Consumentenbond.nl

Geen internet verbinding

• 27 juli 2017
  • 1 reactie
  • 131 Bekeken

Badge +2
Hallo, ik heb een vraagje. 2 weken geleden had ik een knipperlicht verbinding met, zowel bekabelt als wifi, internet. Ik heb hierop mijn provider Ziggo gebeld en die meneer heeft telefonisch van alles geprobeerd, van het stroom af / resetten enz, maar niets mocht baten. Hij gaf ook aan dat hij de router niet kon vinden, dus moest hij een monteur laten komen. Mijn apparaten gaven allemaal aan dat er wel internet verbinding was, maar als ik dan een site wilde bezoeken, dan ging dat niet en kreeg ik de melding "Geen internetverbinding". De meneer van Ziggo dacht dat de doorgave waarschijnlijk te zwak was om daadwerkelijk verbinding te kunnen maken en dus daarom een monteur. Hierop moest ik vervolgens dus een week, het kon niet eerder, wachten en toen kwam er vervolgens ook nog niemand. Hij was niet ingepland, maar de volgende dag, toen ging het ineens wel snel, zou hij komen.

De monteur vertelde vervolgens dat er niks met de router was, maar dat er te veel apparaten waren aangemeld en er zaten een paar schroefjes aan de binnenkant los. Hij heeft er aan gerommeld en gereset en geupdate en toen deed hij het uiteindelijk wel weer. De meneer vertelde dat je maar 10 apparaten kunt aanmelden en dat hij anders overbelast zou raken en dat kreeg je dit soort zaken. Omdat ik het een beetje vreemd vind, vraag ik me af of dit waar is, want hoeveel apparaten heeft een gemiddeld gezin tegenwoordig wel niet. Wij zijn maar met ons 2en en een kleinzoon die van wifi gebruik maakt en dan komen we al over de 10 apparaten die met wifi verbonden zijn. Ligt het n u aan ons of proberen ze je maar wat op de mouw te spelden omdat wij er verder toch weinig verstand van hebben.

1 reactie

Na 'onderhoud aan het kabelnet' door Ziggo dit voorjaar heb ik last van de ene storing na de andere. Onlangs viel de HD-ontvangst op mijn tv zomaar uit. Na bellen zou ik een nieuwe ci-module gratis ontvangen. Er kwam een moviebox of zoiets die dik 60 euro kostte. Ik heb maar weer gebeld. Nee, die moviebox was een fout want de helpdeskcollega had het verkeerde vinkje aangezet. Nu kwam er een ci-module met een nieuwe smartcard. En een dikke envelop met een doos en etiket om die moviebox terug te sturen want 'ik had mijn abonnement beëindigt'. Goed, moviebox naar een Postnl-winkel gebracht en de Ci-module geinstalleerd: zenderpakket gewijzigd. Weer bellen dus. Ja, de helpdeskmedewerkster vond ook dat er met mijn aansluiting veel aan de hand is. Hij beloofde mij - we belden op vrijdag - dat hij maandag de zaak weer helemaal in orde zou maken. Dat gebeurde gelukkig. Ik had ook gemeld dat mijn wifi het af en toe niet doet. Ik ben benieuwd of dat doorgedrongen is. Ik heb ook al weer een brief over onderhoud aan het kabelnet in huis...

Reageer