Beantwoord

Gratis kabel tv Ziggo

• 2 October 2018
  • 56 reacties
  • 9376 Bekeken

gratis zenders bij ziggo of niet?

ik heb net het kabel tv paket van ziggo zonder decoder op mijn tv geinstalleerd.
alles werkt goed maar is dit wel legaal?
icon

Beste antwoord door ZiggoWebcare 7 October 2018, 17:49

Bekijk origineel

56 reacties

ik heb gewoon deze gegevens gebruikt en het was met 10 minuten gebeurd.

Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor het stellen van je vraag @Gebruiker1538481491 (geef maar een gil als je je gebruikersnaam wenst aan te passen 😉). Waarom twijfel je aan de legaliteit?
vanwege dit:

Reputatie 4
Badge +5
@Gebruiker1538481491 Het kabel tv abonnement van Ziggo is zonder decoder te bekijken: de ingebouwde tuner van je tv 'verzorgt' het beeld. Niet elke tv heeft zo'n ingebouwde DVB-C tuner, dus je tv moet er wel geschikt voor zijn. Het abonnement is echter niet gratis 😉.
kan ik mijn e-mail address als gebruikersnaam gebruiken?
ja maar waarom werkt het dan?
Reputatie 4
Badge +5
@Gebruiker1538481491 Ik zou de klantenservice van Ziggo even bellen, wellicht staat er nog iets 'aan' op je adres. Of krijg je over een tijdje een rekening. Dat lijkt me niet wenselijk. Werken trouwens alle (45) zenders?
ja alles werkt.
ik heb geen abonnement bij ziggo en het analoge signaal staat al jaren aan.
als je geen contract hebt hoe kan het dan zijn dat je moet betalen?
staat het signaal bij iedereen aan?
Reputatie 7
Badge +7
Wellicht kan @ZiggoWebcare je hier iets meer over vertellen?
Reputatie 7
Badge +7
kan ik mijn e-mail address als gebruikersnaam gebruiken?
Helaas is het delen van persoonsgegevens niet toegestaan (en ook niet heel erg handig, aangezien iedereen dit kan zien. 😉) Heb je nog andere suggesties @Gebruiker1538481491?
ramdisktesting is wel goed.

ok bedankt ik ga nu mijn vraag stellen aan @ZiggoWebcare.
Reputatie 7
Badge +7
Geregeld! Ik hoop dat @ZiggoWebcare je snel van een antwoord kan voorzien. Ze zijn actief op de community, dus met een beetje geluk antwoorden ze hier. Ik ben in ieder geval benieuwd naar het antwoord. Even de zaken nog op een rijtje:

Je hebt gratis zenders van Ziggo zonder decoder geïnstalleerd, zonder dat je een abonnement hebt bij Ziggo. Daarna zag je dat dit normaal gesproken niet zo werkt, en nu vraag je je af of wat je hebt gedaan wel legaal is, toch?

@Silvia_Smit vroeg zich daarnaast nog af of alle 45 zenders wel werken? Indien dit het geval is: knap gedaan. 😉
ik heb precies wat hier staat:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
ja ik wil heel graag weten of niet iedereen gewoon standaard dit signaal ontvangd.
het zou mooi zijn als iemand in ziggo gebied zonder ziggo abbonement dit kan uitbroberen.
Reputatie 5
Badge +4
Normaal hoort dit uit te staan, maar het word nog wel eens vergeten. Jammer genoeg heeft de vorige bewoner niet pakket 2 of 3 gehad van Ziggo. Maar het kan ook toeval wezen, dat hij per ongeluk is aangezet en vergeten is uit te zetten. Voor € 26,95 krijg je meer tv en HD zenders, zeker de moeite waard. Of ze je hier een rekening voor kunnen geven geen idee, kijk je hebt er wel gegevens voor moeten zoeken bij Ziggo. Want bij iedereen is dat anders, maar je kan het wel mooi nu even uit testen.

Antwoord op jou vraag, het is dus niet legaal
als je hier je postcode en huisnummer invuld:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/#Zonder%20mediabox%20of%20CI%2B%20module

krijg je dit resultaat:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/#Zonder%20mediabox%20of%20CI%2B%20module/UPC

hier vraagt je TV om tijdens het instaleren.
Reputatie 5
Badge +4
Klopt als een bus, maar jij hebt niet betaald dus staat normaal de lijn op uit hihi. Daar betaal je normaal de Activatiekosten voor om jou lijn aan te sluiten.
dus ik omwijk de activering?
maar dan kunnen meer mensen dit doen.
is dit waarom ze hier geen activatiekosten vragen?

Reputatie 7
Badge +5
In veel delen van oud-Ziggo had iedereen de coax verbinding, in de begintijd van TV via de koperdraadjes werd lang niet alles afgesloten in de straatkast en bleef het basissignaal er gewoon op staan.
Als je een TV hebt met DVB-C dan kun je de Free To Air gewoon kijken 5 in HD en de rest in SD of met een mediabox zoals de Humax die ook de Free to Air zenders kan weergeven.

De vraag of dit legaal is, is heel simpel beantwoord:

Consuwijzer:
Soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. Dit wordt ook wel een ongevraagde toezending genoemd. Volgens de wet is dat verboden.

Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.

Rijksoverheid:

Wat moet ik doen als een bedrijf ongevraagd een product opstuurt?

Een bedrijf mag u geen producten toesturen waar u niet om heeft gevraagd. Doet een bedrijf dit toch in de hoop dat u het product koopt, dan mag u het product houden. U hoeft hier dan niet voor te betalen.
Reputatie 5
Badge +4
Dat is voor de extra service Interactieve tv: kijk wat, wanneer en waar je wilt en films huren Dus bv je film starten die al was begonnen enz. Dit kan niet met het pakket van € 18,70
ok ik begin al wat geruster te worden maar hoeveel nieuwbouwwijken hebben de zelfde situatie?

Reageer