Consumentenbond.nl
deel je ervaring

Freedom Internet: deel je ervaring

  • 28 september 2020
  • 38 reacties
  • 3944 Bekeken
Freedom Internet: deel je ervaring

Toon eerste bericht

38 reacties

Omdat Freedom zelf dus niet het TV signaal verzorgd, zal in het geval van uitsluitend een TV storing al snel naar partner Canal Digitaal worden gewezen.

Dat is in praktijk niet zo, aanspreekpunt is Freedom voor klanten.
Als je een vraag stelt aan CD zeggen ze dat ik geen klant ben van hun.

Maar ik ben er van overtuigd dat de huidige problemen opgelost worden.
In het begin was het bij KPN waren er net zoveel probleempjes.
En met de laatste wijziging mopperen de klanten van KPN ook weer.

Op dit moment ben ik tevreden over de tv van CD.
Freedom luistert naar hun klanten en laat CD dingen aanpassen voor een betere tv beleving.

Reputatie 3
Badge +3

@Wortelstamper Zo heb ik het niet bedoeld. Natuurlijk worden klanten van Freedom door Freedom zelf te woord gestaan, zoals het hoort. Wat ik bedoel is dat men op Social Media of storing pagina op de site kan laten weten dat er bij Canal Digitaal een storing is en dat er om die reden geen TV beschikbaar is. Die verwijzing naar Canal Digitaal bedoel ik. Ik had iets duidelijker moeten zijn.

Badge

Wij zijn ook als Founding Member gestart. In het begin neem je onvolkomendheden voor lief onder het mom van ‘opstartend’ bedrijf. We kwamen van XS4ALL. Vanaf begin was de kwaliteit van het internet instabiel en de sneheden niet conform contract. Canal Digitaal als tv provider is, denk ik, een keuze die ze hopelijk een volgende keer niet meer maken. Inmiddels is tv-box vervangen maar gebruikersvriendelijk is deze nog steeds niet.

Wat jammer is dat sinds november 2020 de klantenservice waardeloos is. Als je al binnen een week reactie krijgt op een email (telefonisch zowieso niet bereikbaar), dan ligt de oorzaak van onze tevredenheid vooral ook bij ons. En dit terwijl wij niets veranderd hebben in de overgang naar Freedom anders dan hun modem en tv-boxen gebruiken. Paar wekekn geleden gaf men toe dat snelheid inderdaad niet conform contract was en dat er inderdaad sprake is van steeds wegvallend internet. Op mijn voorstel om dan het contract te ontbinden (met terugbetaling van resterende maanden van jaarcontract) kwam echter geen reactie. Op mijn mails daarna over wat er nu ging gebeuren, ook geen reactie. Maar wel een nieuwsbrief sturen met positieve berichten over het snel weer op niveau zijn van de klantenservice…. Ook in die nieuwsbrief een melding met uitbreiding van functionaliteit van mijnFreedom. Echter bij ‘doorklikken’ blijkt deze allen maar beperkter te zijn. Op vragen daarover wordt helaas al weer meer dan een week niet gereageerd. Zou toch van fatsoen getuigen als je bereikbaar bent en in gesprek gaat met je ‘members’….. Ik beraad me nu op juridische stappen. Liever niet maar bij Freedom is of sprake van misplaatst hautaine gedrag en/of sprake van eenzijdige techniekgerichtheid en/of onvermogen om een bedrijf te bouwen. Ik raad dus iedereen af om met Freedom in zee te gaan! Volgens mij wil geen enkel bedrijf zo’n klanten. Laat staan ‘Founding members’.

Reputatie 3
Badge +1

Als Founding Member en deelnemer van de crowdfundactie  stappen wij 16 februari over.  TV hebben we niet genomen omdat o.a. Belgische zenders niet opgenomen kunnen worden.  Wie verzint zoiets anno 2021.?  De helpdesk is per mail niet echt bereikbaar.  Ik hou het maar op “groeistuipen”.  Verder wat kan er gebeuren?  We zitten er hooguit een jaar aan vast. :wink:      

Reputatie 4
Badge +3

Ik herken het verhaal van R. ‘t Zand helemaal niet. Maar goed iedereen heeft z’n eigen ervaringen.

Mijn ervaring is dat een mailtje naar de helpdesk wordt vziw binnen redelijke tijd opgepakt wordt. Niet dat ik ze vaak nodig heb, maar er wordt zeker aan gewerkt. (De paar vragen die ik gesteld heb zijn ook niet bepaald aan de telefoon op te lossen en hadden wat netwerk dumps nodig, en zullen ook enkele weken nodig gehad hebben om onderzocht en opgelost te krijgen). 
Telefonisch heb ik weinig pogingen ondernomen en die keer dat ik gebeld heb had ik vrijwel direct verbinding.

Ik kan me voorstellen dat DSL aansluitingen problemen kunnen geven, mogelijk kan het helpen de verbinding iets te knijpen ipv. volledig ongelimiteerd aanbieden.  De telefoonkabel waar m’n huis op is aangesloten kon ook slechts 8/1M verbinding aan, gewoon in een stedelijke woonwijk.  Bij elke snelheidsverhoging had ik effectief geen internet verbinding meer. tot de rem er weer op gezet was door toen XS4ALL. Toen dat niet meer ging omdat het minimum profiel 20/2M geworden was ik blij toen ik kort daarna naar glasvezel over kon stappen). Dit is meer een beperking van de DSL technologie dan van iets anders een indicator hiervoor is Cell-loss op de DSL verbinding.

Daarom is het ook raar dat KPN jarenlang de glasvezel uitrol geblokkeerd heeft, en feitelijk nog steeds probeert te frustreren. KPN pas is weer begonnen met uitrol nadat er allerlei andere bedrijven zelf begonnen met aanleg, en dreigden de boot te missen. 

@tubejack :   Het wel of niet opnemen van TV uitzendingen wordt bepaald door de aanbieder, net zoals of reclame wel/niet doorgespoeld kan worden, en zo nog wat voorwaarden.  Het zijn dus de aanbieders van content die de voorwaarden opleggen. 

Er is een trend dat elke aanbieder dit steeds verder terug schroeft.  Dat andere aanbieders (Ziggo, KPN)  dit nog niet hebben is waarschijnlijk door lopende contracten.

Waarom?   Waarom niet, er zijn voor de aanbieders (dat is niet Canal Digitaal maar:  RTL, BBC, NOB, Disney,  BRT, etc.) immers geen klagende klanten. 
BBC laat via Internet ook alleen vanuit engels grondgebied kijken.

@tubejack 
Het hele TV systeem is zichzelf aan het vernietigen.

Het wordt overspoelt met reclame en regeltjes voor de bedrijven die het doorgeven.
De jonge generatie kijkt er niet naar.
En als het erger word, doe ik ook de tv ontvanger de deur uit.
TV, is een verschrikkelijk kastje geworden waar reclame uit komt.
Dan neem ik me een abonnement op een streaming dienst en kijk daar naar de series.
 

Reputatie 3
Badge +1

 

​​​​@tubejack :   Het wel of niet opnemen van TV uitzendingen wordt bepaald door de aanbieder, net zoals of reclame wel/niet doorgespoeld kan worden, en zo nog wat voorwaarden.  Het zijn dus de aanbieders van content die de voorwaarden opleggen. 

Ik begrijp het. Maar voor ons niet aanvaardbaar. TV één, is de weinige zenders die wij kijken en dan nog maar een half uur per dag.  Ook niet via het internet te volgen,  als je geen Belgisch telefoonnummer hebt.  

KPN heeft inderdaad jarenlang de aanleg van glasvezel tegen gehouden. Omdat je ze hun eigen koper wilde versterken.  Alle wijkkasten zouden hier 3...4 jaar terug opgewaardeerd worden naar VVDSL.  Daar is nooit iets van gekomen. Met gevolg dat wij hier in een ultra moderne stad met moeite en pair-bonding een beetje snelheid kunnen krijgen 40down en 4 up. Bij Freedom moet ik daar maar liefst €57 per maand voor betalen.

Dat ligt niet aan Freedom maar aan KPN die hoge WBA tarieven hanteert .  Per saldo ben ik zo’ n €25 meer kwijt per maand dan bij XS4ALL waar ik €62 betaal voor TV, internet, Spotify en vele andere zaken die Freedom nog niet heeft.  Het gaat mee steeds meer tegenstaan. Net als KPN die 3 dorpen verderop glasvezel aan het aanleggen is. 

 

Ziggo is geen alternatief omdat ik een vast ip-adres nodig heb en geen zin om me alleen daarvoor bij de KVK te laten inschrijven. 

 

Reputatie 3
Badge +1

@tubejack 
Het hele TV systeem is zichzelf aan het vernietigen.

Het wordt overspoelt met reclame en regeltjes voor de bedrijven die het doorgeven.
De jonge generatie kijkt er niet naar.
En als het erger word, doe ik ook de tv ontvanger de deur uit.
TV, is een verschrikkelijk kastje geworden waar reclame uit komt.
Dan neem ik me een abonnement op een streaming dienst en kijk daar naar de series.
 

Wij kijken erg weinig lineair TV.  Een enkel programma. Ik heb ook gekeken naar IPTV diensten maar ik werd daar  niet veel wijzer van.  Wij hebben nu maar standaard Ziggo digitale TV en Radio genomen.  Daarmee kan ik wél TV één opnemen.  Maar als je interactieve  TV van KPN gewent bent is het net of de klok 20 jaar terug gezet is.  Toen we nog met een video/harddiskrecorder programma’s opnamen.

Dus inderdaad, je hebt een punt. Naar commerciële zenders keken we al nooit meer…. 

Ik heb het ook heel kort overwogen, tv van Ziggo bij de glasvezel.
Ik kreeg iemand aan de lijn, die vertelde dat ik alleen het minimale analoge pakket kon krijgen.
Of ik moest het hele pakket van hun afnemen.
Ik dacht toen, DOM DOM DOM dat ik ze gebeld heb.
Er zijn zoveel problemen geweest met Ziggo met mij en rond om mij heen.

Ter info: een Belgisch telefoonnummer is maar €9 p/j in Nederland.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ter info: een Belgisch telefoonnummer is maar €9 p/j in Nederland.

 

Top:relaxed: bij welke VOIP aanbieder?  Kan ik het zo in mijn Fritzbox zetten. :sunglasses:

Reputatie 4
Badge +3

Ik ben bang dat je een Belgisch IP adres nodig hebt. Je zou een VPN met een eindpunt in Belgie kunnen proberen. 
Bij BBC werkt dat in ieder geval niet want die blokkeren ook alle bekende VPN exit points.

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben bang dat je een Belgisch IP adres nodig hebt. Je zou een VPN met een eindpunt in Belgie kunnen proberen. 
Bij BBC werkt dat in ieder geval niet want die blokkeren ook alle bekende VPN exit points.

Het werkt  :relaxed: In heel Europa kan ik via het WWW kijken. 

Reputatie 3
Badge +1

Wij zijn ook als Founding Member gestart. In het begin neem je onvolkomendheden voor lief onder het mom van ‘opstartend’ bedrijf. We kwamen van XS4ALL. Vanaf begin was de kwaliteit van het internet instabiel en de sneheden niet conform contract. Canal Digitaal als tv provider is, denk ik, een keuze die ze hopelijk een volgende keer niet meer maken. Inmiddels is tv-box vervangen maar gebruikersvriendelijk is deze nog steeds niet.

Niet een idee, om mee te doen aan de providermonitor?   van de consumentenbond?  De indruk die ik vooraf heb van Freedom is positief en dan moet het nog aangesloten worden.  Wat kritisch tegengas lijkt me niet verkeerd. Als provider kun je daar m.i alleen maar van leren.  Wij nemen enkel internet af en die ervaring zal ik hier delen. 

Reageer