Consumentenbond.nl

Fotografietips voor flitsende vakantiefoto’s

• 9 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 11991 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Sinds de komst van de smartphone heeft ons land er heel wat fotografen bij. Maar ook de spiegelreflexcamera is nog aardig populair. Een goede foto maken is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Met deze tips en trucs zorg jij straks voor een vakantiealbum vol goede foto’s.

Fotografeer jij met een smartphone of maak je gebruik van een camera?

3 reacties

Beiden en soms precies verkeerd om, dus de telefoon waar ik mijn spiegelreflex had moeten gebruiken. Het Comomeer eergisteren avond met de telefoon #nofilter.

Reputatie 7
Badge +6
Met mijn LG G6 smartphone, foto's zijn normaal 2080x4160 pixels maar ik heb ze hier gehalveerd anders teveel megabytes.

Afgelopen 19 juni onderweg vanuit de auto in Noord-Frankrijk richting Nederland.

Midden Frankrijk, voorbode van de grote droogte, weken achter elkaar wolkenloze blauwe lucht en weinig groen meer.

Deze zomer klein dorpje in Midden Frankrijk, amper 1200 inwoners, maar een joekel van een popfestival.

Vuurwerk aan een meer ter afsluiting van het popfestival. Foto lukt goed met mijn LG G6!

Ik hou meer van natuurlijke fotografie, mensen in hun echte omgeving. Sublieme foto's van gecreëerde scenes komen niet echt over. Dit bedoel ik met echt, de vrouw poseert niet voor mijn camera (2008 Midden onder de Eiffeltoren).

Reputatie 6
Badge +4
snapshots kunnen gewoon met de smartphone, voor echte foto's gaat bij mij de echte camera mee, details en effecten lukt vaak minder met de foon.

Camera:

Reageer