Ervaringen met webshop Megekko?


Geachte lezer,

Ik zit erover na te denken om een aankoop te doen bij de webshop Megekko, echter heb ik nog nooit eerder een aankoop gedaan bij de desbetreffende webshop.

Vandaar een kort maar krachtige vraag: Wat is uw ervaring met de webshop Megekko?

Aansluitende vragen:
Zijn ze betrouwbaar?
Wordt de levertijd in acht genomen?
Hoe is de klantenservice (ze hebben geen telefoonnummer dus is het e-mailcontact professioneel en naar wens)?


14 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Ben al jaren tevreden klant bij megekko, en ik niet alleen:

https://www.kiyoh.com/reviews/1042686/megekko_nl

Maar nooit contact hoeven te hebben met helpdesk.

Staan bekend om lage prijzen (tweakers.net).

Reputatie 6
Badge +4

Ik bestel regelmatig bij Megekko. Nooit problemen ondervonden. Misschien dat de levertijd door extreme drukte bij pakketbezorgers 1 of 2 dagen vertraging heeft, maar dat komt nu bij meer webshops voor.

Tweakers.net heeft ook shopreviews. Hier is de pagina van MeGekko; https://tweakers.net/shopreview/9046/megekko/overzicht/

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb diverse dingen van Megekko gehad en er geen klachten over. Belangrijk is dat er een goede klachtenservice is. En Megekko meldt: 


Heb je een klacht?
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Mocht je een klacht in willen dienen dan vragen wij je vriendelijk dit per e-mail of via de post te doen.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:
Megekko B.V.
Spinveld 8
4815 HS Breda
info@megekko.nl

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Wij zullen je klacht altijd binnen één werkdag in behandeling nemen.

Er zijn ook webshops waar een klachtendienst ontbreekt, evenals een adres of mailadres.

Dank aan allen voor de antwoorden!

Megekko is niet aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg; webshops die niet aangesloten zijn skip ik bijna automatisch. Echter hebben jullie berichten mij enigszins geruststelling gegeven als we kijken naar de webshop Megekko en zijn/haar betrouwbaarheid en klantenservice.

Nogmaals veel dank!

Reputatie 7
Badge +8

Het bevreemdt me dat ze geen lid zijn van het Thuiswinkel Keurmerk.

Met het Keurmerk geef je consumenten vertrouwen in jouw webshop. Met een kwalitatief online keurmerk laat je zien dat je webshop aan bepaalde eisen voldoet, bijvoorbeeld op het gebied van wet- en regelgeving, veiligheid en privacy. Dit geldt vooral bij online winkels met het Thuiswinkel Waarborg-logo, aangezien deze websites succesvol door de strenge juridische en financiële testen van het certificeringsproces zijn gekomen. En met vertrouwen komt conversie! Het Keurmerk zegt over het lidmaatschap: Meer vertrouwen door het Thuiswinkel Waarborg-logo, Internationaal vertrouwen door het Ecommerce Europe Trustmark, behartiging van jouw belangen op landelijk en Europees niveau,  gratis marktonderzoeken, evenementen en juridisch advies,  Ondersteund door de Consumentenbond,  Voordelig gebruikmaken van Thuiswinkel Waarborg Reviews.

Het is dus inderdaad belangrijk dat u daar op let. Waarom ze geen lid zijn ??? misschien willen ze het lidmaatschapsgeld niet betalen? Blijft merkwaardig, wellicht kunt u hen het vragen.

PAS OP VOOR DEZE *, Deze mensen verdienen niet eens een ster, mijn pakket is verloren gegaan door DHL, maar nu wordt niemand er verantwoordelijk voor, nu heb ik geen product of geld voor meer dan een maand (200e) LET OP koop hier niet, je hebt veel meer opties

*[Bericht aangepast door moderator]

Reputatie 6
Badge +5

@DS14-0.8 
Al aankopen gedaan bij Megekko?
Ik heb twee keer wat besteld in het verleden, een keer was een deel niet leverbaar en een tweede keer helemaal niet leverbaar.
Ik heb na een tijdje de bestelling geannuleerd en netjes mijn geld terug gekregen.
In die zin geen klachten over Megekko.
Ze zijn wel veel goedkoper dan de meeste anderen, maar als het artikel niet leverbaar is schiet je er ook niks mee op.

Had een Amazone Cube gekocht en geretourneerd ruim binnen 8 dagen. Ze hebben deze echter op eigen beweging naar de reparateur gestuurd. Ik wilde gewoon geld terug. Toen ik opheldering vroeg kreeg ik foto's te zien met zwaar bekraste Cube, waarvan beweerd werd dat deze van mij afkomstig was. Dat was pertinente onzin.

Nooit meer koop ik bij Megekko. Leve de service va Wehkamp en Bol.com

 

Hier een order geplaatst van €329,95 op 28-04-2022
deze is niet bij mij afgeleverd.
Hiervoor hebben ze een onderzoek gestart waaruit kwam dat hij afgeleverd zou zijn op een bepaald huisnummer, echter is die daar niet dus terug gemaild dat ik hem tot op de dag van vandaag niet heb ontvangen.
Tot mijn verbazing reageren ze hier gewoon maar helemaal niet meer op.

Ik heb het vermoeden dat zulke kleine ordertjes ze t niks boeit om t op te lossen
 

Hier een order geplaatst van €329,95 op 28-04-2022
deze is niet bij mij afgeleverd.
Hiervoor hebben ze een onderzoek gestart waaruit kwam dat hij afgeleverd zou zijn op een bepaald huisnummer, echter is die daar niet dus terug gemaild dat ik hem tot op de dag van vandaag niet heb ontvangen.
Tot mijn verbazing reageren ze hier gewoon maar helemaal niet meer op.

Ik heb het vermoeden dat zulke kleine ordertjes ze t niks boeit om t op te lossen

U zult ze dus in gebreke moeten stellen.

Bij Megekko.nl heb ik een andere ervaring gehad.

Via Tweakers.nl vond ik een scanner; te koop bij Megekko.nl. Na aankoop bleek de levertijd echter een stuk langer dan gemeld. Op de dag van levering werd de levertijd; zonder opgaaf van reden; nog eens met 3 weken verlengd. Via een automatisch bericht. Ik verkoos liever de aankoop ongedaan te maken;dan opgezadeld te zijn met een onbeperkt lange levertijd. Ik vermeld hier wel dat de annulering van de aankoop netjes is verlopen.

Pas nadat ik  een punt maakte van de levertijd; bleek dat Megekko.nl 2 termen aanhoudt;

-’uit voorraad leverbaar’ .De leverancier van Megekko.nl heeft het ‘in voorraad’.

-’uit eigen voorraad leverbaar’. De webwinkel heeft het in voorraad.

Ikzelf interpreteerde de 1e term als de 2e term. Ik vraag me af hoeveel anderen dat ook doen.

Ik vraag me ook af of de webwinkel dit misverstand opzettelijk laat bestaan.

Er zijn waarschijnlijk vele andere verkooptechnieken;vergelijkbaar met deze; die toegepast worden. Ook door andere webwinkels.

Badge +2

twee weken geleden heb ik er een harde schijf gekocht. Werd keurig binnen drie dagen geleverd en werkt uitstekend.

Aan cbvjapio

Het ene sluit het andere niet uit.

Hebt u opgemerkt bij het bestellen of het product ‘uit eigen voorraad leverbaar’ was?

Reageer