Consumentenbond.nl
Beantwoord

Externe hardware niet - meer - herkend door PC

• 25 juli 2015
  • 9 reacties
  • 1070 Bekeken

Tot mijn verbijstering blijkt dat mijn externe harddisks (Maxtor en Iomega) die ik gebruik om backups te maken, plotseling NIET MEER door mijn PC Windows 8.1 worden 'herkend'!

Ik heb nog een diskette-station - dat altijd als station A werd herkend - maar net als een gewone USB stick ÓÓk NIET meer werkt en niet meer zichtbaar op het scherm verschijnt.

Ik heb geen idee wat er is gebeurd, noch hoe ik deze apparaten weer aan de praat krijg, wie heeft enig idee?
icon

Beste antwoord door AME Wortel-Schotman 30 juli 2015, 22:52

Hartelijk dank voor die nieuwe suggestie; ondertussen heb ik Windows 10 geÏnstalleerd/geupgrade en..........tot mijn - evenzeer verbijstering! - blijk ik nu mijn diskettestation weer 'terug te zien' onder "Deze PC" en uiteraard ook meteen geprobeerd die Maxtor-schijf aan te sluiten en die werd ÓÓk herkend!

Dus........ik ben blij dat dit toch wel raadsel (!) nu kennelijk is opgelost!:)

Nogmaals dank voor de suggesties

Annemieke
Bekijk origineel

9 reacties

Probeer hem eens uit en dan weer aan te zetten.

(Een diskette station, serieus? )
Reputatie 4
Badge +5
Heb je al gekeken bij apparaatbeheer?

Hier geeft Windows aan of alle hardware naar behoren werkt.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/open-device-manager/
In reactie op:

Heb je al gekeken bij apparaatbeheer?

Hier geeft Windows aan of alle hardware naar behoren werkt.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/open-device-manager/

Ik registreer...... dat u als CB-er, tijdens de Tour de France Èn op uw vrije zondag leden met een antwoord beloont.!!

Chapeau!! 'Het nieuwe werken' bij de Consumentenbond of een eigen-initiatief?
Reputatie 4
Badge +5
'CB-ers' mogen natuurlijk ook reageren, zelfs in het weekend 😉. Het is niet zo dat ik dit als werkuur zal schrijven, maar ik hoop wel bij te dragen aan de oplossing.
Bedankt voor jullie reacties, en @ a.deen: ja hoor, is nog best leuk om mee te werken!

Ja, ik heb gecheckt op apparaatbeheer, daar wordt vermeld "dit apparaat werkt correct " terwijl dat NIET zo is!

Er was eerder nog iets vreemds: station A stond als zodanig vermeld onder 'deze computer' maar is geheel verdwenen....(?)

Op een bepaald moment was ÓÓk die interne (!) 160 GB-schijf 'verdwenen' uit het overzicht 'deze computer' en stond bij klikken op tabblad APPARATEN en PRINTERS OPENEN: "...deze schijf is aangemerkt om verwijderd te worden"!! Terwijl ik dit nooit heb aangegeven!

Ik heb de pc gecheckt op de partities, herstart, verder weet ik niet precies wÁt er is gebeurd, maar in ieder geval heb ik die 2e harddisk 160 GB weer ''terug" onder 'deze computer'...........

Maar nu nog via USB stick, diskette station of harddisks de boel aan de praat krijgen........ ik houd me aanbevolen voor nog meer suggesties,

alvast bedankt,

Annemieke
Begrijp ik het nu correct dat je al deze apparaten (je diskettestation en de externe harddisks) via de USB poort aansluit?
Inderdaad, en dat werkte tot voor kort zonder problemen.
Je zou zeggen dat het probleem dan in de USB (hard- of software) moet zitten maar dat verhoudt zich hÉÉl slecht met het probleem met je interne harde schijf. Als we dat dan toch maar even negeren zou je dan nog eens naar apparatenbeheer willen gaan en je "Universal Serial Bus - controlers" open willen klikken.

Kun je aangeven wat je daar ziet?
Hartelijk dank voor die nieuwe suggestie; ondertussen heb ik Windows 10 geÏnstalleerd/geupgrade en..........tot mijn - evenzeer verbijstering! - blijk ik nu mijn diskettestation weer 'terug te zien' onder "Deze PC" en uiteraard ook meteen geprobeerd die Maxtor-schijf aan te sluiten en die werd ÓÓk herkend!

Dus........ik ben blij dat dit toch wel raadsel (!) nu kennelijk is opgelost!:)

Nogmaals dank voor de suggesties

Annemieke

Reageer