Consumentenbond.nl

Geen garantie op waterschade bij waterdichte Sony Xperia Z2?

• 15 september 2014
  • 6 reacties
  • 416 Bekeken

Ik heb sinds drie maanden een Sony Xperia Z2. Hij hoort waterdicht te zijn. Nadat een waterflesje in mijn tas is gaan lekken is er water in mijn toestel gekomen. De klepjes had ik goed gesloten en in een speciaal daarvoor aangeschafte case. Het toestel past er niet in als de klepjes niet dicht zijn.

Nadat The Phone House waar ik het toestel heb aangeschaft hem heeft opgestuurd naar Sony luid de conclusie van e-Repair (die het toestel heeft onderzocht) dat het toestel waterschade heeft (goh?) en dus niet meer hersteld kan worden. Dit door een gebruikersfout.

Wat dus inhoud dat het mijn eigen schuld is en ik geen garantie heb op het toestel.

Ik vind dit onbegrijpelijk! Het is dus mijn woord tegen die van Sony terwijl ik heel zuinig op mijn toestel ben geweest en speciaal een dock heb gekocht om hem op te laden om de klepjes niet te belasten.

Als ik het toestel terug wil hebben moet ik ook nog € 600 heeft gekost en vervolgens ook nog waterdicht hoort te zijn.

Daar geeft Sony dus geen garantie op. Volgens hen heb ik het toestel dus verkeerd gebruikt.

Hoe kan ik bewijzen dat ik hem weldegelijk goed gebruikt heb?

Het is heel erg gemakkelijk van Sony om zo met klanten om te gaan en dan maar de schuld aan de gebruiker toe te wijzen!

Nu schuift Sony de schuld in de schoenen van de gebruiker bij waterschade notabene een waterdicht toestel!

Hij hoort tot een meter diep gedurende 30 minuten waterdicht te zijn. En nu er bij mij een flesje water in mijn tas heeft gelekt wordt er door Sony beweert dat ik de klepjes niet goed gesloten heb terwijl ik dat wel had en notabene in een case heb gedaan waarbij de klepjes dicht moeten zijn anders past hij er niet in.

Kan ik hier nog wat in ondernemen?

Want nu ben ik een toestel van € 37 onderzoekskosten te hebben betaald).

Wie kan mij hierin helpen?

Met vriendelijke groet,

Caroline Rozema

6 reacties

Gelukkig hebben we van mevrouw Rozema begrepen dat haar probleem met Sony inmiddels is verholpen.

Maar een waterdichte telefoon met waterschade... Dat klinkt toch vreemd! We gaan het eens navragen bij Sony.

Mijn probleem met Sony is niet opgelost. Ik moet genoegen nemen met een refurbished toestel van Sony. Ik heb er wel 20 mails en telefoontjes aan moeten spenderen en ondanks dat ik een nieuw toestel of beter nog mijn geld terug wilde krijg ik een gerepareerde tweede handse van een vorige eigenaar. Trouwens: het is nu 13 oktober en ik heb nog steeds geen ander toestel. Mijn xperia z2 ging 5 september kapot door een lekkend flesje water. Hij hoort waterdicht te zijn en de klepjes waren dicht. We praten hier over een smartphone van € 625,00!Dus dat Sony het probleem heeft opgelost kan ik niet zeggen.
Mijn probleem met Sony is niet opgelost. Ik moet genoegen nemen met een refurbished toestel van Sony. Ik heb er wel 20 mails en telefoontjes aan moeten spenderen en ondanks dat ik een nieuw toestel of beter nog mijn geld terug wilde krijg ik een gerepareerde tweede handse van een vorige eigenaar. Trouwens: het is nu 13 oktober en ik heb nog steeds geen ander toestel. Mijn xperia z2 ging 5 september kapot door een lekkend flesje water. Hij hoort waterdicht te zijn en de klepjes waren dicht. We praten hier over een smartphone van € 625,00!Dus dat Sony het probleem heeft opgelost kan ik niet zeggen.Geplaatst door C. M. Rozema op Okt 13, 2014.

Het klopt toch dat het nu opgelost is voor nieuwe gebruikers? ik zag laatst deze reclame voorbij komen op tv en toen stond er alleen spatwater dicht. Misschien hebben ze nu het licht gezien?
Het is 2018 al inmiddels
Heb vorige week mn telefoon 1 uur onder de douche genomen en vervolgens washij direct uitgevallen, ik kon wel janken
Al mn gegevens stinden erin en mn laasteback back up had ik toen nog niet gedaan
Sony uitgelegd dat de mobiel al 2 jaar oud was en er problemen ermee gehad, vervolgens gooide ze het zinnetje waar ik voor vreesde in de conversations alsvolg
'Ben bang dat het de gebruikers fout word en dus buiten de guaranties valt

Vreselijk..heb sinds mn 11de sonys gehad voorheen was t Ericsson
Ben inmiddels 23,dus voor mij word t nooit sony meer

Heb de toetsel ingeleverd om voor de zekerheid te chekken of ze mij alsnog n ericht suren met eigen fout, sony draait er gewoon erom heen en luistert niet echt naar de klanten.

Vind t vreselijk echt waar
Over n weekje of 2 waarschijnlijk krijg ik te horen dat ik zelf voormijn dure sony moet betalen omdat ze de vinkje aan gaan kruizen van "gebruikersfout'
Was eerst naar media markt gegaan en die zeiden letterlijk dat sony gewoon erom heen draait en dat je ze via sociale media eigenlijk aan moet klagen omdat ze hun belofte niet nakomen .
Je gaat met je telefoon onder de douche en snapt niet dat je dan waterschade krijgt?
Reputatie 6
Badge +5
Dit is een handige tip. Want ik heb een (soort van) slim zusje wat op water stond. En haar telefoon in haar broekzak en toen hoorde we een plons.
Maar de telefoon werkt weer na 2/3 dagen drogen en 24 uur in rijst.

Dus als dat gebeurt doe het in rijst en laat hem gewoon drogen. Haal de SIM kaart en accu er ook meteen uit en wacht gewoon een lange tijd!

En het kan zijn dat alleen je accu kapot is. Dus treut niet probeer meteen een oplossing te bedenken!

Reageer