Consumentenbond.nl
deel je ervaring

Freedom Internet: deel je ervaring

  • 28 september 2020
  • 7 reacties
  • 894 Bekeken
Freedom Internet: deel je ervaring
Badge

Na een succesvolle proef met 'founding members', is Freedom Internet sinds deze week als provider actief in Nederland. Je kunt vanaf nu overstappen naar deze nieuwe provider. Uit onze Eerste Indruk blijkt dat Freedom Internet vooral mensen aanspreekt die grote waarde hechten aan hun privacy. Tegelijk belooft de provider een uitstekende klantenservice. Of Freedom Internet dit waarmaakt, moet natuurlijk nog blijken.

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen! Ben je overgestapt naar Freedom Internet, overweeg je dit, of juist niet – laat het ons weten!


7 reacties

Ben je misschien iets te vroeg met het plaatsen van dit topic? De link verwijst naar “staging” ( staging.consumentenbond.nl/)

Badge +8

Scherp, @Ronaldvr! We plaatsen zo snel mogelijk de juiste link naar de Eerste Indruk.:relaxed:

Ben 3 maanden geleden overgestapt van xs4all naar freedom. (glasvezel+tv)
De helpdesk is goed en alles werkt zoals verwacht.
Het aantal diensten en mogelijkheden dat ze aanbieden word langzaam opgebouwd.
 

Reputatie 1
Badge +1

Moeiteloos overgestapt van XS4ALL naar FREEDOM; modempje uitgewisseld en klaar. 

Overstap ging zonder problemen en geen seconde zonder internet geweest. Tot nu toe en dat is nu 3 maanden, geen enkele storing of andere problemen gehad. Verder wordt je dmv. nieuwsbrieven op de hoogte gehouden van de verdere uitbreidingen van diensten. Zeer tevreden!

Reputatie 4
Badge +3

Moeiteloos overgestapt van XS4ALL naar Freedom.  Diensten werken, help desk is zeer vriendelijk en meewerkend.

Het was een kwestie van een paar zaken in m’n (zelfbouw) router aanpassen aan de nieuwe situatie.  (IP adres etc.) voor zover er kreukels waren zijn die snel gladgestreken.

(reverse lookup in DNS,  zelf mail verzenden werd door hotmail eerst niet gewaardeerd, maar nu wel).

XS4ALL had sneller een retourdoos voor het modem opgestuurd (next day) als de bevestiging dat het abonnement zou eindigen.. Die kwam een dag of 5 later. Terwijl het nog een week of vier zou duren.

5 september nieuwe DSL-modem ontvangen, backup gemaakt, backup van XS4ALL-modem gemaakt, nieuwe modem aangesloten, XS4ALL backup op nieuwe modem geinstalleerd, eerst 1 week met nieuwe Freedom modem op de XS4ALL aansluiting gedraaid.

14 september werd mijn Freedom aansluiting actief, dus met de Fritz!Box wizard "Configuring the Internet Connection" de verbinding geconfigureerd voor “Freedom Founding”, daarna telefoonaansluiting ingesteld op de nieuwe VOIP.

Natuurlijk had ik ook het modem pas op de 14e kunnen aansluiten, want het was al ingesteld voor de Freedom aansluiting, maar nu heb ik ook alle instellingen (Wifi, netwerk, belgeschiedenis, call blocks, . . .) van mijn oude modem.

Ruim 5 weken on-line (ipv4 en ipv6, ↓ 111,1 Mbit/s ↑ 33,0 Mbit/s), geen problemen tot nu toe.

 

Reageer