Consumentenbond.nl

foutboodschap: site is niet bereikbaar

Reputatie 2
Badge +1

Als ik een website bezoek en doorklik naar een volgende bladzijde krijg ik af en toe de foutboodschap op mijn scherm:

”de site is niet bereikbaar, deze site heeft de verbinding onverwacht verbroken”.

(zie de schermafbeelding) 

Ook de adviezen bij de foutboodschap hebben me niet verder kunnen helpen.

Het gebeurt met willekeurige sites, ook sites waar tot voor kort geen enkel probleem mee was. Na het opnieuw opstarten van de laptop verschijnt de site weer keurig in beeld.

Omdat ik vermoedde dat de oorzaak de DNS instelling zou kunnen zijn heb ik die instelling van automatisch gewijzigd in 1.1.1.1

Maar dit bleek niet de oplossing. Verdere speurtochten op internet hebben tot nu geen oplossing opgeleverd.

Wat kan de oorzaak zijn en welke mogelijkheid is er om dit probleem op te lossen?

Ik gebruik Chrome als browser, Avast als antivirus programma.

46 reacties

Het klinkt alsof de wifi er af en toe even de brui aan geeft. Gebruikt u iets bijzonders?

Reputatie 3
Badge +3

Draai eens de (Ziggo) Speedtest, wat geeft die als resultaat?

Ziggo speedtest

Reputatie 2
Badge +1

Iets bijzonders gebruik ik niet…… dwz tot ca 4 weken geleden trad deze storing  niet op. Ik heb geen nieuwe programm's geinstalleerd. Wel een update van W10, maat ik betwijfel af dit de oorzaak is.

De speedtest van Ziggo leverde eerst dit scherm:

Na een herstart weer een normaal scherm, met dit resultaat:

Download 31.7 Mbps, Upload 24.9 Mbps.

Gemeten op enige afstand van de modem, verbinding via Wifi. 

Reputatie 6
Badge +5

Om er achter te komen of het een wifi probleem is, zou je even een netwerk kabel kunnen proberen.
Wat ik ook wel eens zie, is een update van Windows die niet lukt.
Of een virus dat tussen je internet verbinding zit.

Reputatie 3
Badge +3

32Mbits download is niet veel, maar komt het overeen met je internetabonnement?

Al de router een keer uitgezet, minuutje wachten en weer aangezet?

Andere devices als smartphones en tablets verbinden wél zonder problemen?

Reputatie 2
Badge +1

dank voor de reacties en het meedenken. Met een netwerk kabel aansluiting gaat de downloadsnelheid omhoog naar 251.3 en de uploadsnelheid omlaag naar 23.1. Dat er snelheidsverschil is tussen wifi en kabel weet ik.  Deze vergelijking heb ik nog nooit gemaakt, maar daar was geen enkele aanleiding voor. 

Een tweede speedtest via wifi (op een ander plek in huis!): Download 73.7 en upload 19.5. kunnen deze verschillende waarden een indicatie zijn voor de oorzaak van het probleem? Na een herstart van de router download 56.2, upload 10.5.

Vreemd blijft dat na een herstart van de laptop het probleem (tijdelijk) is opgelost en de website normaal werkt.  

Op mijn smartphone surf ik nauwelijks op internet, ik weet dus niet of het probleem zich ook daarop voordoet. Ik heb ook nog een desktop met een netwerkkabel aansluiting, maar daarmee werk ik niet veel op internet. Dat zal ik nu vaker gaan doen, naar dezelfde website die de verbinding verbreken. Benieuwd hoe dat zal gaan.

Reputatie 3
Badge +3

Kun je deze tips & tricks van Microsoft doornemen (staan best zinnige dingen tussen)?

Problemen met Wi-Fi-verbindingen in Windows oplossen

Ik denk dat u Ziggo heeft en ik vraag me af hoeveel “apparaten”, computers, telefoon's, mediaspelers, spelcomputer, thermostaat etc u in huis hebt. Met twee tieners kwam ik makkelijk richting de twintig apparaten en de router die Ziggo gratis bij de particuliere abonnementen geeft kon daar niet tegen en gaf het soort storingen dat u beschrijft. Is dat mogelijk aan de hand?

Reputatie 2
Badge +1

Geen van de tips&tricks van Microsoft heeft het probleem kunnen oplossen, helaas.  Er staan inderdaad zinvolle tips in, in ieder geval voor mij onbekende. Altijd goed om weer iets nieuws / anders te proberen.

Het probleem ontstaat vaak als ik doorklik op een site. Na een herstart doet de site het wel goed…..

Ik heb inderdaad een abonnement bij Ziggo. Maar we gebruiken twee telefoons en een laptop. Dit heeft al vele jaren nooit dit probleem veroorzaakt.

Als ik moet gokken zet ik m’n geld toch op die router. Vraag Ziggo anders eens of het geen tijd wordt voor een nieuwe.

Reputatie 3
Badge +3

Wij hebben ook Ziggo, “Internet Compleet” met 250Mb download. Haalde zojuist op wifi 200 Mb download, ik vind jou download zo laag, welk abonnement heb je bij Ziggo?

Wat voor hardware is het, laptop of desktop? Is de antenne wan wifi wel goed aangesloten op het kaartje?

update: wifi-netwerk wordt verzorgd door Netgear R6400 router.

Reputatie 2
Badge +1

Mijn ziggo abonnement is standaard, Download 250, Upload, 25. Dat is de snelheid die ik zag met een netwerkkabel. Ik ben er niet van overtuigd dat het probleem wordt veroorzaakt door de router. 

De lage downloadsnelheid dmv wifi is inderdaad veel lager, maar wel te verwachten denk ik.

Mijn laptop is trouwens een Acer Aspire, 2 jaar oud, W10  home ,versie 1909 en ik gebruik Chrome. Met een 802.11n USB WLAN kaart. I7 processor, 8Gb geheugen. 

Ik kan geen verklaring bedenken voor het feit dat de site die de verbinding verbreekt na een herstart prima functioneert.

Wat ik als eerste zou doen is, een andere browser proberen.

Reputatie 3
Badge +3

Met een 802.11n USB WLAN kaart.

Bedoel je een externe usb-adapter of interne usb-bus?

k kan geen verklaring bedenken voor het feit dat de site die de verbinding verbreekt na een herstart prima functioneert.

Snap ik eerlijk gezegd ook niet, gezien wat je allemaal gedaan hebt.

Ik denk overigens dat je het moet lezen dat de wifi-kaart de verbinding verbreekt, de website aan de “andere kant” is gewoon in de lucht, maar Windows heeft vreemde foutmeldingen… :grinning:

Reputatie 2
Badge +1

Chrome kan inderdaad een oorzaak zijn van het probleem, ik zal (na het experiment met de externe antenne) een andere browser proberen.

Mijn idee gaat nu uit naar de interne usb-bus (?) omdat na het opstarten de site wel normaal reageert. Ik heb een externe wifi antenne aangesloten. Ben nu benieuwd of het probleem blijft bestaan.

Reputatie 2
Badge +1

Met de externe antenne gebeurde het ook (on)regelmatig dat de foutboodschap op mijn scherm verscheen. :grin: Jammer, maar dan is de interneantenne niet de oorzaak. 

Ook een andere browser is  niet de oplossing, zelfde resultaat.

Zoeken met de foutboodschap in het Engels leverde meer informatie over mogelijke oorzaken, maar helaas niet de oplossing. 

Op mijn andere computer, een desktop met W10 pro kan ik alle sites normaal zien en doorklikken naar volgende schermen. 

Gezien de weinige reacties op dit forum is het kennelijk ook geen veel voorkomend probleem. Maar ik blijf nog maar verder zoeken. 

Er zijn inderdaad zeer veel Engelstalige “entries” over dit probleem en wat opvalt is dat de naam Chrome steeds genoemd wordt. Ik had juist gekeken voordat ik las dat u hetzelfde heeft gedaan.

Het aantal voorgestelde oplossingen is eveneens indrukwekkend.

Reputatie 2
Badge +1

Dat Chrome er dikwijls bij wordt genoemd is mij ook opgevallen. Nu is dat wel een browser die erg veel wordt gebruikt, .dat zal er wel een rol bij spelen. 

Maar omdat ik hetzelfde probleem hield met een andere browser moet er een oorzaak zijn anders dan de browser. 

Omdat de webpagina wel in beeld komt na een herstart denk ik dat ik de oorzaak in mijn laptop moet zitten. Maar waar??? Ik heb nog geen aanknopingspunten gevonden in de zoektochten op internet. Het duurt lang voordat ik het idee krijg iets dichter bij de oorzaak te komen omdat het probleem af en toe de kop opsteekt terwijl ik met iets heel ander bezig ben, Dat is uiterst irritant en moet ik kiezen tussen en herstart en doorgaan waarmee ik bezig ben of weer op zoek te gaan naar een mogelijke oorzaak. Ik heb nog geen idee waarom een website afhaakt en de andere prima werkt.

Of het helpt, daar ben ik nooit achtergekomen, maar bij internetverbindingsproblemen voer ik altijd een reset uit met de TCPOptimizer.

Het is een draagbaar programmaatje. Programma uitvoeren als Administrator.

Je kiest eerst bovenaan de maximum downloadsnelheid van je abonnement. Daarna voor “Optimal” onderaan bij de Settings. Vervolgens computer herstarten.

Ik vermeld dit omdat ik de term ‘TCP optimaliseren’ tegenkwam bij de zoekmachine oplossingen.

Ziggo al gevraagd om mee te denken?

Reputatie 2
Badge +1

Leonz, bedankt voor je tip. Ik heb het progje gedownload en gedraaid. Het is erg technisch, er staan allerlei termen in waar ik het bestaan niet vermoedde. Dus moet ik me gaan verdiepen in de FAQ’s en de handleiding. Helaas heeft het de eerste keer (met jouw instructies) geen verbetering opgeleverd.

Deen: het probleem ontstaat bij willekeurige websites, alleen op mijn laptop en niet op mijn andere pc.  Ik denk dus dat Ziggo hier niet de veroorzaker is.

Als ik niet verder kom met het progje TCPOptimizer, ga ik een ander antiviirusprogramma installeren, mogelijk dat hier de oorzaak ligt.

Reputatie 3
Badge +3

Ik weet nog steeds niet met welke hardware je verbinding maakt, kun je dat opzoeken en melden?

instellingen - netwerk en internet - wifi : klik daar op 'hardware eigenschappen'. Dan button 'kopieren' en resultaat hier posten.

Reputatie 3
Badge +3

[...] maar bij internetverbindingsproblemen voer ik altijd een reset uit met de TCPOptimizer.

Dank je wel voor deze tip, mijn download is nóg iets sneller geworden, aardig tegen het maximum!

Het is niet zozeer een reset-tool, maar het zet bepaalde instellingen voor het tcp/ip verkeer, afhankelijk van je verbindingssnelheid. Dus meer een tweak-tool.

Okido,

De instellingen voor het TCP/IP resetten in de richting van een optimale conditie door middel van een tweakje. :relaxed:

Reputatie 2
Badge +1

Dit is de hardware:

SSID:    UPC1537282
Protocol:    Wi-Fi 4 (802.11n)
Beveiligingstype:    WPA2-Personal
Netwerkband:    2,4 GHz
Netwerkkanaal:    5
Link-local IPv6-adres:    xxxxx
IPv4-adres:    xxxxx
IPv4-DNS-servers:    xxxxx
Fabrikant:    Intel Corporation