garantie/coulance voor Philips OLED TV

• 20 May 2022
  • 7 reacties
  • 197 Bekeken

Gisteravond heeft mijn Philips Oled TV na 2 jaar en 2 maanden de geest gegeven.

In pauze stand ging hij op zwart en bleef het powerlampje knipperen. Volgens Philips was dat een software fout. De twee reset methodes die ze aandroegen kregen de TV niet terug in fabrieksinstelliingen.

Dus moet er een rapatie plaats vinden. De ene medewerker zei dat er normaliter na de 2 jaar nog een maand coulance geldt, maar dat die twee maanden wel erg lullig was. Even later komt er een mailtje van een andere medewerker die het helemaal niet over coulance heeft, maar gelijk met de mededeling komt dat de garantie verlopen is en er dus betaald zal moeten worden voor reparatie.

Ik ga er echter van uit dat een TV van bijna 3000 euro wel wat langer mee moet gaan dan 2 jaar en twee maanden.

Heeft bezwaar maken tegen een betaalde reparatie zin in dit geval ?

7 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb het zelfde gehad, maar bij mij kwam het door een knopje op de afstandsbediening die iets bleef hangen. Daarna heb ik het niet meer gehad. dus druk alle knopjes even goed in tot het is opgelost. mijn tv was ook ruim 2 jaar oud dat het gebeurden.

Helaas niet.

Gebruik de AB eigenlijk niet met de Ziggobox

Reputatie 6
Badge +3

Een reparatie buiten de garantie moet je betalen.

Zou de TV niet te repareren zijn, is het een ander verhaal. Dan zou je voor een klein bedrag een vervangende tv kunnen kopen.

Reputatie 5
Badge +4

Haal de randapparatuur eens los en werk dan alleen met de afstandsbediening van de Philips om te testen. Ook de netwerkkabel er even uithalen.

Dus alles uit de tv halen, dan een 30 min stroomloze zetten en dan testen met de Philips afstandsbediening of het werkt zonder ziggo media box maar even via de ziggo go app.

Dat stroomloze zetten is om het ramgeheugen te legen.

Ja ik denk alleen even mee, ik weet niet wat Philips heeft laten doen

Ook geprobeerd, maar TV is niet beschikbaar voor streamen.

Philips heeft aangegeven dat je met de "joystick" omlaag de stekker er weer in een narde reset genereert.

Hielp niet.

Tweede optie was het downloaden van een "reload package" naar een USB stick.

Stekker er uit, USB er en stekker er weer in.

Hiermee zou de TV weer teruggezet worden in fabrieksinstellingen

Ook geen succes.

Heb nu Coolblue gewezen op de wettelijke garantie en hun reparatieservice zal binnen 2 dagen contact opnemen.

Ik ben benieuwd.

Reputatie 5
Badge +4

Oké  ben benieuwd 2 jaar is te vroeg voor dit geval.

Reputatie 4
Badge +3

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant - vaak 2 jaar bij tv's - kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging. Dat is je wettelijk recht op een deugdelijk product - eigenlijk een soort wettelijke garantie. Wel moet je kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld kapot is gegaan. Lees hier meer over garantie buiten de garantieperiode van de verkoper/fabrikant. Je moet je hiervoor wel tot de verkopende partij wenden en niet tot de fabrikant - als de fabrikant tenminste niet de verkoper is. Hopelijk helpt dit!

Reageer