Glasvezelnet Delta: adres onbekend

• 19 May 2022
  • 12 reacties
  • 145 Bekeken

Ik ben aangesloten op het glasvezelnetwerk van Delta en heb Caiway als provider.

Als ik via een vergelijkingssite o.i.d. informatie opvraag via mijn huisadresgegevens dan krijg ik de mededeling dat dit adres niet bestaat. Delta/Caiway weigeren hierover informatie te geven.

Hoe of wie is dit op te lossen?

12 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb het bij Ziggo geprobeerd en krijg als reactie dat het geen Ziggogebied is.

Daarna geprobeerd bij T-mobile en hun reactie is dat ze mijn adres wel -(!) herkennen voor DSL maar dat er geen glasvezelaansluiting aanwezig is. Klopt dus niet.

Er zin maar enkele providers die daadwerkelijk op het Delta glasvezel netwerk diensten willen leveren. Als je bij T-Mobile of KPN een postcode check doet, zul je dan alleen DSL als optie krijgen, omdat ze alleen via dat netwerk diensten aanbieden, een klantenservice medewerker die niet beter weet zal inderdaad zeggen dat u geen aansluiting heeft maar dat hoeft niet zo te zijn. Je kunt op de site van Delta Fiber zien welke providers (mogelijk, verschil ook per regio) diensten aanbieden.

Waarom je postcode niet herkent wordt op vergelijkingssite weet ik niet, maar daar kan een provider ook niks aan doen.

Ik heb het bij Ziggo geprobeerd en krijg als reactie dat het geen Ziggogebied is.

Daarna geprobeerd bij T-mobile en hun reactie is dat ze mijn adres wel -(!) herkennen voor DSL maar dat er geen glasvezelaansluiting aanwezig is. Klopt dus niet.

Dus sommige van uw buren in het appartement hebben Ziggo, er ligt een coaxkabel naar uw huis en ziggo zegt dat ze u niet kunnen leveren? Één van bovenstaande aannames klopt denk ik niet.

Dat van T-mobile is wel eenvoudig verklaarbaar, er ligt Delta glasvezel en T-mobile levert (daar) niet over Delta glasvezel.

Als meerdere sites mijn adres niet herkennen zal het bij Ziggo niet anders zijn.

Maar ik ga het zo proberen. Als ik binnen 10 minuten geen reactie geef dan is het mij niet gelukt. 

Maar juist als u daar niet kunt aanmelden zou Ziggo dus ook denken dat u aansluiting niet bestaat. Hoe zou Delta moeten bewerkstelligen dat Ziggo u vergeten is? Even aangenomen dat u volgens zeggen wel een Ziggo aansluiting heeft.

Als meerdere sites mijn adres niet herkennen zal het bij Ziggo niet anders zijn.

Maar ik ga het zo proberen. Als ik binnen 10 minuten geen reactie geef dan is het mij niet gelukt. 

Het punt is dat als (potentiële) providers je aanmelden dan zouden Ziggo en KPN je toch ook aangemeld moeten hebben als ze op je adres kunnen leveren. Wat gebeurt er als je bij Ziggo op de site probeert je daar een abo af te sluiten?

Ja er ligt inderdaad kabel. Daar heb ik nooit gebruik van gemaakt. Ik heb als enigste in mijn appartementencomplex een glasvezelaansluiting. 

Ik heb glasvezelaansluiting bij Delta. Provider leveren klanten aan.

Maar dan moeten andere providers je ook als potentiële klant aanleveren want anders kun je überhaupt niet switchen, vandaar mijn vraag, ligt er überhaupt koper en/of coax?

Ik heb glasvezelaansluiting bij Delta. Provider leveren klanten aan.

U begrijpt het niet helemaal.  Het is niet 1 site maar alle sites. Kennelijk wordt mijn adres geblokkeerd. 

Ik zou zeggen dat uw adres onbekend is. Geen idee waar het stambestand met Nederlandse adressen vandaan komt maar ik kan mij niet voorstellen dat dit door providers wordt aangeleverd.

Heeft u wel een telefoondraad en/of een Ziggo kabel?

U begrijpt het niet helemaal.  Het is niet 1 site maar alle sites. Kennelijk wordt mijn adres geblokkeerd. 

U vraagt iets op een site en daar  gaat iets mis. Waarom vraagt u dáár niet tekst en uitleg in plaats van bij uw provider?

Reageer