemloos .Op zichzelf niet zo bijzonder , ware het niet dat ik deze ( 5 stuks ) 2x zwart. 1xcyan.1x magenta en1x yellow heb aangeschaft (niet te geloven) bij de Action ,prijs buiten de aanbieding ongeveer 10 Euro .Soortgelijke cartridge kosten elders 22 tot 28 Euro .Tevreden ben over de print kwaliteit en de kleuren .

Reageer