Consumentenbond.nl
Vraag

formules op e-reader

• 3 april 2020
  • 3 reacties
  • 313 Bekeken

Ik heb een Kobo Aura H2O ereader. Maar in verscheiden epub boeken worden, ook eenvoudige, formules onleesbaar (minuscuul klein) weergegeven. Hierdoor zijn deze e-boeken onbruikbaar.

Het instellen van de lettergrootte helpt niet. Is daar een oplossing voor?

3 reacties

Ik neem aan dat u wiskundige formules bedoelt, kunt u zien of ze die als “plaatjes” opgenomen hebben of dat de ereader die probeert op te maken? 

Wat u eens zou kunnen proberen is het bestand uploaden in Google play books en zien of u daar hetzelfde resultaat krijgt,

Dank voor uw snelle antwoord! Het gaat mij inderdaad om wiskundige formules. Dus uw suggesties geprobeerd:

• Het ebook waar het me nu speciaal om ging blijkt een door Adobe drm beveiligd boek te zijn. Ik kan dat bestand niet benaderen en bekijken.
  • Een ander ebook is wel een epub maar als ik het probeer te bekijken met b.v. notepad++ krijg ik geen leesbare tekst te zien en kan ik niet zien of de formules in de vorm van plaatjes zijn opgenomen.
  • Lezen met Google play books (Chrome onder Windows) lukte helaas ook niet. Een epub bestand geupload en cookies enabled.

Dus helaasnog niet meer inzicht gekregen.

Zo van een afstand zonder een e-reader kan ik niet veel meer dan de suggestie om de vraag bij Kobo neer te leggen of de uitgever tevragen op welk platform zijn boeken leesbaar zijn.

Reageer