Beantwoord

Geen beveiligingsupdates meer: Hoelang gaat smartphone nog mee?

• 19 February 2022
  • 4 reacties
  • 311 Bekeken

Beste forum,

Sinds afgelopen maand worden er geen beveiligingsupdates meer uitgebracht voor mijn smartphone (Android 11, security update 11-1-21). Ik heb begrepen dat er niet een accuut risico ontstaat, maar de kans op een beveiligingslek groter wordt met de tijd. Hoe lang gaat een smartphone nog ongeveer mee vanaf dit punt? Is het nog veilig om te internetbankieren op mijn smartphone? Ik ben niet van plan zelf een ander open-source besturingssysteem te installeren.

icon

Beste antwoord door Chris L 19 February 2022, 22:01

Bekijk origineel

4 reacties

Het zal mij benieuwen of daar concencus.over bestaat maar persoonlijk zou ik er de komende twee jaar nog rustig mee internet bankieren.

Reputatie 5
Badge +3

@Gebruiker1615391262 Je kan er nog prima mee bankieren de aankomende jaren. De banken bepalen welke versies zij ondersteunen. ING ondersteunt bv vanaf versie 6.0+ op dit moment. Je kan dus nog een 10 jaar oude telefoon gebruiken. Wel moet je opletten wat je op je telefoon installeert. Dus niet gratis spelen van onbekende herkomst. over Applicaties van gerenommeerde  bedrijven zou ik mij niet druk maken. 

dag A en Chris,

Dank voor jullie antwoorden. Ik houd de telefoon nog even aan :)

dag A en Chris,

Dank voor jullie antwoorden. Ik houd de telefoon nog even aan :)

Lijkt.mij heel logisch. De realiteit is natuurlijk dat behalve voor de groep die eigenlijk helemaal niet aan de mobiel wil en het allemaal niet vertrouwd en nooit een mobiel zou gebruiken om bankzaken mee te doen want daar heb je een pc voor, mobieltjes helemaal niet zo nieuw of eng meer zijn. De kranten staan vol met mensen die met babbeltrucs van hun geld afgeholpen worden, niet met mensen waarvan de beveiliging van hun mobiel technisch onvoldoende bleek.

Reageer