Beantwoord

Goedkope Office 2016. Addertje onder het gras?

• 6 March 2018
  • 33 reacties
  • 181178 Bekeken

In de laatste DigitaalGids (nummer 2, maart-april 2018) las ik op pagina 17 een kort berichtje over 'Dure software goedkoop'. Op 15 januari 2018 heb ik bij Varsio.nl een Office 2016 Professional Plus stand alone versie gekocht voor € 35,99 (de prijzen variëren per dag). Ik kreeg per omgaande een licentiecode waarmee ik bij Microsoft de software kon ophalen. Downloaden en installeren verliep zonder problemen en ik werk nu al weer enige tijd met Word, Excel, Powerpoint, en Outlook ook zonder problemen.
Ik vraag me echter af of ik me zorgen moet maken gezien het commentaar van RK in de DigitaalGids. Waarom is deze software zo goedkoop? Wat is het addertje onder het gras?
icon

Beste antwoord door Ronald K. 6 March 2018, 11:30

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Als het een bedrijfsversie is die onder één grote bedrijf licentie valt, die je bij een automatiseringsbedrijf hebt gekocht, dan valt het onder het automatiseringsbedrijf.
Ik weet alleen niet of ze nog bestaan: https://www.varsio.nl/nl

De goedkope aanschaf is er juist voor bedrijven die hun eigen software onderhouden en daarom korting krijgen.
Voor de bulk krijgen zij wel weer ondersteuning van Microsoft.
maar deze licenties mogen wel verkocht worden en die overblijven kunnen op het internet gekocht worden, maar dan wel per computer en zonder ondersteuning van Microsoft.

Als je zelf bij Microsoft het pakket Outlook / Office hebt aangeschaft, dan krijg je volledige ondersteuning van Microsoft.

Ik heb een vraag over de office 2016. Deze is fors goedkoper dan Office 2019. Wij hebben een Macbook pro, met Office 2011, maar die wordt vanaf 2020 niet meer ondersteund. De cloud functie is voor ons niet echt een meerwaarde. Is het dan een goede optie om Office 2016 te kopen, of kunnen we toch beter voor de veel duurdere Office 2019 gaan?

Vriendelijke groeten,

H v.d. Kolk

Reputatie 5
Badge +3

Koop een Office 365 individual/family/business abonnement en je kan op al je systemen(ook telefoon/ipad) legaal Microsoft installeren. Geen issues en altijd updates. 

We hebben maar 1 computer. Geen tablet. Ik hoef geen office op mijn telefoon. Waarom zou ikndan zo veel geld uitgeven. Voor ons voldeed office 2011 nog prima. Office 365 is helemaal een dure optie. 

Reputatie 7
Badge +5

office 2016 wordt vanaf oktober dit jaar niet meer ondersteund, ik zou voor 2019 gaan

Reputatie 7
Badge +7

Ik moest een beetje schrikken van je bericht @E.B.F. Stroeve, want ik zit nog aan Office 2013 want daarvan had ik nog de gekochte versie, dus ben ik het gaan uitzoeken op internet. Nou vind ik niet makkelijk een lijstje van Microsoft met de eind-data van elk pakket, maar hier op Tweakers kan ik het er uit halen en heb ik een overzichtje gemaakt

Einddatum ondersteuning Office pakketten
Bron: Tweakers​​​​

Je hebt gelijk dat die van Office 2016 dit jaar stopt, maar dat is de mainstreamondersteuning. Er is nog de verlengde ondersteuning, daar zitten nog de beveiligingsupdates in, en voor Office 2016 loopt die nog door tot oktober 2025, nog vijf jaartjes dus. . 

Dank je wel Jan voor de uitgebreide uitleg. Weet je wat er bedoeld wordt met mainstreamondersteuening? 

Reputatie 7
Badge +7

Met mainstream bedoelden ze in dat artikel alle wijzigingen en verbeteringen in de Office software zelf. Die komen de eerste vijf jaar mee met de updates. Daarna verandert de software van dat pakket niet meer maar de beveiligingsupdates komen nog wel, en bijvoorbeeld dingen als compatibel blijven met een volgende Windows versie.

Reageer