Facebook vergrendeld

• 11 februari 2021
  • 19 reacties
  • 376 Bekeken

Uk heb gisteren een vraag gesteld op dit forum, maar vind hem niet terug. Daarom nogmaals:

Sinds enige dagen is ons facebookaccount van de vereniging vergrendeld door Facebook. Ik probeer de oorzaak te achterhalen en contact te krijgen met Facebook; de online-helpservice biedt geen oplossing omdat ik mij als vereniging niet kan legitimeren via ID.

Weet iemand hoe ik Facebook kan bereiken? Dat staat namelijk nergens vermeld.

19 reacties

Ik heb geen facebook zelf, maar deze pagina vermeldt het volgende:

Persoonlijk profiel
Het komt regelmatig voor dat het Facebook-account van een sportvereniging is aangemaakt als een persoonlijk profiel, dat alleen voor personen is bedoeld. Organisaties kunnen op Facebook ‘Pagina’s’ aanmaken. Naast dat Facebook het niet tolereert dat organisaties onder persoonlijke profielen actief zijn (en zij zonder aankondiging verkeerd aangemaakte profielen kunnen verwijderen), zijn er praktische redenen om als vereniging met een Pagina te werken.

Kan dat aan de hand zijn?

Een account voor vereniging of bedrijf is gekoppeld aan een persoon.
Die kan zich legitimeren en is verantwoordelijk voor het account.

Dank voor de reacties.

Ik heb geprobeerd zowel als vereniging als persoon te legitimeren. Beide worden niet geaccepteerd (als ongeldig beoordeeld door Facebook). Ik probeer nu met Facebook in contact te komen om te achterhalen wat ik precies moet doen om het account weer actief te maken. Maar hoe bereik ik Facebook?

Er zat ooit een contact knopje in je persoonlijke profiel.
Facebook communiceert nauwelijks met gebruikers.
Ik heb ooit een klacht ingediend, daar krijg je geen reactie op.
Ze hebben het wel hersteld, maar zonder een bericht terug.
Als er vragen zijn, maken ze een nieuwe help pagina.

Ga er maar van uit, dat je niet kunt communiceren met ze.
Je moet het nemen zoals het is.

Your culture will adapt to service us

Reputatie 2
Badge +2

hier is een antwoord. Ook facebook help kan u van dienst zijn.. https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/facebook-account-geblokkeerd-zo-ga-je-te-werk-50577/

@Wortelstamper Waar moet je de reactie heensturen?

Ik heb al een tijdje geen FB meer.
Maar er zat ergens in de instellingen een knopje om een bericht te sturen.

Had je wel een officieel verenigings-account?
Die hangt als een 2e account aan je eigen account.

@Wortelstamper Nee, maar ik heb net een eigen account aangemaakt op zoek naar een mogelijkheid in contact te komen. Via feedback geven in mijn profiel heb ik nu het probleem voorgelegd. Misschien, heel misschien krijg ik een reactie. Hoop ik. Afwachten

Dank voor het meedenken.

Gewoon in je eigen account een verenigings-account aanmaken.
Je kunt dat jouw eigen account ook gewoon leeg laten.
En alleen vrienden accepteren van vrienden, die je niet hebt.
Zo houd je het hoofdaccount schoon.
Je hebt dan ook meer mogelijkheden.

Facebook ziet het oude account als een valse naam.

@Wortelstamper Ga ik doen. Dank.

Reputatie 3
Badge +3

@Bruintje

Ik weet niet hoe groot de vereniging is en wat het mag kosten, maar heb je al wel eens overwogen om dat niet via Facebook te doen. Professioneler is om zelf een domein te kopen en ruimte via een provider. Met een gratis websitebouw programma (bv Wix) maak je de website. Ook eigen emailadressen maken zodat privé en vereniging wat meer gescheiden wordt. Het kost je een bedrag van €50 tot €100 per jaar. 

@Bruintje

Ik weet niet hoe groot de vereniging is en wat het mag kosten, maar heb je al wel eens overwogen om dat niet via Facebook te doen. Professioneler is om zelf een domein te kopen en ruimte via een provider. Met een gratis websitebouw programma (bv Wix) maak je de website. Ook eigen emailadressen maken zodat privé en vereniging wat meer gescheiden wordt. Het kost je een bedrag van €50 tot €100 per jaar. 

Even ter toevoeging: Microsoft Azure biedt een dergelijke optie ook, en die kosten zijn dan gebaseerd op de hoeveelheid verkeer die je genereert. En voor een “low volume” site die een vereniging vaak is, kan dat heel aardig uitpakken qua kosten. (Denk aan €1 per maand)

Ja, dat weet ik. Wij hebben een website waar veel informatie op staat. Facebook gebruiken we voor meldingen over bijvoorbeeld bijvoeren in de winter (zoals nu) en andere meldingen. (Nieuws)berichten die wij op de website plaatsen worden gelinkt naar facebook.

De ervaring leert dat we met facebook de leden meer bij de vereniging betrekken dan met de website; mensen kijken veel op facebook, meer dan op de website. 

Reputatie 3
Badge +3

@Bruintje 

O, gelukkig wel een echte website. Er zijn ook verenigingen met alleen FB. Dat vind ik maar armetierig. Zoals jullie het gebruiken is dat prima. Voor onze vereniging doen we dat (nog) niet. Leden kijken veelal toch niet op FB. (ook niet op de website, maar daar is hij ook niet voor)

Hoi ik ben ook uit Facebook gegooid. Snap er helemaal niks van alles wat ik probeer ik kom geen snars verder. Heel irritant. Ik vindt het ook heel vervelend dat je geen contact kan op nemen. 

Super irritant. :triumph:

Reputatie 7
Badge +4

vertel eens, waar gingen je laatste berichten/likes over?

Ik had alleen  SMS diensten uitgezet verder  niks

Reputatie 7
Badge +4

had je soms sms verificatie op je login? die gaat dan waarschijnlijk ook niet meer werken.

Ik ben er wel klaar mee alles wat je ook maar probeert niks werk je moet steeds inloggen.ze maken het veel te moeilijk .ik werd door facebook gewaarschuwd dat ik dat uit moest zetten. Dus heb ik dat gedaan.

Reageer