Consumentenbond.nl

Geen betaald SMS Kan dat zomaar?

  • 22 december 2014
  • 0 reacties
  • 87 Bekeken

Na overschakeling van prepaid maar simonly blijkt na enige tijd dat ik geen betaalde SMS-diensten meer kan gebruiken. Die zijn zogenaamd "om de klant te beschermen" geblokkeerd. Dit betekent dat kleine donaties aan goede doelen zoals Unicef, of telefonisch stemmen bij TV programma's niet meer mogelijk zijn.

Gevraagd aan provider Simyo waar dat vooraf duidelijk aan de klant wordt medegedeeld, wordt verwezen naar de kleine lettertjes van de voorwaarden. Ik had dus kennelijk eerst een jurist moeten consulteren met de vraag of overstappen naar simonly voor mij goed was, want die voorwaarden zijn een bulk juridische taal waar menig gebruiker, ik in elke geval, niet uit komt.

Had ik dit geweten, dan was ik nooit van prepaid over gegaan op simonly. Ik ben van mening dat Simyo voortaf duidelijk had moeten zijn in de aanbieding: u kunt na overstappen geen gebruik meer maken van betaalde sms diensten.

Terug naar prepaid wordt geweigerd want ik heb een jaarcontract.

Kan dit zomaar? Kan ik dit aanvoeren om datr jaarcontract wegens misleiding te ontbinden?

vr.gr,

Ruud Uphoff

0 reacties

Geen reactie

Reageer