Consumentenbond.nl

Game Mania garantie afhandeling

  • 16 mei 2015
  • 1 reactie
  • 1268 Bekeken

Beste,

In december 2013 heb ik een PlayStation 4 aangeschaft die nu 1,5 jaar later niet meer werkt. Hierover heb ik eerst contact gehad met Game Mania die mij uiteraard doorverwees naar Sony. Ik heb het probleem bij Sony voorgelegd en de conclusie was dat de Playstation vervangen moet worden, echter kost dit 200 euro als ik dit bij Sony doe.

Het advies van Sony aan mij was dus dat ik het bij Game Mania probeer, maar die houden vol dat zij ook maar 1 jaar garantie bieden. Mijn vraag is dan ook: Is Game Mania niet wettelijk verplicht 2 jaar garantie te bieden?

Ik heb rond gekeken maar wordt niet heel veel wijzer; zo kwam ik hier terecht: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa?

Daar staat als voorbeeld

"Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden."

Lijkt me dat een product als een Playstation toch minimaal 2 jaar mee zou moeten gaan? Ik heb meerdere keren contact proberen op te nemen met de klantenservice via de mail & facebook maar ik krijg geen antwoord terug. Via de telefoon krijg ik ook hetzelfde verhaal te horen; 1 jaar garantie meneer.

Hopelijk weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen.

Groetjes,

Jorik Siemes

1 reactie

Reputatie 5
Badge +6
Zie http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/buiten-garantietermijn/ , vooral ook onderin. Zet je verhaal evt (ook) op klachtenkompas.nl .

Reageer