Consumentenbond.nl

gratis spotify voor 10 euro per maand en traag internet, het bedrog van xs4all

• 13 februari 2015
  • 1 reactie
  • 825 Bekeken

Xs4all levert drie internetabonnementen met verschillende snelheden, bovendien zit bij 2 van de 3 abonnement gratis (!) spotify.

Xs4all adviseerde bij overgang van oude abonnementen naar de nieuwe, het middelste abonnement, tot 50MB/s. Helaas bleek recent na problemen met de snelheid dat de 5MB/s helemaal niet gehaald kan worden.

Verborgen op de website bleek de internetsnelheid zelfs dramatisch lager dan wordt voorgespiegeld in het goedkoopste abonnement.

Na een klacht schrijft xs4all: "Door de maximale snelheid op uw adres is het enige voordeel van het Smart abonnement op uw adres dat u Spotify - Internet Onderweg Smart gratis bij uw internet abonnement geleverd krijgt. Indien deze twee diensten u de extra 10,- per maand niet waard zijn kunt u ervoor kiezen om het Internet Compact abonnement af te nemen"

Vreemd dat xs4all bij het overgaan van de oude abonnement dit abonnement heeft aanbevolen waarvan het de snelheid niet kan leveren. Hoe gratis is een dienst waarvoor 10 euro per maand moet worden betaald?

1 reactie

Badge
Gratis bestaat niet . Xs4all is eigenlijk kpn in luxe vorm. Telfort is kpn in uitgeklede vorm . Zelf heb ik kpn. Mijn snelheid komt niet hoger dan 11 mb. het abb is 50 mb geen hd tv omdat ik twee decoders bezit en de snelheid te laag is . Ook spotify voor 10 euro zit in het pakket . kpn al een paar keer benaderd . Maar dat heb ik op gegeven. ziggo kan ik wel nemen maar ik wil niet dat mijngeld in buitenlandse handen komt .Dat is geen optie . De toezichthouder op telecom gebied is een schoothondje van de buitenlandse investeerderen en mag niets doen voor brussel . Ik ben nog steeds van mening dat ook andere partijen toegang op de kabel moeten hebben.O ja als kpn waar neemt dat je spotify niet te vaak gebruikt krijg je daar een mail over .Of je nog lid wil zijn. maar geen aanbieding dat kpn 10 euro in mindering brengt .

Kortom weinig keuze zowel op de kabel of via het koper . en glasvezel is nog niet overal . en maar volhouden dat er genoeg concurentie is .

Reageer