Consumentenbond.nl

Gezocht: beste laptop met Windows 10 Pro

• 13 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 873 Bekeken

Ik ben op zoek naar een goede laptop, met windows 10 pro. Nu zie ik dat alle geteste laptops windows 10 home hebben. Ik wil de laptop echter ook zakelijk gebruiken.
Welke laptop is dan een goede keus?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Op de website van de Consumentenbond onder de tests kun je onder Koopadvies veel informatie lezen over laptops en bijbehorende tests. Er wordt daarbij geen onderscheid gemaakt of een laptop wel of niet geschikt is voor Windows 10 Pro. Als je daar dus een laptop uit kiest die het beste past bij je doel en je neemt er Windows 10 Pro bij in plaats van Home, dan zou het goed moeten zijn.

Ik typte in Google "verschil Windows 10 Home en Pro" en zie bovenaan een uitleg van CoolBlue van 5 dagen oud. Pro heeft dan extra boven Home: Hyper-V, BitLocker, Microsoft Update for Business, Remote Desktop, Assigned Access. Misschien is BitLocker wel fijn ingeval je een groot klantenbestand hebt met veel verkeer.

Ik gebruik dagelijks al meerdere jaren een desktop met Pro en een nieuwe laptop met Home. Ik doe op allebei dezelfde dingen. Ik heb het bij mijn gebruik nog niet gehad dat ik in Home geen dingen kan doen die in Pro wel kunnen.
Badge +8
Ik zie dat Jan al een goed advies heeft gegeven! 🙂 Je zou ook nog even naar dit stappenplan kunnen kijken, misschien maakt dit de keuze iets makkelijker. Succes!
Reputatie 4
Badge +2
Koop een zakelijke/MKB laptop bv Lenovo.. zit standaard Windows 10 PRO op. Bv Lenovo T490
Badge +8
Heb je ondertussen al een keuze kunnen maken, @M.G.H. Terhorst?
Reputatie 4
Badge +5
Inderdaad, wat @Chris L stelt: Lenovo is ook naar mijn idee het merk waar je serieus naar moet kijken. Afhankelijk van je budget zou ik in 1e instantie naar de categorie 'Thinkpad' kijken. Let wel: de z.g. "P"serie (workstation, oerdegelijk, 3 jaar garantie, etc.) is veelal alleen via Lenovo te koop.

Reageer