FileHippo Appmanager kan programmadefinities niet downloaden

• 13 November 2019
  • 30 reacties
  • 1497 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

Sinds enige tijd werkt mijn Filehippo appmanager niet meer en krijg ik de melding ‘Failed to download program definitions’.

Wat kan ik hieraan doen zodat het weer gaat werken? Ik heb al een keer het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet.

Of wat is een andere, liefst eenvoudige want ben een leek, manier om m'n computerprogramma's up to date te houden?

Marijke

30 reacties

Gebruik je versie 1.47 of 2 beta?

Badge

Gebruik je versie 1.47 of 2 beta?

2.0.0.392, kan dat de versie zijn? In ieder geval gratis, als ik het me goed herinner was het de beta versie

Ik zou 1.47 regulier er weer opzetten en de beta even laten. Hopelijk lost dat het op,

Hallo marijke70,

FileHippo was vroeger goed, maar nu niet meer.

Vergeet het en neem SUMo. Die werkt super goed.

Geeft wel alleen informatie. Updates zelf opzoeken.

Badge

Ik zou 1.47 regulier er weer opzetten en de beta even laten. Hopelijk lost dat het op,

Maar dat is dan dus een betaalde versie als ik het goed heb?

Badge

Hallo marijke70,

FileHippo was vroeger goed, maar nu niet meer.

Vergeet het en neem SUMo. Die werkt super goed.

Geeft wel alleen informatie. Updates zelf opzoeken.

Dan kan ik dus eigenlijk net zo goed scancircle gebruiken … Ik mag wel eens snel aan de slag. 33 programma’s is een nieuwere versie van beschikbaar … 34 stuurprogramma's idem. Dan is het toch fijn als in ieder geval een deel met één druk op de knop gaat. Maar goed. Als ik een beetje veilige pc wil weet ik wat me te doen staat …

Maar jammer van filehippo. Werd nog niet eens zo lang geleden geadviseerd door de consumentebond. Een aangezien Karsperski wegviel leek het een mooi alternatief. Maar niet voor lang helaas.

SUMo is echt veel beter dan ScanCircle. Want SUMo concentreert zich op updates.

Ik laat SUMo 1 keer per 3 dagen scannen, doe dan de updates en daarna maak ik een herstelpunt.

Hier spreekt een up-to-date mens.

Stuurprogramma’s hoef je niet te updaten als alles functioneert.

Sumo is prima (ik gebruik het zelf ook😁) maar ik kan mij niet voorstellen dat je voor enige versie van die appmanager zou moeten betalen. Maar laat je inderdaad nooit gek maken om zelf drivers te gaan updaten tenzij je echt problemen hebt, je gaat gegarandeerd meer verprutsen dan je verbetert.

FileHippo 1.47 is gewoon gratis.

Ik heb hem kort geleden nog eens geprobeerd. Maar hij werkt helaas niet correct.

Òf hij kan het internet niet vinden òf hij installeert een oudere versie in plaats van een nieuwere.

Badge

Ik ga binnenkort eens naar sumo kijken, hopelijk wordt het geen (sumo)worsteling 😉.

Bedankt voor de tips/het meedenken!

En als anderen nog tips hebben, altijd welkom! Je weet maar nooit wat er ineens weer ‘uit de lucht’ gaat ...

Badge +8

Maar jammer van filehippo. Werd nog niet eens zo lang geleden geadviseerd door de consumentebond. Een aangezien Karsperski wegviel leek het een mooi alternatief. Maar niet voor lang helaas.

Ik geef het hier intern door aan de verantwoordelijke collega's, @marijke70!
Is het ondertussen al gelukt met Sumo?

Bij AlternativeTo staat zelfs “Discontinued”.

Badge

Ik geef het hier intern door aan de verantwoordelijke collega's, @marijke70!
Is het ondertussen al gelukt met Sumo?

Bedankt @Imke! Hopelijk binnenkort weer tips voor goede alternatieven in de digitaalgids of nieuwsbrief :)

Ik heb met Sumo de nodige software gevonden die geupdate moest worden, maar daarna vind ik het erg ingewikkeld worden. Ook doordat hij niet (meteen) lijkt te begrijpen als iets geupdate is. En het zoeken naar de juiste update soms … heel lastig.  Idem scancircle. Ben dus nog steeds zoekend …
Had wel het idee dat als je een betaalde versie van Sumo hebt, je dan wél ‘met één druk op de knop’ programma’s kan updaten. Klopt dat?

Heb even dankzij @Léonz bij AlternativeTo gekeken (bedankt voor het noemen, kende het niet). Ucheck ziet er wel interessant uit daar (nog niet gedownload), maar vraag me wel af of alle programma's die op deze site staan betrouwbaar zijn en je ‘alles’ daar gewoon kan downloaden …?

Reputatie 2
Badge +4

Al jaren trouwe gebruiker van IOBIT Driverbooster. Heeft al een paar hardnekkige problemen bij meerdere van mijn laptops en gamePC opgelost.
Jaarabbo kost geld, maar dan heb je ook wat(x3 computers)
Deze hebben ook een uninstall onderdeel voor het makkelijk verwijderen van programma's en hun rommel die ze tijdens installeren achterlaten.

Als het om “1 druk op de knop” gaat dan is dit het voor mij.

Geachte Henko,

Het gaat hier om software, niet om stuurprogramma’s.

Reputatie 4
Badge +6

@marijke70 Bedankt voor je melding. Toen ik je bericht kreeg doorgestuurd, heb ik Filehippo App Manager weer eens geprobeerd. En inderdaad, zoals je zegt: die werkt niet meer! En dat is heel jammer, want het was een prima opvolger van het verdwenen Kaspersky Software Updater.

Dankzij de tip van @Léonz (dank!) ben ik SUMo gaan proberen. Ik ben daar enthousiast over, al is dit programma wat bewerkelijker dan Filehippo. Je moet de nieuwe versies van de verouderde software zelf gaan opzoeken en installeren, maar dat is wel zo veilig! Dan loop je minder risico dat je een verkeerde versie (bijvoorbeeld een Engelstalige) installeert, zoals mij weleens is overkomen.

We gaan hier nog wel op terugkomen in de Digitaalgids.

Badge

@marijke70 Bedankt voor je melding. Toen ik je bericht kreeg doorgestuurd, heb ik Filehippo App Manager weer eens geprobeerd. En inderdaad, zoals je zegt: die werkt niet meer! En dat is heel jammer, want het was een prima opvolger van het verdwenen Kaspersky Software Updater.

Dankzij de tip van @Léonz (dank!) ben ik SUMo gaan proberen. Ik ben daar enthousiast over, al is dit programma wat bewerkelijker dan Filehippo. Je moet de nieuwe versies van de verouderde software zelf gaan opzoeken en installeren, maar dat is wel zo veilig! Dan loop je minder risico dat je een verkeerde versie (bijvoorbeeld een Engelstalige) installeert, zoals mij weleens is overkomen.

We gaan hier nog wel op terugkomen in de Digitaalgids.

@Rob Schleiffert, je schrijft dat je, bij SuMo, de nieuwe versies zelf moet gaan zoeken en installeren. Als je op de juiste website komt, zal dat zeker veilig zijn. Maar hoe weet je dat je niet op een malafide website terecht bent gekomen? Vermelding in de zoekresultaten van een zoekmachine garandeert nog geen betrouwbaarheid lees ik altijd.
En dan nog … vind op zo’n website ook nog maar eens het juiste programma. Bij een aantal kwam ik er echt niet uit.

Ik kijk er naar uit! En misschien handig om dan een paar programma’s te tippen, zodat als één uit de lucht gaat, er nog handig alternatieven te vinden zijn :)

Hallo marijke70,

Gisteren heb ik UCheck geprobeerd. De producent Adlice kende ik al en deze is zeker betrouwbaar.

Gewoon UCheck intypen in de privacy-vriendelijke zoekmachine en dan het programma downloaden.

Bij mij vindt hij één update, namelijk CCleaner 5.63 en die heb ik dus al. Een slechte binnenkomer voor dit programma dus.

Bij SUMo maak ik zoiets zelden of nooit mee. Ik heb overigens een weggeef Pro-versie, maar de Pro-versie doet niets meer dan je naar de juiste website brengen of naar Google, Softpedia of MajorGeeks. Voegt weinig toe dus.

Had je overigens gezien dat je bij AlternativeTo kunt instellen welk platform je gebruikt en of je een gratis of betalend alternatief wil?

AlternativeTo is een zeer behulpzaam initiatief en volgens mij ook nog Europees.

Ik heb altijd alle updates zelf opgezocht en weet daardoor niet beter.

Daarom is SUMo voor mij ideaal. Ik heb ook al diverse keren gemaild met de ontwikkelaar in Frankrijk.

Reputatie 4
Badge +6

@marijke70 Als je twijfelt aan de website, kun je altijd nog het programma starten en daar het webadres opzoeken. In alle programma’s staat wel ergens een link naar de site van de ontwikkelaar of zelfs naar een updatepagina.

Ja, het is lastig dat soms moet je daar zoeken naar de juiste softwareversie. Heb je een 32 of 64 bits versie? Hoe wil je het bestand downloaden? Als zip- of exe-bestand? Dat is niet gebruiksvriendelijk.

Badge

Hallo marijke70,

Gisteren heb ik UCheck geprobeerd. De producent Adlice kende ik al en deze is zeker betrouwbaar.

Gewoon UCheck intypen in de privacy-vriendelijke zoekmachine en dan het programma downloaden.

Bij mij vindt hij één update, namelijk CCleaner 5.63 en die heb ik dus al. Een slechte binnenkomer voor dit programma dus.

Bij SUMo maak ik zoiets zelden of nooit mee. Ik heb overigens een weggeef Pro-versie, maar de Pro-versie doet niets meer dan je naar de juiste website brengen of naar Google, Softpedia of MajorGeeks. Voegt weinig toe dus.

Had je overigens gezien dat je bij AlternativeTo kunt instellen welk platform je gebruikt en of je een gratis of betalend alternatief wil?

AlternativeTo is een zeer behulpzaam initiatief en volgens mij ook nog Europees.

Ik heb altijd alle updates zelf opgezocht en weet daardoor niet beter.

Daarom is SUMo voor mij ideaal. Ik heb ook al diverse keren gemaild met de ontwikkelaar in Frankrijk.

@Léonz, ik heb hem zopas geinstalleerd en laten scannen en er kwam één programma naar boven wat idd met één druk op de knop geupdated lijkt nu. Vreemd alleen dat scancircle, die ik daarna deed, nog steeds 25 programma's vindt waar een softwareupdate voor beschikbaar is. Ik denk dat ik het maar bij UCheck houd en verder doe ‘wat niet weet, wat niet deert’ 😉.

Alleen tot mijn heel heel heel grote schrik zie ik dat ik met deze nieuwe versie van Firefox al mijn bookmarks en snelkoppelingen e.d. in Firefox kwijt ben … Hier ben ik even heel erg niet blij mee … Nou ja, het is niet anders. Leve de computer zullen we maar zeggen. Gelukkig heeft hij ook goede dingen, maar anders ging m’n laptop nu van 13hoog naar beneden … En niet via de lift/trap kan ik je zeggen ...

Hallo marijke70,

Mocht je de bladwijzers niet meer terug vinden (lijkt mij inderdaad een ramp), sla ze vanaf nu dan op in een HTML-bestand.

Kies: “Alle bladwijzers tonen” (klik rechts naast de bladwijzer ster).

Bovenaan de pagina staat: “Importeren en reservekopie maken”. Klik daar op.

Daarna: “Bladwijzers exporteren naar HTML”.

Dit HTML-bestand vervolgens goed bewaren in de cloud of op een andere veilige plaats.

Dan kun je de bladwijzers later weer importeren.

HTML-bestand af en toe verversen/actualiseren.

Badge

Hallo marijke70,

Mocht je de bladwijzers niet meer terug vinden (lijkt mij inderdaad een ramp), sla ze vanaf nu dan op in een HTML-bestand.

Kies: “Alle bladwijzers tonen” (klik rechts naast de bladwijzer ster).

Bovenaan de pagina staat: “Importeren en reservekopie maken”. Klik daar op.

Daarna: “Bladwijzers exporteren naar HTML”.

Dit HTML-bestand vervolgens goed bewaren in de cloud of op een andere veilige plaats.

Dan kun je de bladwijzers later weer importeren.

HTML-bestand af en toe verversen/actualiseren.

Dag @Léonz ,

Ja, het is inderdaad erg irritant. En ook alle andere instellingen met add-ons, facebookcontainers en weet ik veel wat ben ik kwijt. Gelukkig heb ik de digitaalgidsen nog waar ik het allemaal uitgehaald heb 🙂, maar moet er wel even een keer weer voor gaan zitten.

Ja, zo suf. Iedere 1-2 weken maak ik een backup op een externe harde schijf (ja, ik ken de cloud, maar doe het liever zo) van m’n documenten en foto’s enzo. M’n smartphone maak ik een backup van. Maar bladwijzers backuppen …? Uh …? Dus dat ga ik voortaan zeker doen! Dank je voor de tip.

Kan ik trouwens ook m’n instellingen van Firefox backuppen? Of alleen bladwijzers?

Hartelijke groeten,

Marijke

Hallo Marijke,

Ja, er is wel een backup programma voor Firefox, althans ik ken er één met de naam MozBackup. Misschien zijn er nog meer.

Ik zie nu bij AlternativeTo dat ook deze MozBackup  “discontinued” is.

Ik had ooit een backup van Firefox nodig en toen bleek dat MozBackup niets hielp. Goed dat hij nu “discontinued” is.

Je zou eens kunnen vragen naar mogelijkheden hieromtrent op het Mozilla Forum.

Je zou je daar dan wel weer moeten registreren. (Ik ben er zelf wel geregistreerd).

Overigens is UCheck toch wel een handig programma (dank voor de tip), alleen vindt hij minder dan SUMo. Ik gebruik ze nu allebei: SUMo voor het opsporen en UCheck voor het handige, als die de update ook gevonden heeft.

Badge

Hallo Marijke,

Ja, er is wel een backup programma voor Firefox, althans ik ken er één met de naam MozBackup. Misschien zijn er nog meer.

Ik zie nu bij AlternativeTo dat ook deze MozBackup  “discontinued” is.

Ik had ooit een backup van Firefox nodig en toen bleek dat MozBackup niets hielp. Goed dat hij nu “discontinued” is.

Je zou eens kunnen vragen naar mogelijkheden hieromtrent op het Mozilla Forum.

Je zou je daar dan wel weer moeten registreren. (Ik ben er zelf wel geregistreerd).

Overigens is UCheck toch wel een handig programma (dank voor de tip), alleen vindt hij minder dan SUMo. Ik gebruik ze nu allebei: SUMo voor het opsporen en UCheck voor het handige, als die de update ook gevonden heeft.

Hallo Léonz,

Gelukkig zit er in Firefox ook de mogelijkheid om je bladwijzers te im- en exporteren. Dat ga ik dus voortaan maar regelmatig doen, in de hoop dat áls ik het nodig heb, het ook werkt :)

W.b. SUMo, Ucheck, Scancircle e.d. ben ik er nog niet helemaal uit, en doe ik nog maar even wat. Ik weet dat ik ook wel enigszins de neiging heb om m'n huis in beton te gieten om te voorkomen dat inbrekers binnen kunnen komen 😉, dus ik denk dat ik het allemaal ook wel een klein beetje minder serieus aan mag pakken. Maar updaten blijven we! 🙂 En wie weet, anders ga ik evt nog wel een keer voor een betaalde versie.

Hartelijke groeten,

Marijke

Hallo Marijke,

Een bladwijzer HTML-backup werkt zeker goed. Ik heb er al vaak gebruik van gemaakt.

Als je bijvoorbeeld eens een andere browser wil uitproberen, is er in de nieuwe browser altijd de optie: “Bladwijzers importeren vanaf HTML-bestand”. En dat lukt altijd goed.

Een goede manier om op de hoogte te blijven van programma-updates is trouwens ook de website ‘GratisSoftware.nl’, een bijzonder goede en nuttige website.

Zij houden alle updates van gratis programma’s goed bij en geven ook aan waar en hoe je de updates het beste kunt downloaden.

Zie alstublieft: https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/nieuwe-updates

Reageer