Beantwoord

glasvezel over de kabel?

• 26 February 2021
  • 39 reacties
  • 880 Bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dat wil ik óók. Je kan wel onbeperkt overal naartoe bellen maar binnen Nederland is het dan (in de orde van grootte van) 13 cent per tik en starttarief is 1 tik. Ik ben bij Ziggo, dan kun je kosteloos met iemand anders met Ziggo bellen. Ik wou dat m'n huisarts op Ziggo zat. En verder heb ik gratis bellen zelfs met beeld via Whatsapp of via Google. Ook naar de andere kant van de wereld. Misschien heeft Feestboek dat ook maar daar zit ik niet op.

Ik heb voipbuster die geven 120 dagen vrij bellen als je beltegoed stort.
Die geven nu geen nummers meer uit, je kunt wel jouw eigen nummer koppelen voor uitgaand.
Wel lastig, als je veel belt kom je op een punt dat je aan de FUP grens komt.
Dan verbreken ze steeds de verbinding, als je dan opnieuw belt is het niet gratis.

Ook heb ik cheapconnect dat kost €8.95 per nummer per jaar.
Bellen naar vast in NL is daar 2,28 ct/pm

Beide zijn prepaid.
Op al mijn vaste telefoons zitten beide nummers.

Ik heb sinds kort ook onbeperkt bellen op de 06

Ziggo belt nog steeds met hetzelfde product “Glasvezel over COAX”, dat letterlijk niet mogelijk is. Het is een ‘marketing truc’. Bij KPN heet zoiets “Glasvezel tot in de wijk”, wat veel transparanter is. Dan weet je dat de laatste meters naar je huisaansluiting niet van glas zijn maar van koper of in het geval van Ziggo coax.

Overigens zeer irritant dat de verkopers (werkstudenten) mij bellen en direct tutoyeren alsof ik bij ze in de klas heb gezeten. Het gaat hier om een serieus zakelijk product, geen SIM-knaller met gratis beltegoed… maar dat terzijde.

Reputatie 6
Badge +4

Mooi dat je tevreden bent @Jan. Dat is het belangrijkste!

Ik ben echt benieuwd waar u glas afneemt. U zegt dat Ziggo steeds prijsverhogingen doorvoert maar dat doet de KPN en vele andere aanbieders ook. Mijn broer heeft nu 4 jaar glas en betaald ieder jaar meer. Bij Ziggo krijg je tenminste nog regelmatige snelheids verhogingen.

Maar inderdaad, zolang de afnemer maar tevreden is.

Bij overgaan glasvezel raad ik aan eeerst te checken of je glasvezel tot aan je voordeur hebt want anders heb je vertraging dan moet er een glasvezel aansluiting naar binnen en krijg  je een ethernet (bij KPN)

die je vervolges moet zien te krijgen naar je TV en internet aansluiting. bij ons was er alleen coax naar de kamers dus kwamen we uit op MOCA s die je met je coax verbind en dan ethernet uit. Ik ben zeer tevreden over de KPN helpdesk want ze denken heel goed mee. Bij ziggo ben ik vloekend weg gegaan want dat die hebben een waardeloze helpdesk( tenzij je een limburger krijgt) Vb ik vertelde dat ik een trojan had : antwoord helpdesk ziggo: wat is een trojan en hoe spel je dat? en zo nog enkele vb'n

MOCA is volgens mij een dure oplossing,
De coax kabels vervangen door netwerkkabel, lijkt me simpeler.

Reputatie 5
Badge +6

De verleiding is bij mij 10cm boven de grond!

Elke dag (moet) ik naar dat stukje groen kabel van 10cm boven de grond kijken, 5cm buiten de erfgrens in het midden van de oprijlaan, gewoon niet te missen.

2week geleden door heel de wijk aangelegd.

De info was wel dat maar enkele providers deze kabel mogen gebruiken

Ziggo (mijn provider) heeft eerder gemeld dat er aan hun netwerk ook verbeteringen gaande zijn, maar niets over andere providers met aanleg glasvezel door heel de wijk.

Nu maar wachten wie er met de beste of betere aanbieding komt!

Hierna niet verder lezen!

(Als ik de kabel 5cm om op mijn grond zou trekken ligt die op mijn grond en even meten of er signaal is?)😔😎

Reputatie 4
Badge +3

Ziggo heeft ook een interessante toekomst.

De vodafone poot wil data dataminen van klantinfo gaan opzetten in Duitsland.  (naar het US voorbeeld).

https://tweakers.net/nieuws/197426/vodafone-test-in-duitsland-tracken-van-klanten-als-cookie-alternatief-voor-sites.html

Vodafone heeft daar de dochters van de moeder van Ziggo (Liberty Global) overgenomen.

https://www.sharecast.com/news/news-and-announcements/vodafone-to-gobble-up-liberty-global-operations-in-germany-and-further-east--3284670.html

@Nico2000 
Dit is een hele zorgelijke ontwikkeling.

Reputatie 7
Badge +5

valt wel mee, denk ik. de wetgeving is voorlopig nog zo dat je als persoon in moet stemmen met het feit dat zijn/haar data gemined wordt. 

Reputatie 4
Badge +3

Je kunt het minen niet tegengaan voor zover ik weet, je kan alleen besluiten om niet mee te doen aan het publiceren (gebruik door websites etc.) van de gedolven data. De vraag blijft wat er mee gebeurd.

US providers verkopen die data al. 

Reputatie 7
Badge +5

wij vallen onder de AVG wetgeving, en die is vrij duidelijk

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb een update. Ik heb Ziggo en het laatste stuk van de straatkast naar mijn meterkast is coax. Maar Ziggo heeft afgelopen voorjaar docsis 3.1 kabeltechniek ingevoerd en heb ik nu 1 Gigabit snelheid in mijn meterkast zonder dat ze er zijn geweest. Dus het laatste stuk is nog steeds coax. Ik lees op Google dat ze of docsis 4.0 overwegen of toch maar het laatste stuk verglazen. 

Mijn abonneesnelheid is lager, die was eerst 250 Mbps en werd 300 en is nu 350. Met wat bijbetalen is er ook keus voor 1 Gbps.

Sinds mijn vorige post heb ik een nieuwe desktop met een 1 Gbps AC ethernetkaart. Een bestand van 2Gb downloaden gaat nu in 2-3 minuten.

Vodafone krijgt van mij een vpn ip adres dus al die reclame komt dan terecht in een weiland in Montana USA tussen de koeien. 

Reputatie 4
Badge +3

Als ze voldoende hard roepen dat het geen persoonsgegeven is wordt er niet echt opgetreden…

Locatie + tijdstip + randomID  = Identiteit… maar mag omdat RandomID niet aan je overige persoons gegevens gelinkt is.  Daarnaast welke AP heeft voldoende geld om alles na te pluizen … 
Het geld dat ze als Boete uitschrijven mogen ze zelf niet gebruiken.

Reageer