Google Home: slimme speaker

• 23 August 2018
  • 30 reacties
  • 4515 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Je hebt er misschien al weleens van gehoord: de Google Home. Een speaker met een ingebouwde Google spraakassistent. Je kunt deze vrouwelijke assistent opdrachten geven, vragen stellen, en in Amerika kan je zelfs gesprekken met haar voeren. Maar hoe handig is dat nou echt? Om je antwoord te geven op al je prangende vragen namen we Google Home onder de loep voor een eerste indruk.Je vindt onze conclusie hier terug.

Heb jij al een slimme speaker als de Google Home in huis, of overweeg je er een aan te schaffen? Of moet je er juist niet aan denken?

Laat weten hoe jij over slimme speakers denkt in dit topic!

30 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Ik heb er een, Hij heet slimme telefoon speaker met Google Assistent

Het is wel handig.

En Google Assistent kan wel Nederlands.

Je kan er goede gesprekken mee houden!

Maar het is toch wel de commands leren.

Ik kan nu binnen 5 sec een afspraak maken:

Tijd + titel + datum.

Hiervoor moest ik... eerst Agenda zoeken... en dan.. nieuwe... afspraken en dan *gaap* in slaap vallen

Maar echt een slimme speaker is teduur voor mij.

Ik hou het op een slimme telefoon speaker :P

De Google Assistent heeft ook alle commands die Google Home heeft.

Zelf meer want ik kan apps voor mijn telefoon downloaden en Google home niet 😋
Opdrachten geven aan een vrouwelijke assistente klinkt wel aantrekkelijk.
Dat is ook de bedoeling. Maar bij Google werken hoofdzakelijk mannen en ik vraag me af wat de reden is waarom ze hun eigen stem niet lenen voor deze babbelbox.
...bij Google werken hoofdzakelijk mannen en ik vraag me af wat de reden is waarom ze hun eigen stem niet lenen voor deze babbelbox.

Zij hebben de macht (nog) in handen!
Reputatie 6
Badge +5
[quote user=Leonardo Da Leonz]Opdrachten geven aan een vrouwelijke assistente klinkt wel aantrekkelijk.

Dan zou ik de telefoon iss proberen, Het klinkt als een robot die een vrouw na probeert te praten heel apart 😝
@Léonz Daar heb ik in principe niets op tegen. Maar voorzover macht met reputatie te maken heeft vermoed ik toch, dat ze daar zelf niet helemaal overtuigd zijn van de overdonderende kwaliteiten van dit product en die vrouwenstem dan dient om het zachtjes in te masseren.
Ik vertrouw het niet. Weer het zoveelste apparaat wat gebruikt kan worden om je te bespioneren.
Google is wel de laatste aan wie ik ook maar iets toevertrouw. Privacy schenden en informatie verkopen is waar ze erg goed in zijn.

Ik vind dat de Consumentenbond dáár op mag (“moet”) treden.
No way !!

Nog meer manieren waarop Big Brother informatie kan verzamelen.

Je moet altijd ingelogd zijn en alle gegevens worden bewaard, om daarna te verzilveren. En niet voor mij.
Slechte zaak. In deze tijd van bewegingsarmoede kunnen we nu altijd onderuitgezakt blijven zitten met zo'n ding. En wat doet Google met de aldus verzamelde gegevens? Weer een stukje Big Brother erbij..

F.A. van der Weel
Lijkt leuker dan het is. Deze slimme speaker is zo slim dat hij ook alle geluiden kan ontvangen en opslaan. Wordt hij gehackt kan iedereen meeluisteren wat er in jouw huis gezegd wordt. Niet aan beginnen dus.
Ik heb assistant al een tijdje op m'n telefoon en hij werkt gewoon nog niet goed genoeg. Het idee dat je je handen vrij houdt en toch apparaten kan bedienen is natuurlijk heel krachtig maar de spraakherkenning en vooral ook de mogelijke commando's moeten véél beter voordat ik zo'n speaker in de huiskamer zet. Ik denk dat ze nog jaren nodig hebben voordat het echt lekker werkt.
Praat u wel vriendelijk genoeg tegen de assistente, meneer Deen?
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb assistant al een tijdje op m'n telefoon en hij werkt gewoon nog niet goed genoeg. Het idee dat je je handen vrij houdt en toch apparaten kan bedienen is natuurlijk heel krachtig maar de spraakherkenning en vooral ook de mogelijke commando's moeten véél beter voordat ik zo'n speaker in de huiskamer zet. Ik denk dat ze nog jaren nodig hebben voordat het echt lekker werkt.

Maak een afspraak volgende week vrijdag om 3 uur s'middags CB

Nou hij werkt in een keer :)

spraakherkenning en mogelijk commando's?

Wat wil je dan doen voor commando's?

En wat bedoel je met spraakherkenning?
@Léonz

Ik weet wel dat ik mijn dochter toch wel aardig verbaasde toen ik "Hey Google, play some Led Zeppelin on the chromecast audio" tegen haar zei en the Immigrant Song eruit kwam. Misschien had ik er please bij moeten zeggen.

Er loopt in de US al een discussie of ze die assistants niet zo moeten programmeren dat kinderen met twee woorden leren spreken omdat het anders later van die botte Nederlanders worden. 😉

Ik bedoel niet dat het absoluut niet werkt maar dat het wat mij betreft nog veel te vaak fout gaat.

En ik wil meer commando's kunnen geven. Mijn primaire toepassing zouden toevoegingen aan de boodschappenlijst zijn. Die heb ik in Wunderlist omdat ik die met de hele familie deel. Kan niet met assistant die een eigen Google boodschappenlijst heeft. "Hey Google, go catch that Entei" is natuurlijk dromen. 😎 In zijn algemeenheid moet de assistent met alle apps kunnen werken. Je zal je agenda maar niet in Google hebben of een ander mail programma gebruiken. Nogmaals ik heb het niet van de telefoon gegooid maar ik zie ook geen aanleiding om nu al zo'n speaker in de kamer te zetten.
Reputatie 6
Badge +5

Ik bedoel niet dat het absoluut niet werkt maar dat het wat mij betreft nog veel te vaak fout gaat.

Dat heb ik ook. :(

En ik wil meer commando's kunnen geven. Mijn primaire toepassing zouden toevoegingen aan de boodschappenlijst zijn. Die heb ik in Wunderlist omdat ik die met de hele familie deel. Kan niet met assistant die een eigen Google boodschappenlijst heeft. "Hey Google, go catch that Entei" is natuurlijk dromen. 😎 In zijn algemeenheid moet de assistent met alle apps kunnen werken.

*Kuch Siri kuch*

*Kuch kan niet is Spotify kuch*

Je zal maar je agenda maar niet in Google hebben of een ander mail programma gebruiken. Nogmaals ik heb het niet van de telefoon gegooid maar ik zie ook geen aanleiding om nu al zo'n speaker in de kamer te zetten.

Kijk is hier beneden

bijvoorbeeld Spotify werkt, in de vorm van: 'Play Playlist Laurence on my Chromecast Audio.' Dat is tenminste als je een standaard media-speler hebt ingesteld, wat ik nog niet had gedaan. Je kan kiezen uit apps zoals Google Play Music of Spotify waarmee de muziek moet worden afgespeeld

Mischien kan het alsnog met sommige apps.

Ik kan het nu niet proberen (Ik zit in een les)

Maar een vraagje, De functie dat Google Assistent kan bellen. Weet iemand een website/artikel met er meer informatie over?
Maar een vraagje, De functie dat Google Assistent kan bellen. Weet iemand een website/artikel met er meer informatie over?

Net even geprobeerd, werkt perfect om mijn vrouw te bellen maar bij een bedrijfsnaam haakte hij dus af, te onherkenbaar. En dan kun je met je telefoon snel overstappen op typen maar hoe doe je dat met je speaker.

Frustratie
Dit is echt een supervideo, meneer A. Deen.

Als je dan bedenkt dat wij vroeger op een knopje moesten duwen!

Daar zijn we nu gelukkig van af.
Reputatie 2
Badge +3

Er loopt in de US al een discussie of ze die assistants niet zo moeten programmeren dat kinderen met twee woorden leren spreken omdat het anders later van die botte Nederlanders worden. 😉

Wij hebben het ding een maand in huis gehad en de kinderen spreken alleen nog in de gebiedende wijs...🙄

Wij hebben het ding een maand in huis gehad en de kinderen spreken alleen nog in de gebiedende wijs...🙄

In de oude Amy Groskamp ten Have kwam het hoofdstuk "Hoe behandel ik mijn personeel" nog voor. Misschien moet dat weer terug.
Reputatie 2
Badge +3
In de oude Amy Groskamp ten Have kwam het hoofdstuk "Hoe behandel ik mijn personeel" nog voor. Misschien moet dat weer terug.

Had ze nog geleefd, dan werkte ze nu aan de Etiquette voor Assistants 😉
Reputatie 2
Badge +1
Eerst een mini aangeschaft en 2 weken later ook de Home, voor de prijs van 170 zoals het op site hier wordt aangegeven zou ik niet doen, maar in veel Duitse webshops is het regelmatig voor ca. 70 euro te koop, en dan is het de moeite wel waard. Taal kan gewoon aangepast worden naar Engels (en later dit jaar/begin volgend jaar ook NL). De stem van de assistent kan ook gewoon naar mannelijk worden gewijzigd, "hey google, change voice" oid.

De Google Assistent op een telefoon vond ik niet zo spannend, daarmee kon ik zelf ook niet veel beginnen, leuk extratje maar niks bijzonders, de assistent krijgt pas waarde met zo'n speaker icm met wifi stopcontacten, smart verlichting en chromecast.

Lichten in en uitschakelen, dimmen of kleur/thema wijzigen, ventilator aan/uit zetten, spotify afspelen, tv aan/uit, netflix pauzeren, 'xx' seconden terugspoelen of vooruit. En zo kan ik wel even doorgaan, voorwaarden natuurlijk dat je apparatuur 'smart' maakt.

Ook optie om nieuws af te laten spelen en daarvoor zelf te mogen kiezen uit welke bron het komt vond ik prettig. Voor nu nog geen ondersteuning voor Nederlands nieuws van bv rtl of nos, dus voor nu maar Tageschau24 in 100 sekunden gepakt.

De spraakherkenning werkt verder prima, minpuntje is wel dat wanneer de volume op de tv hoog staat, je soms "hey google" best hard moet schreeuwen, daarna verlaagd die de volume van de tv wel, zodat je rustig een opdracht of vraag kunt doorgeven.

Al in al een prima apparaat, maar als je er verder geen muziek oid mee wilt afspelen voldoet de Mini ook, enige verschil is eigenlijk de bass, die ontbreekt bij de mini. Dan kijk je al snel naar 30/40 euro waarmee je toch veel dingen kunt doen.

Wat privacy betreft... dat ik niks te verbergen heb ga ik niet zeggen, maar ik accepteer het feit dat google nou eenmaal wat gegevens van me verzamelt in ruil voor alle gratis diensten die ze aanbieden en waar ik ook graag gebruik van maak. Maar ik snap wel dat dit voor sommigen een dealbreaker kan zijn.
Nooit in mijn leven hoop ik de woorden "Hey Google" te hoeven uitspreken!
Reputatie 2
Badge +3
De spraakherkenning werkt verder prima, minpuntje is wel dat wanneer de volume op de tv hoog staat, je soms "hey google" best hard moet schreeuwen, daarna verlaagd die de volume van de tv wel, zodat je rustig een opdracht of vraag kunt doorgeven.

Dat herken ik! Soms best onhandig om speaker en spraakassistent tegelijk te zijn😏

Reageer